Auteur Topic: Stemmen  (gelezen 8310 keer)

Buksbeest

• Gast
Re:Stemmen
« Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2010, 21:29:17 »
Waarom niet  :good: Lijkt mij een prima idee. Ik voel mij als Vlaming veel meer aanleunen bij Nederland dan bij Wallonie.
Eigenlijk zijn er immense verschillen tussen Walen en Vlamingen. We spreken een andere taal, we kijken naar andere TV. Luisteren naar andere muziek en we moeten stemmen op aparte lijsten  ??? Rij over de taalgrens en je ziet andere architectuur en gewoontes.  Als ik naar de Ardennen rij, voel ik mij in een ander land. Het is eigenlijk een wonder dat we sinds 1830 samengebleven zijn.

Vlamingen zijn geweldig! Altijd super gezellig en daar kan je je echt thuis voelen.
Walonië daarintegen... Gekke lui daar.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2010, 21:29:17 »

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #34 Gepost op: 15 juni 2010, 21:14:03 »
Citaat
Zullen we het foutje van 1830 ongedaan maken en er een (nieuwe) republiek der verenigde lage landen van maken
Waarom niet  :good: Lijkt mij een prima idee. Ik voel mij als Vlaming veel meer aanleunen bij Nederland dan bij Wallonie.
Eigenlijk zijn er immense verschillen tussen Walen en Vlamingen. We spreken een andere taal, we kijken naar andere TV. Luisteren naar andere muziek en we moeten stemmen op aparte lijsten  ??? Rij over de taalgrens en je ziet andere architectuur en gewoontes.  Als ik naar de Ardennen rij, voel ik mij in een ander land. Het is eigenlijk een wonder dat we sinds 1830 samengebleven zijn.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #33 Gepost op: 15 juni 2010, 21:06:11 »
Vandaag worden bij ons in België de kaarten geschud (en herverdeeld). Hier wordt het een nog veel grotere impasse. Jullie zitten alleen met ideologisch verschillende partijen, maar bij ons bestaan die bovendien bijna allemaal in een Vlaamse en een Waalse versie en van samenwerking over de taalgrenzen heen lijkt alleen bij de groenen sprake.

Jullie uitslag maakt het er ook niet eenvoudiger op........
Zullen we het foutje van 1830 ongedaan maken en er een (nieuwe) republiek der verenigde lage landen van maken (met of zonder Wallonië).

greetz,
Erik

Serpiente

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 14 juni 2010, 11:42:26 »
Ik moet eerst nog zien of de PVV uberhaupt met provinciale staten gaat mee doen volgend jaar. Geert moet nu al vol aan de bak om mensen genoeg te vinden. Hij heeft de gemeenteraad van Den Haag al moeten plunderen om in de tweede kamer te gaan zitten. En dan kan je hele grote vraagtekens zetten bij hoe capabel die mensen zijn.
Maar als ie in de regering gaat zitten, zal hij wel mee moeten doen. Anders worden al hun plannen in de eerste kamer afgefakkelt. En gaat Geert af als een gieter omdat er van z'n mooie beloftes niets terecht komt...

Bovendien zijn Rutte en Verhagen de grootste haaien in Den Haag. Die maken gehakt van Geert in de onderhandelingen. Het zou me niets verbazen als er toch een coalitie met de PVV komt dat ze hem afserveren met flut ministerposten (intergratie en zo) zonder portefeuille. Hetzelfde eigenlijk wat ze de vorige regering met de CU gedaan hebben.

Het speerpunt van de PVV, de "marokkanen problematiek" vind ik persoonlijk totaal niet belangrijk. Ik heb veel liever dat de volgende regering zich hard gaat maken voor wederopbouw van onze economie als dat ze zich druk maken om een handje vol onruststokers.
Staatskundig vind ik Femke Halsema hele interessante dingen zeggen. Hij moet inderdaad in elke provincie vertegenwoordigers hebben. Hij had al moeite met twee gemeenten. Ik vind dat we eens goed moeten onderzoeken waarom mensen op de PVV hebben gestemd, die punten heel serieus nemen en er wat mee doen. Dan kun je de PVV lekker buitensluiten.

Ik zat me al af te vragen welke etniciteit ik op mijn paspoort zou moeten krijgen. Ik ben honderd procent Nederlander. Ik heb alleen bruin haar en bruine ogen omdat ik een Indische opa heb. Voor een predicaat Indische Nederlander van de derde generatie ben ik te veel Nederlander.  :D
Nouja, de PVV weet niet eens wat het verschil is tussen nationaliteit en etniciteit. Dan ben je naar mijn mening niet capabel om een land te leiden, maar alleen om een land te lijden.     

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 14 juni 2010, 08:52:54 »
Dat was ook wel de eerste optie als de PvdA de grootste was geworden. Nu heeft rechts gewonnen. VVD is aan zet. De PVV zal nu de eerste zijn waar ze mee gaan praten. D66 en GL zullen niet met de PVV gaan regeren. Ik denk dat alleen het CDA bereid is met de PVV te regeren.

Als je nu paars zou krijgen dan moet het VVD veel linkse punten accepteren. Dat zullen VVD en PVV stemmers niet accepteren. Het risico is dat wanneer de PVV genegeerd wordt is dat ze dan volgend jaar misschien bij de provinciale verkiezingen voor de eerste kamer een nog grotere klapper maken. Dan kunnen ze misschien alles tegenhouden. Of ze maken bij de volgende tweede kamerverkiezingen een nog grotere klapper en worden de grootste.

Maarja.. Als de gevestigde partijen de problemen met Marokkaanse jongeren goed had aangepakt dan was de PVV niet eens opgericht. Er zijn mensen die zich genegeerd voelen. Marokkanen zijn niet echt het probleem denk ik. Ik denk dat het meer miskenning is vanuit de randstad. Limburg en Den Helder worden structureel benadeeld door Den Haag als het over werkgelegenheid gaat. Ze verplaatsen veel banen van Den Helder naar andere plaatsen zonder dat te compenseren. Ik denk alleen dat de PVV niets oplost.

Ik moet eerst nog zien of de PVV uberhaupt met provinciale staten gaat mee doen volgend jaar. Geert moet nu al vol aan de bak om mensen genoeg te vinden. Hij heeft de gemeenteraad van Den Haag al moeten plunderen om in de tweede kamer te gaan zitten. En dan kan je hele grote vraagtekens zetten bij hoe capabel die mensen zijn.
Maar als ie in de regering gaat zitten, zal hij wel mee moeten doen. Anders worden al hun plannen in de eerste kamer afgefakkelt. En gaat Geert af als een gieter omdat er van z'n mooie beloftes niets terecht komt...

Bovendien zijn Rutte en Verhagen de grootste haaien in Den Haag. Die maken gehakt van Geert in de onderhandelingen. Het zou me niets verbazen als er toch een coalitie met de PVV komt dat ze hem afserveren met flut ministerposten (intergratie en zo) zonder portefeuille. Hetzelfde eigenlijk wat ze de vorige regering met de CU gedaan hebben.

Het speerpunt van de PVV, de "marokkanen problematiek" vind ik persoonlijk totaal niet belangrijk. Ik heb veel liever dat de volgende regering zich hard gaat maken voor wederopbouw van onze economie als dat ze zich druk maken om een handje vol onruststokers.

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #30 Gepost op: 13 juni 2010, 10:16:33 »
Vandaag worden bij ons in België de kaarten geschud (en herverdeeld). Hier wordt het een nog veel grotere impasse. Jullie zitten alleen met ideologisch verschillende partijen, maar bij ons bestaan die bovendien bijna allemaal in een Vlaamse en een Waalse versie en van samenwerking over de taalgrenzen heen lijkt alleen bij de groenen sprake.

Buksbeest

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 13 juni 2010, 00:45:18 »
Ik ben op Facebook maar eens lid geworden van de club: "we apologize for the 1,5 million dutch people who voted for Geert Wilders'.

Geert is best grappig en hij moet ook wel blijven, maar meer dan 1 zetel verdient hij niet.
Ik bekijk mijn topic over 'emigreren' nog maar een keer ;)

asplx

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 12 juni 2010, 00:56:55 »
Er was in de zeventiger jaren een goed systeem van open jongeren werk, club- en buurthuiswerk en straatgroepenwerk.
Dat is dank zij de VVD en companen compleet wegbezuinigd. Naderhand hebben diverse politie-officieren gezegd, dat dat nooi had moeten gebeuren.

Nou zitten we met de brokken...
En Mark Rötte gaat dat nu met Geert Wilders zeker weer opbouwen?  :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2:

Zelfs als ik geen 26 kg zou zijn afgevallen, zou m'n kont nog schudden van het lachen....

Groeten,
Ruurd

Serpiente

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 11 juni 2010, 23:09:45 »
Het is altijd een compromissen regering. Als alle partijen dezelfde standpunten hadden, hoefde we niet naar de stembus toe. De vraag is of je een regering kan vormen van partijen met een gelijke ideologie. Als ik ergens voor zou gaan is het VVD/PvdA/D66/GL omdat je dan alle progressieven bij elkaar hebt. Regeren met de PVV kan iedereen vergeten. Die hebben nul zetels in de eerste kamer dus elk plan met enige inhoud wordt daar vakkundig om zeep geholpen. En ja, dan is het snel afgelopen, maar heb je ook voor een x periode een regering die niets kan uitvoeren. Zit ik persoonlijk niet op te wachten...
Dat was ook wel de eerste optie als de PvdA de grootste was geworden. Nu heeft rechts gewonnen. VVD is aan zet. De PVV zal nu de eerste zijn waar ze mee gaan praten. D66 en GL zullen niet met de PVV gaan regeren. Ik denk dat alleen het CDA bereid is met de PVV te regeren.

Als je nu paars zou krijgen dan moet het VVD veel linkse punten accepteren. Dat zullen VVD en PVV stemmers niet accepteren. Het risico is dat wanneer de PVV genegeerd wordt is dat ze dan volgend jaar misschien bij de provinciale verkiezingen voor de eerste kamer een nog grotere klapper maken. Dan kunnen ze misschien alles tegenhouden. Of ze maken bij de volgende tweede kamerverkiezingen een nog grotere klapper en worden de grootste.

Maarja.. Als de gevestigde partijen de problemen met Marokkaanse jongeren goed had aangepakt dan was de PVV niet eens opgericht. Er zijn mensen die zich genegeerd voelen. Marokkanen zijn niet echt het probleem denk ik. Ik denk dat het meer miskenning is vanuit de randstad. Limburg en Den Helder worden structureel benadeeld door Den Haag als het over werkgelegenheid gaat. Ze verplaatsen veel banen van Den Helder naar andere plaatsen zonder dat te compenseren. Ik denk alleen dat de PVV niets oplost.

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 10 juni 2010, 19:49:17 »
Het is altijd een compromissen regering. Als alle partijen dezelfde standpunten hadden, hoefde we niet naar de stembus toe. De vraag is of je een regering kan vormen van partijen met een gelijke ideologie. Als ik ergens voor zou gaan is het VVD/PvdA/D66/GL omdat je dan alle progressieven bij elkaar hebt. Regeren met de PVV kan iedereen vergeten. Die hebben nul zetels in de eerste kamer dus elk plan met enige inhoud wordt daar vakkundig om zeep geholpen. En ja, dan is het snel afgelopen, maar heb je ook voor een x periode een regering die niets kan uitvoeren. Zit ik persoonlijk niet op te wachten...

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #25 Gepost op: 10 juni 2010, 19:37:40 »
Ik ben ook heel bang dat we volgend jaar weer naar de stembus kunnen. Er kan met deze uitslag ook weinig goed van komen. Bijna, zo niet alle, partijen moeten een groot deel van hun standpunten laten varen willen ze gaan regeren.
Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen, maar het wordt een compromis regering met een compromis akkoord. Een beetje zoals cda-pvda-cu afgelopen periode.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

gnodde

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 10 juni 2010, 13:35:09 »
Ik ben bang dat we volgend jaar weer opnieuw kunnen stemmen.

Ik vrees het, gezien de uitslag, ook. Een echt stabiele combinatie lijkt niet mogelijk. Wat mij betreft mag de PVV wel meeregeren. Dan kunnen ze flink op hun ... gaan, want regeren is toch wat anders dan roepen, dat je (bijna) overal tegen bent...

Jan.

Serpiente

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 10 juni 2010, 13:07:04 »
Ik heb mijn plicht gedaan..

Het zal waarschijnlijk niet voorkomen dat de PVV in de regering komt zoals het er nu naar uit ziet. Met "VVD, PVV en CDA" krijg ik een beetje "CDA, VVD en LPF" flashbacks. Ik ben bang dat we volgend jaar weer opnieuw kunnen stemmen. Ze krijgen toch bijna niets door de eerste kamer (daar hebben ze geen meerderheid). Staan we weer een paar jaar stil.
Voor Wilders is de AOW-leeftijd ook geen breekpunt meer. Ik verwacht dat zijn gehele linkse programma de prullenbak in gaat om te kunnen regeren, in de hoop dat hun immigratie standpunten gehandhaafd blijven. 

Vanuit het standpunt van mijn woonplaats begrijp ik dat de VVD de grootste is (ik heb anders gestemd). Dat komt hier veel vaker voor. In Den Helder is een heel groot gedeelte afhankelijk van de marine voor hun inkomsten. Het is hier de grootste werkgever. De VVD is goed voor ze, terwijl linkse partijen het liefst die hele marine wegdoen of alles verplaatsen.
De PVV is hier de tweede partij geworden. Wij hebben hier geen last van "moslims". Ik moest zelf googlen of wij wel een moskee hebben. PVV pleit ook voor bezuinigingen bij defensie. We hebben problemen met een groepje Antillianen, maar dat is de laatste jaren ook minder geworden. Ik kan echt niet verklaren waarom ze zo groot geworden zijn, behalve dat er veel laagopgeleide mensen wonen. 

Ik ben student, heb binnen een paar maanden mijn lesbevoegdheid en ik wil verder studeren aan de universiteit. Ik woon thuis bij mijn moeder die bij de thuiszorg werkt. Ik heb werkelijk totaal geen voordeel van de VVD. Ook niet van de PVV overigens. De marktwerking in de zorg kan mijn moeder haar baan kosten. Ik begrijp dan ook dat ze SP heeft gestemd. Ik ben zelf heel erg afhankelijk van het onderwijs. Ik heb zelf D66 gestemd, maar Groenlinks was heel dichtbij.

asplx

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 10 juni 2010, 02:11:14 »
Ben ik blij, dat ik de politiek uit ben, moet ik me kandidaat gaan stellen....  :( :(
Elvira, dat vind ik niet leuk...  :'(

Ja, ik heb gestemd. Heel braaf.
Nee, niet op Rutte.
Die partij heeft de kleine man genoeg genaaid.
Genoeg? MEEEER dan genoeg.

Ik heb veiligheidshalve gestemd  op de partij, waarin ik jarenlang kaderlid was, tot het voor mijn gevoel te zeer een Partij voor doctor Andersen werd i.p.v. Arbeiders.

Groeten,
Ruurd

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #21 Gepost op: 9 juni 2010, 22:13:11 »
Sorry Guys

Jullie hebben gelijk ( wat de mooie vrouwen betreft),maar wat zo frustrerend is in dit politiek Den Haag,er zit geen enkele knappe mooie vent in.
Dus enkele van jullie moeten zich maar eens kandidaat gaan stellen.
Meer zeg ik niet :D :D :D :D :D

Sorry, ik zal me volgende keer verkiesbaar stellen! Ik wou Emiel niet voor de voeten lopen, hij gaat zo lekker....

Offline kraayke

• Pentaxian
  • **
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
« Reactie #20 Gepost op: 9 juni 2010, 21:46:13 »
He buks.....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UXwdN_XTQ50[/youtube]

??? :P :P :P :P

Doe Maar.... das alweer een tijdje geleden zeg..... :toppie:
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

RonHendriks

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 9 juni 2010, 21:41:16 »

Elvira

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 9 juni 2010, 21:37:16 »
Voor wie alsnog wat stemadvies nodig heeft: http://tvdd.nl/

De tent is dicht Ron.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 9 juni 2010, 21:35:34 »
Voor wie alsnog wat stemadvies nodig heeft: http://tvdd.nl/

Elvira

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2010, 21:34:32 »
Sorry Guys

Jullie hebben gelijk ( wat de mooie vrouwen betreft),maar wat zo frustrerend is in dit politiek Den Haag,er zit geen enkele knappe mooie vent in.
Dus enkele van jullie moeten zich maar eens kandidaat gaan stellen.
Meer zeg ik niet :D :D :D :D :D

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 9 juni 2010, 21:34:13 »
Piratenpartij natuurlijk. Straks moet ik nog gaan betalen voor Photoshop...  ::)

Buksbeest

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 9 juni 2010, 21:20:24 »
Goed om te horen dat Ron ookal van mooie vrouwen houd!

RonHendriks

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 9 juni 2010, 21:17:09 »
Haar standpunten over duurzaamheid zijn ook heel mooi, helaas zit ze bij een nog al streng gelovige christelijke sekte wat haar blik vertroebelt.......
Ik heb eens een dienst van de zevende dags adventisten in de Bijlmer bijgewoond. Dat is (wellicht zoals elke sekte) een heel warm bad waarin je ontvangen wordt. Ik neem aan dat die mooie waar jullie het over hebben Marianne Thieme is? Daar heb ik in ieder geval de vorige keer en europees op gestemd.
Overigens heb ik zelf deze keer een voorkeurstem uitgebracht op Mei Li Vos.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #12 Gepost op: 9 juni 2010, 21:10:08 »
maar ze is wel de mooiste op de lijst...

Daar geef ik je helemaal gelijk in....dat vind ik namelijk ook.

Buksbeest

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 9 juni 2010, 21:08:04 »
He buks.....

??? :P :P :P :P

Ik zal de laatste zijn die het ontkent.
Maar ik schaam me nergens voor!
Hoewel ik niet op haar gestemd heb hoor, maar ze is wel de mooiste op de lijst...