Auteur Topic: Oeps  (gelezen 1574 keer)

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Oeps
« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2013, 10:55:16 »
Maar heb je hem nou eigenlijk al of droom je alleen nog...... :'(
Ik heb hem eergisteren ontvangen. Zie de foto's die ik geplaatst heb onder "Vreemdgangers" (http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=33525.0 en http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=33523.0).
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2013, 10:55:16 »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #22 Gepost op: 10 juli 2013, 10:50:34 »
Maar heb je hem nou eigenlijk al of droom je alleen nog...... :'(

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #21 Gepost op: 10 juli 2013, 10:24:17 »
Bedankt voor de leuke en constructieve bijdragen. Dat vind ik het leuke aan dit forum: dat niet het ene merk tegen het andere merk wordt uitgespeeld. Het gaat ten slotte om het plezier dat je beleeft aan het fotograferen.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2013, 10:56:01 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #20 Gepost op: 10 juli 2013, 08:39:05 »
De hele 'ik ga voor een FF' discussie/trend heb ik gevolgd vanaf de zijlijn maar begrijpen doe ik het in z'n algemeenheid niet. Vanuit persoonlijk oogpunt weet ik dat de K5 (niet de II of IIs) me zo ontzettend veel te bieden heeft op het gebied van landschapsfotografie dat ik voor mezelf het plan heb getrokken eerst een hoop goed glas te vergaren en de techniek op het voor mij hoogst mogelijke niveau te brengen. Ik bedoel echt goed focussen, belichten, processen en het meeste maken van/zien in een locatie. Ga maar eens op Flickr zoeken op landschapsfoto's met de K5 en ik denk dat je als je goed kijkt niet zo heel veel verschillen gaat zien met de 5D Mark II, je moet je daarbij wel realiseren dat er zo ongeveer 1000 keer meer mensen zijn die een 5d Mark II hebben en dat zorgt ervoor dat er veel mooie plaatjes te vinden zijn.

Maar goed, hoewel ik niet denk dat de body an sich gaat zorgen dat je 'ook die foto's' gaat maken geloof ik wel dat t.o.v. de oudere Pentax die je had (met een toch wat gelimiteerder dynamisch bereik) die Canon voor landschappen een flinke stap vooruit kan zijn, alleen omdat ie jou nu duidelijk al het gevoel geeft dat je er meer mee kan en je dan hopelijk ook inspireert om aan de slag te gaan ermee en te leren en blijven leren. Dat laatste gaat zeker voor mooie foto's zorgen.

Dus, gefeliciteerd Alwin ! Heel veel plezier met je nwe spulletjes, en denk erom dat je die 17-40 op F11 zet als je hem op 17 mm gebruikt..... :D   Gr. Sander

PS ik beschouw mezelf absoluut als een hobby-fotograaf, maar ik ben van mezelf uit wel erg serieus gedreven om echte mooie platen te leren schieten, da's soms frustrerend, maar ook fijn als het stukje bij beetje lukt ;-)

K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #19 Gepost op: 10 juli 2013, 08:26:56 »
Fotografie is mijn hobby, en niet mijn beroep. En ik ben me bewust dat er altijd beter materiaal is, maar de financiële middelen zullen ook in overeenstemming moeten zijn, dus ik doe het met wat ik heb, en 1x per jaar probeer ik weer eens een lensje te scoren, en dat zijn dan vaak de instapmodellen vanwege de aanschafprijs. Dus bij mij hangt het resultaat vooral van mezelf af en het materiaal bepaalt het maximaal haalbare. Maar ik ben er tevreden mee, en doe dus niet mee met de wedloop om steeds meer en beter materiaal te vergaren(kan ik ook niet :) ), het moet tenslotte betaald en meegezeuld worden ook. Maar voor degene die hier wel aan meedoen, gewoon omdat ze het willen en kunnen, wens ik veel plezier met hun nieuwe speeltjes. Helaas zullen we er op kwaliteit van foto`s weinig van terugzien op het forum, want de beeldschermen gaan die minieme verschillen niet weergeven.
 ;C
+1
Ik ben nog altijd heel blij met de sprong van nieuwe k100d super naar gebruikte k20 dat ik heb kunnen overnemen van een forumlid indertijd.
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #18 Gepost op: 10 juli 2013, 08:09:34 »
Fotografie is mijn hobby, en niet mijn beroep. En ik ben me bewust dat er altijd beter materiaal is, maar de financiële middelen zullen ook in overeenstemming moeten zijn, dus ik doe het met wat ik heb, en 1x per jaar probeer ik weer eens een lensje te scoren, en dat zijn dan vaak de instapmodellen vanwege de aanschafprijs. Dus bij mij hangt het resultaat vooral van mezelf af en het materiaal bepaalt het maximaal haalbare. Maar ik ben er tevreden mee, en doe dus niet mee met de wedloop om steeds meer en beter materiaal te vergaren(kan ik ook niet :) ), het moet tenslotte betaald en meegezeuld worden ook. Maar voor degene die hier wel aan meedoen, gewoon omdat ze het willen en kunnen, wens ik veel plezier met hun nieuwe speeltjes. ...
 ;C

+1

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #17 Gepost op: 10 juli 2013, 08:07:34 »
Fotografie is mijn hobby, en niet mijn beroep. En ik ben me bewust dat er altijd beter materiaal is, maar de financiële middelen zullen ook in overeenstemming moeten zijn, dus ik doe het met wat ik heb, en 1x per jaar probeer ik weer eens een lensje te scoren, en dat zijn dan vaak de instapmodellen vanwege de aanschafprijs. Dus bij mij hangt het resultaat vooral van mezelf af en het materiaal bepaalt het maximaal haalbare. Maar ik ben er tevreden mee, en doe dus niet mee met de wedloop om steeds meer en beter materiaal te vergaren(kan ik ook niet :) ), het moet tenslotte betaald en meegezeuld worden ook. Maar voor degene die hier wel aan meedoen, gewoon omdat ze het willen en kunnen, wens ik veel plezier met hun nieuwe speeltjes. Helaas zullen we er op kwaliteit van foto`s weinig van terugzien op het forum, want de beeldschermen gaan die minieme verschillen niet weergeven.
 ;C

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #16 Gepost op: 10 juli 2013, 00:33:45 »
In volgorde van belangrijkheid voor een mooie foto: 1. De fotograaf; 2. Het gebruikte objectief; 3. De body.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 10 juli 2013, 00:11:19 »
Zo zie je maar weer, heb ik toch niet goed opgelet op de Cursus.
Ik heb altijd gedacht dat de Fotograaf het belangrijkste is, en niet het materiaal :angel:

RonHendriks

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 9 juli 2013, 23:10:59 »
Als ik me niet vergis is het Eviz die na het kopen van een FF een gescheurde lip kreeg en niet ik. ;)

Niet te vroeg juichen, maar goed oppassen de komende weken :D

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #13 Gepost op: 9 juli 2013, 22:52:37 »
en een gescheurde lip :evil:
Als ik me niet vergis is het Eviz die na het kopen van een FF een gescheurde lip kreeg en niet ik. ;)

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #12 Gepost op: 9 juli 2013, 22:43:10 »
" Ik heb dit altijd een toestel gevonden die erg mooie foto's maakt, vooral als het om landschappen gaat, wat in het bijzonder mijn belangstelling heeft. Doordat de prijzen vanwege de introductie van de mark iii naar beneden zijn gegaan kan ik voor een relatief laag bedrag overstappen. "
- Als het idd zo is dat je met deze camera mooiere  foto's kunt maken en je kunt de overstap betalen, gewoon doen, zou ik zeggen. Of wellicht heb je de Canon al in je bezit. Veel plezier ermee !
Ik zou het verschil wel eens willen zien.
Groetjes, Frank
Op Flickr ben ik veel foto's tegengekomen gemaakt met de Canon 5D mark II die ik er uit vond schieten wat betreft schoonheid. Dat is voor een deel subjectief. Het is deze magic touch factor die sommige fotografen bijna op bestelling steeds weer kunnen herhalen die mij aanspreekt. Als dat vaak met een bepaald toestel gebeurt dan valt mij dat op. Natuurlijk speelt ook het budget van de fotograaf om landschappelijk schoon op te kunnen zoeken een rol, evenals het gebruikte objectief.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 9 juli 2013, 22:37:36 »
Maar wel FF .. en dat is wat je graag wilde .. dus een goeie beslissing.

en een gescheurde lip :evil:

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #10 Gepost op: 9 juli 2013, 22:25:55 »
" Ik heb dit altijd een toestel gevonden die erg mooie foto's maakt, vooral als het om landschappen gaat, wat in het bijzonder mijn belangstelling heeft. Doordat de prijzen vanwege de introductie van de mark iii naar beneden zijn gegaan kan ik voor een relatief laag bedrag overstappen. "
- Als het idd zo is dat je met deze camera mooiere  foto's kunt maken en je kunt de overstap betalen, gewoon doen, zou ik zeggen. Of wellicht heb je de Canon al in je bezit. Veel plezier ermee !
Ik zou het verschil wel eens willen zien.
Groetjes, Frank
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2013, 19:16:13 »
Oeps  ??? ??? ??? :-[ :-[ :-[

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2013, 19:09:03 »
Preek, preek, vloekwoorden, preek, verwensingen.....

:D :D :D

Haha nee. Veel plezier met je overstap. Laat hier nog maar vaak wat zien in de overlopers... ik bedoel vreemdgangers afdeling.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2013, 19:02:16 »
Ach, je bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn......
Maar overstappen is idd duur.
Ik heb K-5+grip verkocht alsmede Pentax 35, 50, 70, 55-300, Tamron 17-50, 28-75 en 90, Sigma 10-20, 30, 70-200 en 150-500 alsmede ringflitser, systeemflitser en nog wat flitskabels en-schoentjes.
Daar heb ik nu een D600+grip, 24-70, 50, 70-300 en 150-500 voor terug en inmiddels bijna budget voor 16-28. De 70-300 heb ik overigens gekregen. Aanmerkelijk kleinere set-up dus.......
Ik heb niet in gedachte om een hele collectie Canon gear aan te schaffen. Alleen het EF 17-40mm f/4.0L USM objectief voor het maken van groothoekopnames. Het blijft voorlopig denk ik dus bij een kleine excursie in full-frame en Canon land.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2013, 18:51:07 »

;D  ;D Oh, dat is het zeker, en geen spijt.  ;)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2013, 18:49:00 »
Aanmerkelijk kleinere set-up dus.......

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2013, 18:39:36 »
Ik zeg oeps, want wie kan het maken om op een pentaxforum te zeggen dat hij heeft geboden op een toestel van een concurrent? En toch heb ik dat gedaan. Ik heb geboden op een Canon 5d mark ii met een relatief lage shutter count [...] Alwin.
Ach, je bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn......
Maar overstappen is idd duur.
Ik heb K-5+grip verkocht alsmede Pentax 35, 50, 70, 55-300, Tamron 17-50, 28-75 en 90, Sigma 10-20, 30, 70-200 en 150-500 alsmede ringflitser, systeemflitser en nog wat flitskabels en-schoentjes.
Daar heb ik nu een D600+grip, 24-70, 50, 70-300 en 150-500 voor terug en inmiddels bijna budget voor 16-28. De 70-300 heb ik overigens gekregen. Aanmerkelijk kleinere set-up dus.......

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2013, 17:07:01 »
Waarschijnlijk een goede keus. Mijn zoon heeft er ook een en is erg tevreden.
Ben benieuwd wat je allemaal gaat verkopen om het Canon glas te kunnen betalen....

Offline ReneM

• Super Pentaxian
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
« Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2013, 16:56:38 »
OK.  ;)

Vriendelijke groet, René

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
Oeps
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2013, 16:02:47 »
Ik zeg oeps, want wie kan het maken om op een pentaxforum te zeggen dat hij heeft geboden op een toestel van een concurrent? En toch heb ik dat gedaan. Ik heb geboden op een Canon 5d mark ii met een relatief lage shutter count.Ik heb dit altijd een toestel gevonden die erg mooie foto's maakt, vooral als het om landschappen gaat, wat in het bijzonder mijn belangstelling heeft. Doordat de prijzen vanwege de introductie van de mark iii naar beneden zijn gegaan kan ik voor een relatief laag bedrag overstappen. Of dit ook konsekwenties heeft voor mijn Pentax line-up weet ik nog niet. Het kan zijn dat ik om een nieuw (beter gezegd: tweede hands) Canon objectief te bekostigen het me gunstiger lijkt om Pentax spullen te verkopen. Maar goed, jullie zijn even op de hoogte gesteld.

Alwin.