Rustig afwachten, ga ik nu ook doen.Prijs maakt nu ook vreemde sprongen, mogelijk door leveringsproblemen. Sub 1000 zal binnenkort overigens vanzelf wel bereikt worden en na de zomer is rond de 900 euro wel te verwachten. Als tenminste de Yen niet enorm aantrekt.
€900 is erg optimistisch, maar ik zou niet klagen

Ik hoop hem eigenlijk al eerder te hebben.
Oeijoei manneke"gij hebt het goed te pakken het K5 virus :yahoo: :dance: :cheer: ( is er een doktor in de zaal?) :yahoo:
haha.. nouja nu ik hem zelf gebruikt heb ben ik gewoon nog meer overtuigd. K5+DA* 300 is gewoon een killer combinatie in alle opzichten. Ik ben blij dat die K5 er is, want dit is echt de camera waar ik op gewacht heb.
De verkoper was ook erg positief over Pentax. Hij gebruikt het zelf niet, maar hij vindt het menu om de witbalans te veranderen (met je laatste foto) heel goed van Pentax en hij was zeer te spreken over de DA* 300 en DA70. Dat eigenzinnige sprak hem ook aan.
Ik heb ook even met de 18-135 gespeeld. Erg fijn ding in gebruik. Hij is lekker licht, goed in balans op de K5 en heeft een lekker bereik. De beeldkwaliteit is wel vergelijkbaar met de Sigma 17-70. De 18-135 is wel fijner in het gebruik. Ik ben wel gek op dat ding, alleen ben ik qua beeldkwaliteit meer gek van primes met meer lichtsterkte. Mijn Sigma 17-70 heeft ook nog eens een macro achtige functie.