Zolang er geen regering is die draconische besparingsmaategelen begint op te leggen waardoor de economie zeer efficient wordt doodgeknepen en alle consumenten hun geld bijhouden, is er nog een ommezwaai mogelijk. Vanaf dat de vicieuze besparingscirkel start, geraak je er nog maar heel moeilijk bovenop. Landen maken schulden, en geld devalueert constant, daarvoor moet het geen crisis zijn. Dat is zo sinds de nationale banken geld mogen bijdrukken zonder dat er een goudvoorraad tegenover staat: er zit altijd een dikke kwak lucht in het financiele mengsel en af en toe moet die eruit.
Nu iedereen bang maken zorgt er vooral voor dat de consumptie tot stilstand komt, en dan gaat het nog net iets erger worden. Kijk maar naar griekenland, hoe snel dat de derde wereld is ingetuimeld.
Hier ben ik het nou eens helemaal mee eens.
Ik heb in de afgelopen jaren bijna alle abonnementen op kranten en tijdschriften al moeten opgeven. Verlaging van mijn inkomen en verhoging van de BTW betekent simpelweg, dat ik nog minder te besteden heb en minder gezond moet gaan leven.. En voor wie het nog niet duidelijk is: Ik ben één van die één miljoen diabetici die Nederland rijk is. Dieetkosten kan ik niet meer aftrekken, kosten voor chronische ziekten ook niet. Maar als het duo Verhagen-Rötte ligt, mag ik wel € 9,00 per recept gaan betalen. Ik heb voor mijn diabetes 2 soorten insuline + naalden + teststrips nodig + de nodige tabletten, 2 soorten neurotransmitters, cholestorol verlager en bloeddrukverlager. Dat zijn 9 recepten, sommige voor 3 maanden, andere voor 1½ maand. Dat zijn zo'n
54 recepten á € 9,00 = € 486,00 per jaar. En daarbij komt nog de
verhoogde eigen bijdrage van € 220,00, totaal dus ruim € 700, die niet uitgegeven kunnen worden aan ontspanning, kranten, tijdschriften, gezonde voeding volgens de regels van het Voedingscentrum enz.
Ja, de economie is dan gezond en ik zit in een gekkenhuis (waar het duo Verhagen-Rötte in thuis hoort).
Ja, ja, Ik hoor dat domme Markje Rötte nog voor de TV roepen tijdens de campagne, dat de VVD accountants alles hadden doorgerekend en dat de alleenstaander moeder met haar kinderen die zo huilde in EénVandaag er helemaal naast zat.
Sodenmieter toch een goor end op, Markje Rötte...
Oh, ja, die 5000 leraren die ontslagen moeten worden wegens de bedachte bezuiniginen door deze 2 lieden, kunnen rustig ontslagen worden: Rötte en Verhagen hebben ondanks hun v e r l e n g d e studietijd toch niets opgestoken van economie. ;C
Verders: Iemand die een om het even welke lening aangaat en die niet aflost, komt in de problemen. Iemand die zich laat aanpraten, dat het voordeliger is om niet af te lossen is ontzettend dom. Die houdt zijn/haar leven lang een schuld. De verkoper van die hypotheek is heel wat slimmer (a-socialer) geweest.
Ik heb van 2 vrienden in het verleden geld geleend voor de zaak, tegen een aanmerkelijk lagere rente dan de bank. Ik heb de aflossing terug moeten schroeven, om in leven te blijven. Om verse groente en fruit te kunnen blijven kopen. (Doordat ik dat niet kon, ben ik van de zomer behoorlijk ziek geweest

)
Ik mocht beide aflossingen een poos stilleggen.
Maar de rente over het openstaande berdrag blijft gewoon door lopen en loopt DUS op en het totaalbedrag DUS ook. Momenteel wordt er minmaal afgelost en voornamelijk rente betaald, zodat de hoofdsom niet meer toeneemt.
Dat snappen de "heren" Rötte en Verhagen kennelijk niet.
Dat was dit tweetal zelfs in een v e r l e n g d e studietijd en met 5000 docenten e x t r a niet aan het verstand te porren.
En daarom ben ik blij, dat ze opzouten. :yahoo:
En al iemand nou denkt, dat ik hogeschool economie heb gestudeerd: Nee, gewoon MULO en nog een aantal opleidingen.
Groeten,
Ruurd