Auteur Topic: Het grote K5 topic  (gelezen 127718 keer)

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Het grote K5 topic
« Reactie #546 Gepost op: 18 april 2011, 21:53:11 »
Ben ik de enige die het prijsverschil wel erg groot vind tussen de normale en de limited, 300 euro is toch veel?
1. nee, je bent niet de enige.
2. ja, drie honderd euro is best veel.

Gr. Don

Edit: 3: je betaalt vaak op veel gebieden voor exclusiviteit. Pentax is daarop geen uitzondering.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #546 Gepost op: 18 april 2011, 21:53:11 »

patrick91

• Gast
« Reactie #545 Gepost op: 18 april 2011, 21:43:39 »
Ben ik de enige die het prijsverschil wel erg groot vind tussen de normale en de limited, 300 euro is toch veel?

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #544 Gepost op: 18 april 2011, 20:23:29 »
bij www.loomanfoto.nl is die al een tijdje voor 999 euro. Ook is daar de K-5 Silver nog op voorraad voor 1299 euro.
En uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen: dat is een TOP zaak om iets te kopen.
Sorry een beetje off-topic maar daarom niet minder waar.

Gr. Don

RonHendriks

• Gast
« Reactie #543 Gepost op: 18 april 2011, 16:26:58 »
En hij zit bij diverse aanbieders onder de €1.000,-
toch een mijlpaaltje.

http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/pentax/k-5_body/prijzen/bezorgen/946689/#prijzen

bij www.loomanfoto.nl is die al een tijdje voor 999 euro. Ook is daar de K-5 Silver nog op voorraad voor 1299 euro.

Offline Gerbrand

• Full Member
  • *
« Reactie #542 Gepost op: 18 april 2011, 13:19:51 »
En hij zit bij diverse aanbieders onder de €1.000,-
toch een mijlpaaltje.

http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/pentax/k-5_body/prijzen/bezorgen/946689/#prijzen
K-1 | K-5 | Sigma 100-300 F4 | Pentax DA 12-24 F4 | Pentax DA 18-135 F3.5-5.6| Pentax DFA 28-105 F3.5-5.6 | Tamron Macro 90 F2.8 | Pentax DA AF Rear Converter 1.4x AW | Pentax PF65 EDII met PF-CA35 en Pentax eyepiece XF-Zoom

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #541 Gepost op: 31 maart 2011, 08:29:38 »
Ik zag deze korting voorbij komen op de Pentax Facebook site.
Doe er je voordeel mee  ;)

http://www.pentaximaging.com/special-offers/

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Serpiente

• Gast
« Reactie #540 Gepost op: 30 maart 2011, 22:39:14 »
Als die met de bon komt is het geen probleem want dan kan je aanmelden voor internationale garantie van pentax.
Het is een Japanse camera bedoelt voor de Japanse markt gekocht be een Japanse winkel dus het is geen grijs product.
Je moet er waarschijnlijk wel verschillende import belastingen over betalen dus of je goedkoper uit ben?
Kortom: Veel gedoe ;)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #539 Gepost op: 30 maart 2011, 22:34:54 »
Voor degenen die wat risico durven te nemen staat er overigens op Ebay een nieuwe kit met de K-5 en 18-135mm WR voor € 1200 totaal. Komt dan nog wel btw bij maar ook dan ben je nog een stuk goedkoper uit dan in Nederland voor die set. De set komt uit Japan, wel tricky met garantie dus.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120705031808&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Als die met de bon komt is het geen probleem want dan kan je aanmelden voor internationale garantie van pentax.
Het is een Japanse camera bedoelt voor de Japanse markt gekocht be een Japanse winkel dus het is geen grijs product.
Je moet er waarschijnlijk wel verschillende import belastingen over betalen dus of je goedkoper uit ben?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

• Gast
« Reactie #538 Gepost op: 30 maart 2011, 21:25:23 »
En radioactiviteit  ;)

Heeft die set een radio-gestuurde flitsrigger, dan? ???

:o :o

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #537 Gepost op: 30 maart 2011, 21:23:41 »
En radioactiviteit  ;)

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #536 Gepost op: 30 maart 2011, 14:32:41 »
Voor degenen die wat risico durven te nemen staat er overigens op Ebay een nieuwe kit met de K-5 en 18-135mm WR voor € 1200 totaal. Komt dan nog wel btw bij maar ook dan ben je nog een stuk goedkoper uit dan in Nederland voor die set. De set komt uit Japan, wel tricky met garantie dus.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120705031808&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Serpiente

• Gast
« Reactie #535 Gepost op: 30 maart 2011, 13:38:13 »
http://www.loomanfoto.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_looman.tpl&product_id=163&option=com_virtuemart&Itemid=29&vmcchk=1&Itemid=29

Nu al sub 1.000 euro dan is na de zomer een prijs van sub 900 euro realistisch.
In dat geval zou je best wel eens gelijk kunnen hebben. :) Het scheelt ook dat ik alleen een body nodig heb. Dan kan je makkelijker het nieuwste van het nieuwste kiezen. :)

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #534 Gepost op: 30 maart 2011, 09:34:33 »
€900 is erg optimistisch, maar ik zou niet klagen ;) Ik hoop hem eigenlijk al eerder te hebben. :)

http://www.loomanfoto.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_looman.tpl&product_id=163&option=com_virtuemart&Itemid=29&vmcchk=1&Itemid=29

Nu al sub 1.000 euro dan is na de zomer een prijs van sub 900 euro realistisch.

Serpiente

• Gast
« Reactie #533 Gepost op: 29 maart 2011, 22:38:04 »
Rustig afwachten, ga ik nu ook doen.Prijs maakt nu ook vreemde sprongen, mogelijk door leveringsproblemen. Sub 1000 zal binnenkort overigens vanzelf wel bereikt worden en na de zomer is rond de 900 euro wel te verwachten. Als tenminste de Yen niet enorm aantrekt.
€900 is erg optimistisch, maar ik zou niet klagen ;) Ik hoop hem eigenlijk al eerder te hebben. :)

Oeijoei  manneke"gij hebt het goed te pakken het K5 virus :yahoo: :dance: :cheer:  ( is er een doktor in de zaal?)   :yahoo:
haha.. nouja nu ik hem zelf gebruikt heb ben ik gewoon nog meer overtuigd. K5+DA* 300 is gewoon een killer combinatie in alle opzichten. Ik ben blij dat die K5 er is, want dit is echt de camera waar ik op gewacht heb. :)
De verkoper was ook erg positief over Pentax. Hij gebruikt het zelf niet, maar hij vindt het menu om de witbalans te veranderen (met je laatste foto) heel goed van Pentax en hij was zeer te spreken over de DA* 300 en DA70. Dat eigenzinnige sprak hem ook aan.
Ik heb ook even met de 18-135 gespeeld. Erg fijn ding in gebruik. Hij is lekker licht, goed in balans op de K5 en heeft een lekker bereik. De beeldkwaliteit is wel vergelijkbaar met de Sigma 17-70. De 18-135 is wel fijner in het gebruik. Ik ben wel gek op dat ding, alleen ben ik qua beeldkwaliteit meer gek van primes met meer lichtsterkte. Mijn Sigma 17-70 heeft ook nog eens een macro achtige functie.
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2011, 22:41:11 door Serpiente »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #532 Gepost op: 29 maart 2011, 21:50:28 »
Ik wil hem echt hebben?? :D :D :D  oeijoei het virus heeft toegeslagen :dash1:

Vooral rustig blijven, want de prijs zal nog ietsjes verder gaan zakken.

Rustig afwachten, ga ik nu ook doen.Prijs maakt nu ook vreemde sprongen, mogelijk door leveringsproblemen. Sub 1000 zal binnenkort overigens vanzelf wel bereikt worden en na de zomer is rond de 900 euro wel te verwachten. Als tenminste de Yen niet enorm aantrekt.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #531 Gepost op: 29 maart 2011, 20:46:15 »
De prijs is wel al ietsje gezakt. Ik hoop dat hij in de zomer onder de €1000 komt. :) Ik wilde hem al eerder kopen (december/januari), maar heb toen eerst voor de DA* 300 gekozen. Achteraf ook een verstandigere volgorde aangezien ik nu evengoed leuke natuur plaatjes kan schieten. :)

Ik merkte gisteren pas echt hoe stil de K5 is. Je hoorde alleen dat piepje (zet ik altijd uit). K5+DA* 300 is echt heel erg stil. Echt een voordeel bij natuurfotografie! Ook is het een stuk sneller qua AF, de sluiter is lekker gevoelig waardoor je je vinger minder hoeft te bewegen. Ook is hij sneller klaar voor de volgende foto. Ik voelde voor de K5 meer liefde dan ik ooit voor mijn K10 heb gehad. Zelfs de grip is beter ondanks de grootte van de camera! :)

Oeijoei  manneke"gij hebt het goed te pakken het K5 virus :yahoo: :dance: :cheer:  ( is er een doktor in de zaal?)   :yahoo:

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #530 Gepost op: 29 maart 2011, 19:25:26 »
De mijne kostte 945 euro. ;D
Een mailtje naar foto looman doet wonderen...  8)

Gr. Don

RonHendriks

• Gast
« Reactie #529 Gepost op: 29 maart 2011, 19:12:49 »
Ik hoop dat hij in de zomer onder de €1000 komt.
De mijne kostte 945 euro. ;D

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
« Reactie #528 Gepost op: 29 maart 2011, 18:56:04 »
Zelfs de grip is beter ondanks de grootte van de camera! :)

Eén van de groooooooooooooote troeven van Pentax sinds decennia: handzaam klèèèin en oerrrrrrdegelijk  ;D ;D

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Serpiente

• Gast
« Reactie #527 Gepost op: 29 maart 2011, 14:31:46 »

De prijs is wel al ietsje gezakt. Ik hoop dat hij in de zomer onder de €1000 komt. :) Ik wilde hem al eerder kopen (december/januari), maar heb toen eerst voor de DA* 300 gekozen. Achteraf ook een verstandigere volgorde aangezien ik nu evengoed leuke natuur plaatjes kan schieten. :)

Ik merkte gisteren pas echt hoe stil de K5 is. Je hoorde alleen dat piepje (zet ik altijd uit). K5+DA* 300 is echt heel erg stil. Echt een voordeel bij natuurfotografie! Ook is het een stuk sneller qua AF, de sluiter is lekker gevoelig waardoor je je vinger minder hoeft te bewegen. Ook is hij sneller klaar voor de volgende foto. Ik voelde voor de K5 meer liefde dan ik ooit voor mijn K10 heb gehad. Zelfs de grip is beter ondanks de grootte van de camera! :)

JohnnieS

• Gast
« Reactie #526 Gepost op: 29 maart 2011, 13:53:22 »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #525 Gepost op: 28 maart 2011, 21:59:17 »
De stap van de K-r naar K5 is ook minder groot dan van de K10 naar K5. Met de K-r kan je ook hoge ISO's gebruiken.

Ik ga zelf niet voor de 2e body. Ik denk dat ik mijn K10d gewoon ga verkopen als ik een K5 heb. Ik ga niet met twee camera's zeulen. Misschien dat ik er later anders over denk, maar op dit moment niet. :)

Het is voor mij wel enigzins een stapje terug na de K20D en even de K-7. De reden voor de K-5 was echter inderdaad de hoge ISO's en nu ik de Sigma 30mm f1.4 heb zal ik met de K-r ook wel uit de voeten kunnen. Die Sigma heb ik al getemd en op f1.4 en ISO 3200 op de K-r kan ik wel tot duisternis schieten lijkt me.

Serpiente

• Gast
« Reactie #524 Gepost op: 28 maart 2011, 21:39:25 »
Mijn K-5 aankoop is in ieder geval uitgesteld, heb een telekanon gekocht. De Sigma 150-500mm. Komt ook wel door de K-r, die is zo goed dat ik nu eigenlijk geen tweede body nodig heb. Was door intensief gebruik van de K-x hiervoor toch al goed thuis in het menu en alle basisfuncties zijn vrij snel beschikbaar op de K-r. Heb met de K-x al een keer een hele vakantie geschoten terwijl ik toen ook de K20D bij me had omdat ik dacht dat ik een camera met meer controls wel handig kon zijn in sommige situaties maar eigenlijk kon ik het gewoon af met de K-x.

Wacht nu wel rustig de prijsdalingen af en misschien dat ik na de zomer alsnog een tweede body aanschaf, hangt er ook wel een beetje vanaf of ik na een vakantie van een maand waarin ik de K-r echt heel intensief ga gebruiken toch tegen de beperkingen oploop van de K-r.
De stap van de K-r naar K5 is ook minder groot dan van de K10 naar K5. Met de K-r kan je ook hoge ISO's gebruiken.

Ik ga zelf niet voor de 2e body. Ik denk dat ik mijn K10d gewoon ga verkopen als ik een K5 heb. Ik ga niet met twee camera's zeulen. Misschien dat ik er later anders over denk, maar op dit moment niet. :)

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #523 Gepost op: 28 maart 2011, 21:34:29 »
Mijn K-5 aankoop is in ieder geval uitgesteld, heb een telekanon gekocht. De Sigma 150-500mm. Komt ook wel door de K-r, die is zo goed dat ik nu eigenlijk geen tweede body nodig heb. Was door intensief gebruik van de K-x hiervoor toch al goed thuis in het menu en alle basisfuncties zijn vrij snel beschikbaar op de K-r. Heb met de K-x al een keer een hele vakantie geschoten terwijl ik toen ook de K20D bij me had omdat ik dacht dat ik een camera met meer controls wel handig kon zijn in sommige situaties maar eigenlijk kon ik het gewoon af met de K-x.

Wacht nu wel rustig de prijsdalingen af en misschien dat ik na de zomer alsnog een tweede body aanschaf, hangt er ook wel een beetje vanaf of ik na een vakantie van een maand waarin ik de K-r echt heel intensief ga gebruiken toch tegen de beperkingen oploop van de K-r.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #522 Gepost op: 28 maart 2011, 21:13:16 »
Ik wil hem echt hebben! :D
Ik zeg: DOEN!  :P

Gr. Don