Auteur Topic: Gaan we weer..........................  (gelezen 7631 keer)

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re:Gaan we weer..........................
« Reactie #36 Gepost op: 25 april 2012, 17:25:29 »
Zal mij proberen wat duidelijke uit drukken  :)

Wilders zegt het niet eens te zijn met die 3 % regel, ik zeg dat hij ze niet gemaakt heeft en dat hij daar op tegen was en dat kon voor niemand een verrassing zijn.
De regels zijn gemaakt door een andere Nederlandse regering met een ander Nederlands politiek klimaat, en daar zegt het niet mee eens te zijn.
Zoals ik aangaf zijn er meer politieke partijen (waarvan er toen wel in die betreffende regering zaten) die NU OOK tegen deze regel zijn voor 2012.
Wat voor sommige dan weer wel een verrassing is.

Maar ja er moeten nu verkiezingen gehouden worden en dan gaat de partij politiek en eigenbelang weer voor.

Overigens denk ik persoonlijk niet dat de 3 % regel strikt moet zijn, een beetje marge voor een korte tijd moet kunnen. Ook andere en grote landen hebben zich niet altijd aan die regel gehouden.
Maar omdat Nederland altijd het beste jongetje van de klas wilde zijn, ook op meer punten, en vaak zat te zeuren, worden ze nu op hun nummer gezet.

Met vriendelijke groet,
Albert

Jongens, is het niet gewoon heel simpel?

Persoon A heeft op een gegeven moment de 3% regel voorgesteld. Hij zat toen in de Nederlandse regering, deed zijn werk naar beste inzicht en vond die regel blijkbaar een goed idee. Dit wordt dan geabstraheerd naar "Nederland vindt dit" of "Nederland doet dat". Net zoals "Nederland het beste jongetje van de klas is". Onzin natuurlijk, want Nederland is een lap grond en geen jongetje.

Persoon B is leider van een Nederlandse politieke partij. Waarom kan deze persoon niet van mening verschillen met persoon A? Alleen omdat de beslissing die toen door persoon A gemaakt is, en uiteindelijk door "Europa" (wat gewoon weer andere mensen zijn die ook naar beste inzicht hun werk doen) is geaccepteerd, moet elke Nederlandse politicus diezelfde mening hebben of zo? Dat gaat natuurlijk nooit werken.

Helaas lijkt de politiek wel vol te zitten met dit soort onmogelijke constructies, en vandaar dan ook mijn sterke afkeer ervan. Vooral ook omdat ze het zelf niet eens durven toe te geven. Er zit geen stukje menselijkheid meer in. Jammer. De eerste politicus die het wel durft, krijgt meteen mijn stem.

Overigens is het nog steeds een keuze van persoon B om voor zijn eigen gedachtes te kiezen ipv voor wat eerdere personen hebben bedacht, maar ok, daarvoor is hij politicus. Om dat soort beslissingen te maken. Daarvoor hebben er mensen op hem gestemd.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2012, 17:35:43 door starbase218 »
Verfoond vanaf mijn iStuur

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #36 Gepost op: 25 april 2012, 17:25:29 »

Offline roeland

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #35 Gepost op: 25 april 2012, 16:30:21 »
Maar zonder gekheid, afgezien van de financieel en politiek ongunstige timing vind ik verkiezingen altijd weer een leuk circus.
Nu wordt het wel scherper dan de vorige keer omdat er vier partijen strijden om de grootste te worden en er is nu niet zo'n protoloser bij. Dat kan 4x ca. 30 worden en de rest over een stuk of 10 partijen uitgesmeerd. Ik zie een kabinetsloze kerst in het verschiet  :D
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #34 Gepost op: 25 april 2012, 15:55:27 »
Dat is nu juist de grap.
De 3% regel is een voorstel van Nederland.

http://www.trouw.nl/tr/nl/10630/Kabinetscrisis/article/detail/3245285/2012/04/24/Eis-van-3-procent-komt-uit-Nederland.dhtml

Klopt, maar wel uit de tijd van de gulden, dus nu zou het 3 x 2,20371 moeten zijn.....

Maar zonder gekheid, afgezien van de financieel en politiek ongunstige timing vind ik verkiezingen altijd weer een leuk circus. Elkaar verbaal aftroevende politici die elkaar met allerlei onzinnige feitjes en oneliner-partijpolitiek (of juist met nietszeggende Haagse blablabla) de loef willen afsteken, om vervolgens na de verkiezingen toch weer de gemene deler op te zoeken. A never ending story. Ik amuseer me weer.

Groeten,
J@@P
« Laatst bewerkt op: 25 april 2012, 16:00:32 door J@@P »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2012, 15:41:33 »
Zal mij proberen wat duidelijke uit drukken  :)

Wilders zegt het niet eens te zijn met die 3 % regel, ik zeg dat hij ze niet gemaakt heeft en dat hij daar op tegen was en dat kon voor niemand een verrassing zijn.
De regels zijn gemaakt door een andere Nederlandse regering met een ander Nederlands politiek klimaat, en daar zegt het niet mee eens te zijn.
Zoals ik aangaf zijn er meer politieke partijen (waarvan er toen wel in die betreffende regering zaten) die NU OOK tegen deze regel zijn voor 2012.
Wat voor sommige dan weer wel een verrassing is.

Maar ja er moeten nu verkiezingen gehouden worden en dan gaat de partij politiek en eigenbelang weer voor.

Overigens denk ik persoonlijk niet dat de 3 % regel strikt moet zijn, een beetje marge voor een korte tijd moet kunnen. Ook andere en grote landen hebben zich niet altijd aan die regel gehouden.
Maar omdat Nederland altijd het beste jongetje van de klas wilde zijn, ook op meer punten, en vaak zat te zeuren, worden ze nu op hun nummer gezet.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #32 Gepost op: 25 april 2012, 13:37:07 »
Hij heeft ze niet gemaakt die regels. Hij is tegen de Brusselse macht, dus dat kon nooit een verrassing zijn.
(Ik trek overigens geen partij maar probeer objectief te zijn, dat is ook wat gemakkelijker als je in een ander land zit)

Nu zijn we een paar dagen verder en blijkt dat een groot aantal partijen, en ik denk de meerderheid, tegen de 3 % regels, beetje schijnheilig allemaal.
Dat is nu juist de grap.
De 3% regel is een voorstel van Nederland.

http://www.trouw.nl/tr/nl/10630/Kabinetscrisis/article/detail/3245285/2012/04/24/Eis-van-3-procent-komt-uit-Nederland.dhtml
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #31 Gepost op: 24 april 2012, 23:13:08 »
Citaat
Even over Geerd die zo tegen "Brussel" was, de regels en dergelijke waar we nu tegen aanlopen zijn hoofdzakelijk gemaakt door Nederland...  Rollende ogen
Hij heeft ze niet gemaakt die regels. Hij is tegen de Brusselse macht, dus dat kon nooit een verrassing zijn.
(Ik trek overigens geen partij maar probeer objectief te zijn, dat is ook wat gemakkelijker als je in een ander land zit)

Nu zijn we een paar dagen verder en blijkt dat een groot aantal partijen, en ik denk de meerderheid, tegen de 3 % regels, beetje schijnheilig allemaal.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal af gaat lopen, o.a. de Grieken en de Portugezen lachen zich een ongeluk.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #30 Gepost op: 24 april 2012, 17:37:31 »
Moeten we nu een boete betalen trouwens?

Even over Geerd die zo tegen "Brussel" was, de regels en dergelijke waar we nu tegen aanlopen zijn hoofdzakelijk gemaakt door Nederland...  ::)

Die boete is "maar" 1,2 miljard wat ik begreep. Dus valt best wel mee.

Het enige wat ik tot op heden heb gezien is Zwarte Pieten en Zelfbevlekking.
Geen politicus die denkt aan hoe Nederland nu geholpen kan worden................

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #29 Gepost op: 24 april 2012, 17:20:37 »
Moeten we nu een boete betalen trouwens?

Even over Geerd die zo tegen "Brussel" was, de regels en dergelijke waar we nu tegen aanlopen zijn hoofdzakelijk gemaakt door Nederland...  ::)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #28 Gepost op: 24 april 2012, 17:03:13 »
Het probleem is, en dat zie je afgelopen dagen weer sterk, dat partij belang boven het lands belang staat en gaat.

Met vriendelijke groet,
Albert

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #27 Gepost op: 24 april 2012, 16:43:01 »
Van wat ik begrijp komt het erop neer dat of we bezuinigen nog iets meer of we gaan meer renten betalen, denk dat we met beide opties niet blij zijn.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #26 Gepost op: 24 april 2012, 16:41:03 »
Ook onze Diederik zit over een jaar of 10 met een salaris van > € 500.000 per jaar bij KPMG, Shell, AEGON of wat voor club dan ook.
Fidel Roemer niet want die wil volgens een interviewtje in het inmiddels opgeheven forensenorgaan "De Pers" een maximum inkomen. Maar de geschiedenis leert dat vooral communisten niet bepaald in de pap ze!ken.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #25 Gepost op: 24 april 2012, 15:56:26 »
Zo te horen ligt de helft van de PVV overhoop dus zeer waarschijnlijk horen we daar weinig van met de volgende verkiezingen.

Mooi. Weer een partij minder en makkelijker om tot een meerderheid te komen zonder daarvoor 4 of meer partijen nodig te hebben.

Zal niet mee gaan vallen om link en rechts in één kabinet te krijgen.
Naar mijn idee moet er eens aan een zakenkabinet gedacht worden. Voordeel is dat met huidige zetelverdeling in ieder geval een kabinet gevormd kan worden en de oplossingen voor de problemen die we hebben breder gedragen zouden kunnen worden. Daarin  zal iedereen een veer moeten laten, maar dat is dan aan de achterban goed uit te leggen.

Laten we wel wezen, als er zoveel bezuinigd dient te worden, maakt het naar mijn idee ook weinig uit of nu links of rechts aan de macht is. Per saldo zullen er toch impopulaire maatregelen genomen dienen te worden en als we eerlijk zijn, zoveel is er bij "rijk Nederland" nu ook weer niet weg te plukken. Die kun je niet met miljarden plukken om de economie er bovenop te helpen. Daarnaast willen de linkse politici na hun politiek loopbaan ook graag nog wel even "binnenlopen". Kijk naar waar alle PVDA politici nu allemaal zitten en wat hun inkomen is. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ook onze Diederik zit over een jaar of 10 met een salaris van > € 500.000 per jaar bij KPMG, Shell, AEGON of wat voor club dan ook.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2012, 11:50:38 »
Zo te horen ligt de helft van de PVV overhoop dus zeer waarschijnlijk horen we daar weinig van met de volgende verkiezingen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #23 Gepost op: 24 april 2012, 00:01:15 »

Offtopic: kristies, welke lens van Pentax gaat van 17 tot 59mm?
[/quote]

zoo jij bent wel wakker... zal het aanpassen binnekort.. moet 17 t/m 50 mm zijn
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2012, 22:16:37 »
Ach ja, links, rechts, er moet gewoon bezuinigd worden en linksom of rechtsom zal er iets moeten worden gedaan.
Ook links zal er straks niet aan ontkomen om maatregelen te treffen en dan zullen ze vanzelf zien dat het hoger belasten van "de rijken" niet genoeg oplevert om het begrotingstekort te dichten.
En doen ze dat toch, dan zie je dat "ondernemend Nederland" naar het buitenland vertrekt onder medeneming van de nodige arbeidsplaatsen.
Dus persoonlijk ben ik wel benieuwd waar het naar toe gaat. Dit had niet op een ongelukkiger moment kunnen komen. Verlies van de Triple A status kost al paar miljard per jaar en moet ook ergens vandaan komen weer.
Meeste respect heb ik nog voor D'66 dat niet direct begint te blaten over dat de val van het kabinet terecht is en helemaal geweldig is, maar juist mee wil werken aan het creëren van een begroting voor 2013.
Dat is tenminste niet voor eigen gewin gaan, maar er juist voor Nederland willen zijn.

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2012, 15:16:32 »
Als ik ga stemmen weet ik wel waarop, maar ik denk dat ik niet ga stemmen. Ik bedoel, wat weet ik er nou van? En zelfs als ik een mening zou vormen, is het maar de vraag of de partij die zegt dezelfde mening te hebben, dat ook zo tot uitvoer brengt, of misschien wegonderhandelt zodat er iets uitkomt waar ik het weer totaal niet mee eens ben.

Voorbeeld: een tijdje geleden was er een hele discussie over Mauro en of hij nou wel of niet mocht blijven. Wat er nu uiteindelijk is uitgekomen is het volgende: Mauro mag in Nederland studeren en daarna gaat hij terug. Onafhankelijk van of je nou wel of niet vind dat hij moet kunnen blijven, even het volgende: wij investeren dus in die jongen. Kennis, geld, etc. en sturen hem daarna weg. Is dat echt het slimste wat de heren in Den Haag kunnen bedenken?

Ik ben Verhagen het meest beu, daarna Wilders en Rutte. Maar bovenal ben ik de huichelarij in de politiek beu.

O ja, blanco stemmen kan ook he? Misschien doe ik dat wel.

Offtopic: kristies, welke lens van Pentax gaat van 17 tot 59mm?
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2012, 08:09:40 »
Reintje, nogmaals ik bedoel het ook niet persoonlijk maar zie het maar als een opmerking wegens ontevredenheid. Een crimineel kan iemand zijn die steelt, iedere keer als ik tank mooet ik toch steeds weer aan het kwartje van Kok denken dat voor tijdelijk was bedoeld... de autobezitters betalen het nog steeds en dat zie ik dan toch als diefstal... en dit is dan maar één van de vele voorbeelden... en dan kan ik het bijv. ook hebben over de dure schranspartij van de Jager... en wij maar bezuinigen, maargoed ik hou er ook wel verder over op.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #18 Gepost op: 22 april 2012, 22:54:35 »
Hier ben ik het wel mee eens. Loop eens een paar dagen mee met mensen die intensieve zorg krijgen, of zie een keer met eigen ogen hoeveel verschil een pgb van een paar duizend euro kan zijn, en dan is dat wel het laatste waar je op bezuinigd.

Nou in mijn carrière als verpleegkundige in de psychiatrie heb ik minister Rouvoet al een dagje naast me gehad en en Agnes Kant meerdere dagen. Die hebben echt wel gezien wat we deden hoor....  Vooral die laatste was erg geïnteresseerd zei bv een chique lunch met de raad van bestuur af om bij een IBS ( in bewaring stelling ) zitting van de rechtbank wilde zijn om eens te zien hoe zoiets in zijn werk gaat
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline Reintje

• Senior Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 22 april 2012, 21:42:56 »
Je generaliseert alweer! Wie zegt jou dat ik de zorg niet van haver tot gort ken. Wat geeft jou het recht om mij een crimineel te noemen? Natuurlijk is het niet persoonlijk bedoeld, je kent me immers niet. Als je tot een groep behoort en een deel van die groep gedraagt zich, naar jouw mening, niet zoals wenselijk is, is dan de hele groep niet goed?
ps Dit is het laatste wat ik erover zeg :(

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #16 Gepost op: 22 april 2012, 21:05:53 »
Ach Reintje, ik bedoel het nog niet eens zo persoonlijk maar ik blijf toch bij mijn standpunt.  ;) Moeten jullie maar eens om een voorbeeld te noemen een paar maanden met de zorg meedraaien dan zien jullie ook eens wat er in de maatschappij gebeurd.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Pruneau

• Full Member
  • *
    • Miniaturensite
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2012, 20:33:37 »
Wat hij dus zegt: ALLE politici zijn criminelen! Dat is geen mening, dat staat er als een feit. Dat is dus alleen waar als ze allemaal veroordeeld zijn voor criminele activiteiten. Lijkt mij niet dat dat het geval is.

Vind ik er ook wel over.  Ik denk dat om in de politiek aan de top te komen je niet te veel last mag hebben van een geweten.  In die divisie hoor je - over alle partijgrenzen heen - het ene schrijnende verhaal over graaien in de vetpotten na het andere.  Niet verheffend, en heel frustrerend voor de gemiddelde loonslaaf. 

Tegelijk ken ik persoonlijk verschillende kleine, lokale politici die gedreven worden door idealisme en proberen goed werk te leveren.  Alleen lijken die nooit de kans te krijgen om door te groeien, waarschijnlijk ontbreekt hen daarvoor de nodige hebzucht en machtswellust.

Offline Reintje

• Senior Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2012, 19:49:43 »
Wat hij dus zegt: ALLE politici zijn criminelen! Dat is geen mening, dat staat er als een feit. Dat is dus alleen waar als ze allemaal veroordeeld zijn voor criminele activiteiten. Lijkt mij niet dat dat het geval is.

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2012, 17:55:43 »
Waarom, hij mag toch zijn mening geven of ben ik nu gek? Vooral als politicus zou je ergens tegen moeten kunnen. Ik zou het niet zo verwoorden, maar ergens heeft hij wel gelijk.

Offline Reintje

• Senior Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 22 april 2012, 17:50:49 »
Alle politici, stuk voor stuk zijn zakkenvullers en criminelen... punt.

@Joop96   Klein excuusje, misschien?