Auteur Topic: Gaan we weer..........................  (gelezen 7623 keer)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re:Gaan we weer..........................
« Reactie #61 Gepost op: 25 mei 2012, 14:42:47 »
@Franck: Als politici één karaktertrek, in zeker 90% van de gevallen, te veel hebben, is het wel opportunisme.
Dus als ze denken er beter van te worden, werken ze vaak toch met elkaar samen, waar het 'gisteren' niet aan de orde was.

@Starbase: Ik ben met je eens dat je best wat verder moet kijken, dan alleen maar op zoek naar meer geld.
Die luxe heb je vaak wel, omdat je genoeg geld hebt om die keuze te maken, dat is een voorrecht.
Als je het geld niet hebt, valt het echt niet mee om iets te kiezen wat beter is voor iedereen, maar meer geld kost.
En als je dan iemand de schuld wilt geven, zoals 'Islamiserende Islamieten' dan kom je toch snel bij Wilders uit.

Eric.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #61 Gepost op: 25 mei 2012, 14:42:47 »

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #60 Gepost op: 25 mei 2012, 13:27:29 »
ja ik heb het gezien/gehoord op het nieuws.

Ik ben die Wilders zo beu he..
Wie niet?! Toch zal hij op 12 september weer héél veel stemmen krijgen. Maar niemand wil nog samen werken met PVV . Of toch wél? We zullen zien.
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #59 Gepost op: 29 april 2012, 02:43:03 »
Moet je wel de pecunia voor hebben, Edzo.
En met jouw bevriende team is mijn inkomen er bepaald niet op vooruit gegaan en met het Kunduz-team - dat in jouw ogen wél de verantwoordelijkheid nam voor de komende armoede en stagnatie van de economie - wordt het er niet beter op.
Voor veel mensen onder modaal is dit niet meer op te brengen

Dát is voor mij en vele duizenden de akelig makende realiteit en toekomst.

Ik wens je heel veel plezier met je "goedkopere aanschaffingen".

Gegroet,
Ruurd

Armoede is altijd relatief, maar als je wat hebt gereisd dan kijk je ineens heel anders aan tegen veel van de "problemen" die we in Nederland hebben. We hebben zoveel, en nog vinden we dat niet genoeg. En dat terwijl bezit niet eens is waar het uiteindelijk om draait. Toch een gek land, dit.

Wat betreft het er op achteruit gaan; ikzelf stem niet met mijn portemonnee, maar met wat ik denk dat het beste is voor iedereen. Daarvoor heb ik best wat over. Het is misschien een beetje vergelijkbaar met niet altijd het goedkoopste in de supermarkt kopen, maar ook naar fair trade of biologische artikelen te kijken, daarvan in te schatten wat het is, en dan een keuze te maken.

Wat betreft de gedachtes over welke partijen verantwoordelijkheid namen en welke niet: dat zijn inderdaad slechts gedachtes en geen absolute waarheden. Ik zou zeggen: neem de inhoud van die gedachtes wat minder serieus, kijk meer bij welke gedachtes je je prettig voelt en kies dan. Het valt me op dat mensen het voordoen alsof ze van alles weten over wat er gebeurt is en wat goed en fout is. Dat vind ik razend knap want ik kan het echt niet, terwijl ik toch geen domme jongen ben.
Verfoond vanaf mijn iStuur

asplx

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 28 april 2012, 23:51:46 »
Eén les voor ons allemaal: VÓÓR de BTW verhoging nog snel spullen inslaan  :D :D

Moet je wel de pecunia voor hebben, Edzo.
En met jouw bevriende team is mijn inkomen er bepaald niet op vooruit gegaan en met het Kunduz-team - dat in jouw ogen wél de verantwoordelijkheid nam voor de komende armoede en stagnatie van de economie - wordt het er niet beter op.
Voor veel mensen onder modaal is dit niet meer op te brengen

Dát is voor mij en vele duizenden de akelig makende realiteit en toekomst.

Ik wens je heel veel plezier met je "goedkopere aanschaffingen".

Gegroet,
Ruurd

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #57 Gepost op: 28 april 2012, 17:12:53 »
Eén les voor ons allemaal: VÓÓR de BTW verhoging nog snel spullen inslaan  :D :D

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
« Reactie #56 Gepost op: 28 april 2012, 14:11:48 »
In ieder geval hebben een aantal partijen hun verantwoordelijkheid genomen in plaats van aan de zijlijn hard te staan roepen om in hun eigen belang zieltjes te winnen voor de verkiezingen op 12 september.
Dat is een goede zaak voor Nederland en voor die partijen. En laten we wel wezen, zo slecht is dit akkoord nog niet.

Echt andere smaken zijn er niet en als je SP en PVDA kans had gegeven had het ons 1,2 miljard boete aan Europa gekost die je ook weer ergens vandaan had moeten halen, nog afgezien van de kans dat de rente op de staatsleningen door slechte waardering omhoog was gegaan. Dat had ons de komende jaren vele miljarden gekost. En die haal je niet "zo maar" ergens vandaan.

Ik neem aan dat je op de afwaardering doelt? Wie zegt dat die niet alsnog doorgang vindt?

edit: sorry, verkeerd gelezen.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #55 Gepost op: 27 april 2012, 22:09:36 »
Het heeft de PvdA 5 zetels gekost. Goede zaak naar mijn idee.
Als je alleen maar aan de zijlijn staat te roepen om zieltjes te kunnen winnen en niet de handen uit de mouwen steekt, dan verdien je dat gewoon.
Lof voor CU en D66 die in feite de initiators zijn geweest om overleg op te starten.

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #54 Gepost op: 27 april 2012, 17:38:33 »
Mee eens Edzo. Natuurlijk zitten er nare maatregelen in het akkoord maar de alternativen (Catshuisakkoord of nu niets doen) waren echt veel erger. Ik ben blij dat er vooruit wordt gekeken met een beetje visie ipv botte bezuinigingen.
Verliefd op de K-1

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #53 Gepost op: 27 april 2012, 15:36:05 »
In ieder geval hebben een aantal partijen hun verantwoordelijkheid genomen in plaats van aan de zijlijn hard te staan roepen om in hun eigen belang zieltjes te winnen voor de verkiezingen op 12 september.
Dat is een goede zaak voor Nederland en voor die partijen. En laten we wel wezen, zo slecht is dit akkoord nog niet.

Echt andere smaken zijn er niet en als je SP en PVDA kans had gegeven had het ons 1,2 miljard boete aan Europa gekost die je ook weer ergens vandaan had moeten halen, nog afgezien van de kans dat de rente op de staatsleningen door slechte waardering omhoog was gegaan. Dat had ons de komende jaren vele miljarden gekost. En die haal je niet "zo maar" ergens vandaan.

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 27 april 2012, 14:09:52 »
Ben wel benieuwd hoe het zou gaan zonder missionair kabinet. Zou wel eens niets uit kunnen maken. ;)

Offline jeffrl

• Senior Member
  • **
    • flickr
« Reactie #51 Gepost op: 27 april 2012, 12:55:05 »
Is er weer een nieuwe dan?
Bedoelde als het nieuwe er zit.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #50 Gepost op: 27 april 2012, 12:30:53 »
ik ben benieuwd hoelang het nieuwe kabinet het vol gaat houden...
Is er weer een nieuwe dan?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline jeffrl

• Senior Member
  • **
    • flickr
« Reactie #49 Gepost op: 27 april 2012, 12:17:22 »
ik ben benieuwd hoelang het nieuwe kabinet het vol gaat houden...

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #48 Gepost op: 27 april 2012, 11:33:30 »
Ik ben blij dat het vorig kabinet er niet meer is en dat er weer wat actie is :)
Verliefd op de K-1

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #47 Gepost op: 27 april 2012, 10:35:50 »
We zullen in augustus wel bestookt worden met partij reclame, voor die tijd eerst nog de Tour, OS en EK reclames en tussendoor nog op vakantie.  :)
Niet te vergeten een vanwege OS vervroegde Embassy  :evil: De rest is niet zo belangrijk (voor mij)
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #46 Gepost op: 27 april 2012, 10:13:14 »
Het onwaarschijnlijke is gebeurd, een (tijdelijke) overeenkomst in een paar dagen tijd. Het land is gered.  ;)

Nog een keertje Zwarte Pieten en ze kunnen weer over tot de orde van de dag.
Wonden likken en een (nieuwe) partij tactiek uitzetten, kijken welke leiders wel of niet geschikt zijn en op voor de volgende ronde.
We zullen in augustus wel bestookt worden met partij reclame, voor die tijd eerst nog de Tour, OS en EK reclames en tussendoor nog op vakantie.  :)

Kom allemaal naar Portugal, dit land, maar vooral de mensen, hebben het echt hard nodig  :-[

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #45 Gepost op: 25 april 2012, 21:45:49 »
Dat is hetzelfde waarvan ik zeg dat alle politici zakkenvullers en criminelen zijn, alleen verwoord jij het mooier...  ;)

:D :D ;)

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #44 Gepost op: 25 april 2012, 21:40:46 »
Ik zie de politiek wereldwijd steeds meer verworden tot een opstapje voor mensen die het met name erg goed met zichzelf voor hebben en helaas steeds minder om er te zijn voor diegenen waar ze zeggen voor te staan.
Ze doen het voorkomen alsof ze erg begaan zijn met hun medemens, maar feitelijk hebben ze in hun achterhoofd al de dik betaalde baan, waarin ze zonder noemenswaardige inspanning de rest van hun werkzame leven bezig kunnen zijn.

Dat is hetzelfde waarvan ik zeg dat alle politici zakkenvullers en criminelen zijn, alleen verwoord jij het mooier...  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #43 Gepost op: 25 april 2012, 21:09:15 »
Ik zie de politiek wereldwijd steeds meer verworden tot een opstapje voor mensen die het met name erg goed met zichzelf voor hebben en helaas steeds minder om er te zijn voor diegenen waar ze zeggen voor te staan.
Ze doen het voorkomen alsof ze erg begaan zijn met hun medemens, maar feitelijk hebben ze in hun achterhoofd al de dik betaalde baan, waarin ze zonder noemenswaardige inspanning de rest van hun werkzame leven bezig kunnen zijn.

asplx

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 25 april 2012, 20:49:38 »
Ruurd, jij denkt dat Samsom en Gert het beter gaan doen?
Ik help het je hopen. Die roepen nu om het hardst dat ze de minima sparen, maar moeten net zo goed 14 miljard besparen. En dat soort bedragen haal je nu eenmaal niet bij "Rijk Nederland" op.
Ik heb dan liever iemand die klip en klaar zegt dat ze iedereen gaan treffen, dan politici die nu zieltjes proberen te winnen door beloften te doen waarvan ze nu al weten dat ze die niet na kunnen komen.
Maar ik denk dat we deze discussie hier maar niet aan moeten gaan. De tijd zal het leren............

Nee, ik geloof niet in sprookkjes en doe ook geen uitspraken, over wie het beter/anders gaan doen. Ik heb decennia lang in de poliotiek meegedraaid en lang genoeg om te weten wat er gebeurt en wat er gebeurd is. Ik heb op kaderniveau meegedraaid en heb ook een aantal zaken zien gebeuren, die mij hebben gedreven tot het uit de poliotiek stappen.

Ik schets wel de realiteit van vele 100.000-en in de samenleving, wat door velen niet gezien wil worden - ook niet in mijn eigen club ! - en door een select groepje verergerd wordt, door te blijven mauwen over de Heilige HypotheekrenteAftrek.

Groeten, :drinks:
Ruurd

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #41 Gepost op: 25 april 2012, 20:42:05 »
Ruurd, jij denkt dat Samsom en Gert het beter gaan doen?
Ik help het je hopen. Die roepen nu om het hardst dat ze de minima sparen, maar moeten net zo goed 14 miljard besparen. En dat soort bedragen haal je nu eenmaal niet bij "Rijk Nederland" op.
Ik heb dan liever iemand die klip en klaar zegt dat ze iedereen gaan treffen, dan politici die nu zieltjes proberen te winnen door beloften te doen waarvan ze nu al weten dat ze die niet na kunnen komen.
Maar ik denk dat we deze discussie hier maar niet aan moeten gaan. De tijd zal het leren............

asplx

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 25 april 2012, 20:30:45 »
Zolang er geen regering is die draconische besparingsmaategelen begint op te leggen waardoor de economie zeer efficient wordt  doodgeknepen en alle consumenten hun geld bijhouden, is er nog een ommezwaai mogelijk.  Vanaf dat de vicieuze besparingscirkel start, geraak je er nog maar heel moeilijk bovenop.  Landen maken schulden, en geld devalueert constant, daarvoor moet het geen crisis zijn.  Dat is zo sinds de nationale banken geld mogen bijdrukken zonder dat er een goudvoorraad tegenover staat: er zit altijd een dikke kwak lucht in het financiele mengsel en af en toe moet die eruit.

Nu iedereen bang maken zorgt er vooral voor dat de consumptie tot  stilstand komt, en dan gaat het nog net iets erger worden.  Kijk maar naar griekenland, hoe snel dat de derde wereld is ingetuimeld.

Hier ben ik het nou eens helemaal mee eens.

Ik heb in de afgelopen jaren bijna alle abonnementen op kranten en tijdschriften al moeten opgeven. Verlaging van mijn inkomen en verhoging van de BTW betekent simpelweg, dat ik nog minder te besteden heb en minder gezond moet gaan leven.. En voor wie het nog niet duidelijk is: Ik ben één van die één miljoen diabetici die Nederland rijk is. Dieetkosten kan ik niet meer aftrekken, kosten voor chronische ziekten ook niet.  Maar als het duo Verhagen-Rötte ligt, mag ik wel € 9,00 per recept gaan betalen. Ik heb voor mijn diabetes 2 soorten insuline + naalden + teststrips nodig + de nodige tabletten, 2 soorten neurotransmitters, cholestorol verlager en bloeddrukverlager. Dat zijn 9 recepten, sommige voor 3 maanden, andere voor 1½ maand. Dat zijn zo'n 54 recepten á € 9,00 = € 486,00 per jaar. En daarbij komt nog de verhoogde eigen bijdrage van € 220,00, totaal dus ruim € 700, die niet uitgegeven kunnen worden aan ontspanning, kranten, tijdschriften, gezonde voeding volgens de regels van het Voedingscentrum enz.

Ja, de economie is dan gezond en ik zit in een gekkenhuis (waar het duo Verhagen-Rötte in thuis hoort).

Ja, ja, Ik hoor dat domme Markje Rötte nog voor de TV roepen tijdens de campagne, dat de VVD accountants alles hadden doorgerekend en dat de alleenstaander moeder met haar kinderen die zo huilde in EénVandaag er helemaal naast zat.

Sodenmieter toch een goor end op, Markje Rötte...

Oh, ja, die 5000 leraren die ontslagen moeten worden wegens de bedachte bezuiniginen door deze 2 lieden, kunnen rustig ontslagen worden: Rötte en Verhagen hebben ondanks hun  v e r l e n g d e  studietijd toch niets opgestoken van economie.  ;C

Verders: Iemand die een om het even welke lening aangaat en die niet aflost, komt in de problemen. Iemand die zich laat aanpraten, dat het voordeliger is om niet af te lossen is ontzettend dom. Die houdt zijn/haar leven lang een schuld. De verkoper van die hypotheek is heel wat slimmer (a-socialer) geweest.

Ik heb van 2 vrienden in het verleden geld geleend voor de zaak, tegen een aanmerkelijk lagere rente dan de bank.  Ik heb de aflossing terug moeten schroeven, om in leven te blijven. Om verse groente en fruit te kunnen blijven kopen. (Doordat ik dat niet kon, ben ik van de zomer behoorlijk ziek geweest  :o)
Ik mocht beide aflossingen een poos stilleggen. Maar de rente over het openstaande berdrag blijft gewoon door lopen en loopt DUS op en het totaalbedrag DUS ook. Momenteel wordt er minmaal afgelost en voornamelijk rente betaald, zodat de hoofdsom niet meer toeneemt.

Dat snappen de "heren" Rötte en Verhagen kennelijk niet.
Dat was dit tweetal zelfs in een  v e r l e n g d e  studietijd en met 5000 docenten  e x t r a  niet aan het verstand te porren.

En daarom ben ik blij, dat ze opzouten. :yahoo:

En al iemand nou denkt, dat ik hogeschool economie heb gestudeerd: Nee, gewoon MULO en nog een aantal opleidingen.

Groeten,
Ruurd

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #39 Gepost op: 25 april 2012, 17:58:16 »
Zolang er geen regering is die draconische besparingsmaategelen begint op te leggen waardoor de economie zeer efficient wordt  doodgeknepen en alle consumenten hun geld bijhouden, is er nog een ommezwaai mogelijk.  Vanaf dat de vicieuze besparingscirkel start, geraak je er nog maar heel moeilijk bovenop.  Landen maken schulden, en geld devalueert constant, daarvoor moet het geen crisis zijn.  Dat is zo sinds de nationale banken geld mogen bijdrukken zonder dat er een goudvoorraad tegenover staat: er zit altijd een dikke kwak lucht in het financiele mengsel en af en toe moet die eruit.

Nu iedereen bang maken zorgt er vooral voor dat de consumptie tot  stilstand komt, en dan gaat het nog net iets erger worden.  Kijk maar naar griekenland, hoe snel dat de derde wereld is ingetuimeld.

Frisse kijk op de zaken. Dat is inderdaad wat er gebeurd, kijk met name naar de woningmarkt, dat is er een goed voorbeeld van.
Zolang het "H-woord" ook maar door iemand in de mond wordt genomen is er alom paniek.
Dat links de hypotheekrenteaftrek wil afschaffen is niet bepaald over nagedacht. Met name de lagere en middeninkomens hebben namelijk hun huis gekocht op basis van een aftrekbare hypotheekrente.
Trek daar de stekker uit en Nederland is failliet.
Het idee om de aftrek te gaan beperken voor aflossingsvrije hypotheken is een goed idee. Op dit moment is aflossen van je hypotheek in de meeste gevallen de beste belegging. Welke bank geeft namelijk 5% of meer rentevergoeding (netto inderdaad iets minder omdat bij aflossing je belastingvoordeel wegvalt)? En welke belegging garandeert nog meer dan 5% rendement?

Offline Pruneau

• Full Member
  • *
    • Miniaturensite
« Reactie #38 Gepost op: 25 april 2012, 17:40:13 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #37 Gepost op: 25 april 2012, 17:37:00 »
Klopt, maar wel uit de tijd van de gulden, dus nu zou het 3 x 2,20371 moeten zijn.....
3% is 3% ongeacht de munt lijkt mij  ;)

ben eigenlijk wel benieuwt naar de stemmingen...
zouden de grote partijen waar aan de macht komen?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ