Auteur Topic: LUMC omgeving  (gelezen 1165 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: LUMC omgeving
« Reactie #11 Gepost op: 10 juli 2013, 22:05:06 »
Wij zijn met de fotoclub ooit naar een museum geweest in Tilburg.
Spiegelreflex mocht niet in eerste instantie, later wel "als de lens niet te groot was". Alsof je met een Sigma 50-150 in een museum gaat fotograferen  :evil: :evil:
De reden voor de "lange lens" was dat je de kunst ermee kon beschadigen. alksof je met een telelens op kunst gaat staan hameren.

Overigens werd één van onze leden met een 24-70 weggestuurd, terwijl er anderen met veel grotere lenzen rondliepen.

Conclusie 1: de meeste mensen in dat soort "instellingen" hebben totaal geen benul van waar ze over praten en leven nog zo een beetje in het stenen tijdperk.

Conclusie 2: Je gaat gewoon toch niet meer naar dat soort musea toe?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 10 juli 2013, 22:05:06 »

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2013, 21:51:43 »
Ja het is een rare wereld. ??? ??? ??? ??? ???
Als ik op het vliegveld met de K10 loop wordt mij vaak verteld dat ik niet mag fotograferen, maar voor de gate in de aankomsthal staan ze rijen dik met videocamera´s, telefoons en compactjes de thuiskomers te fotograferen. Er staat altijd een bewaker bij deze deur, die doet dan keurig een stapje aan de kant zodat de mensen er mooi op kunnen  ::) ::) ::)
Als ik er naar vraag weten ze het ook niet :-X

Gisteren in een groot winkelcentrum wilde een koppel hun zoontje op de foto zetten die op een soort wipkip zat, mocht nog net wel maar niet met de etalage erbij op de foto :-X  :D :D :D

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #9 Gepost op: 10 juli 2013, 15:14:21 »
Vanaf de openbare weg kan het verder geen probleem zijn.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2013, 12:54:44 »
Als het de VU was geweest had je niks gehoord: die filmen zelfs ongevraagd tijdens operaties!  ;)
Maar de vraag is op zich wel interessant. Zeker als je op plekken fotografeert waar geen patiënten zijn, zoals hier. Ik zie het probleem niet. Natuurlijk moet je er geen patienten op zetten, maar voor de rest is het "gewoon verkeer". Als het om andere doelen (spionage, terrorisme) gedaan wordt: iedereen heeft tegenwoordig zowat een mobieltje met camera, dus dan ga je echt niet met een mooie Pentax (of anderszins  ;D) opvallend lopen fotograferen. Maar ja, het zal wel de opdracht zijn...

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2013, 12:41:51 »
Ik begrijp wat je bedoelt. Het bekijken op een monitor door de beveiligingsmedewerkers van beveiligingscamera's kan ook opgevat worden als inbreuk op de privacy, alhoewel het in de ogen van degenen die de camera's ophangen juist ter bescherming van de privacy van de patiënt is en daarmee in het belang van de patiënt. Ik ga er wel in mee dat het in het belang van de patiënt is want de patiënt bevind is namelijk in een kwetsbare positie. Stel je voor bijvoorbeeld: straatfotografie in en rond een ziekenhuis! Dat is een normatieve grens die je dan overschrijdt. Zowiezo heb je je als fotograaf te houden aan de regels van het bedrijf ten aanzien van fotografie als je je op het bedrijfsterrein bevindt.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2013, 11:14:04 »
Ik bedoelde uiteraard dat het weren van een fotograaf nogal naief is als tot doel hebt de privacy van patienten te borgen. Er hangen zoveel cameras dat ontwijken onmogelijk lijkt.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2013, 10:26:31 »
Waarom zou je daar geen foto van mogen maken ?

of zou dat ter bescherming van patiënten zijn die hun bezoek niet vastgelegd zouden willen zien worden?

Nogal naïef aangezien elk ziekenhuis tegenwoordig vol hangt met camera's.
Ik neem aan dat het beschermen van de privacy van patiënten is.

Als je buiten het LUMC foto's maakt wordt je inderdaad opgemerkt door de beveiligingscamera's.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2013, 04:54:14 »
Waarom zou je daar geen foto van mogen maken ?

of zou dat ter bescherming van patiënten zijn die hun bezoek niet vastgelegd zouden willen zien worden?

Nogal naïef aangezien elk ziekenhuis tegenwoordig vol hangt met camera's.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2013, 00:35:29 »
Dit ziet er prima uit, alhoewel de eerste drie mij niet heel veel doen.
Die vierde foto pakt me wel, toch ietsje spannender dan de eerste drie en wat minder strak.
En de vijfde zie ik ook wel zitten, maar pakt me minder dan je vierde foto....
Bedankt voor je reactie.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2013, 00:22:01 »
Dit ziet er prima uit, alhoewel de eerste drie mij niet heel veel doen.
Die vierde foto pakt me wel, toch ietsje spannender dan de eerste drie en wat minder strak.
En de vijfde zie ik ook wel zitten, maar pakt me minder dan je vierde foto....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
LUMC omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2013, 21:47:04 »
Nog wat rondgelopen bij het Leids Universitair Medisch Centrum. De beveiligers kwamen pas na een half uur naar buiten om te vertellen dat we daar niet mochten fotograferen, maar toen hadden we onze foto's al gemaakt.

1.

IMG_9282 by 2011*Alwin, on Flickr

2.

IMG_9283 by 2011*Alwin, on Flickr

3.

IMG_9298-Edit_2-2 by 2011*Alwin, on Flickr

4.

IMG_9306 by 2011*Alwin, on Flickr

5.

IMG_9316 by 2011*Alwin, on Flickr

Groetjes, Alwin.