De hele 'ik ga voor een FF' discussie/trend heb ik gevolgd vanaf de zijlijn maar begrijpen doe ik het
in z'n algemeenheid niet. Vanuit persoonlijk oogpunt weet ik dat de K5 (niet de II of IIs) me zo ontzettend veel te bieden heeft op het gebied van landschapsfotografie dat ik voor mezelf het plan heb getrokken eerst een hoop goed glas te vergaren en de techniek op het voor mij hoogst mogelijke niveau te brengen. Ik bedoel
echt goed focussen, belichten, processen en het meeste maken van/zien in een locatie. Ga maar eens op Flickr zoeken op landschapsfoto's met de K5 en ik denk dat je als je goed kijkt niet zo heel veel verschillen gaat zien met de 5D Mark II, je moet je daarbij wel realiseren dat er zo ongeveer 1000 keer meer mensen zijn die een 5d Mark II hebben en dat zorgt ervoor dat er veel mooie plaatjes te vinden zijn.
Maar goed, hoewel ik niet denk dat de body an sich gaat zorgen dat je 'ook die foto's' gaat maken geloof ik
wel dat t.o.v. de oudere Pentax die je had (met een toch wat gelimiteerder dynamisch bereik) die Canon voor landschappen een flinke stap vooruit kan zijn, alleen omdat ie jou nu duidelijk al het gevoel geeft dat je er meer mee kan en je dan hopelijk ook inspireert om aan de slag te gaan ermee en te leren en blijven leren. Dat laatste gaat zeker voor mooie foto's zorgen.
Dus, gefeliciteerd Alwin ! Heel veel plezier met je nwe spulletjes, en denk erom dat je die 17-40 op F11 zet als je hem op 17 mm gebruikt.....

Gr. Sander
PS ik beschouw mezelf absoluut als een hobby-fotograaf, maar ik ben van mezelf uit wel erg serieus gedreven om echte mooie platen te leren schieten, da's soms frustrerend, maar ook fijn als het stukje bij beetje lukt ;-)