Wat een boel reacties waar ik echt wat aan heb! Dank jullie wel!! :dankk2:
Even persoonlijk op iedereen reageren:
RonHendriks: hahaha! Klopt. In het late uurtje een e vergeten :schaam: Het is dus Pascale..
Cire: bedankt voor je bewerking! Wat een verschil met het originele portret! Maar als ik jouw bewerkingen lees dan lijkt het zo simpel. Tijdje geleden ben ik aan het stoeien geweest met Photoshop maar als leek kom je daar niet doorheen. Vandaar dat ik nu "veilig" voor Picasa kies. Ik zie nu ook meer scherpte op de ogen, dat vond ik toch behoorlijk ergerlijk. Nabewerken blijkt dus essentieel te zijn. Bedankt voor de tip mbt de instellingen. Daar ga ik me de volgende keer op focussen.
Inderdaad heb ik de workshop bij Laura gevolgd. leuke meid, cursus vind ik wel behoorlijk aan de prijs. Op haar site staan leuke tips en andere instructiefilmpjes. Ik heb daar veel aan! Op haar site
http://lauraslightroomlove.com kun je een aantal presets voor Lightroom kopen. Zou dit aan te bevelen zijn?
Mharda: dank je voor je reactie! Cire heeft goed laten zien dat je veel meer uit het portret kunt halen met een nabewerking. Ik ben overstag! (nu alleen het programma nog leren kennen)
René: bedankt voor je tips! Je hebt helemaal gelijk. Portretten zijn nu een beetje te centraal. Waarom vind jij een 70mm beter dan een 50mm voor portretten? (sorry, ik ben een echte beginneling..)
Dank je wel Richard en Bert! Tips van Cire zijn inderdaad erg waardevol! En ik ben nu écht overtuigd van het feit dat ik foto's moet nabewerken.. :angel: Heb je veel ervaring met Lightroom, Bert? Is het een programma wat je zo kunt leren? En wat denk jij over presets die je kunt kopen? Ik snap wel dat dit niet voor iedere foto een uitkomst is maar zou het mij een basis kunnen geven?
Nogmaals bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Sannah