Auteur Topic: Stemmen  (gelezen 8282 keer)

Serpiente

• Gast
Re:Stemmen
« Reactie #60 Gepost op: 21 juni 2010, 16:49:50 »
Welk verdedigend probleem? Volgens mij heeft Nederland/Oranje zeer weinig tegendoelpunten te verwerken.

Daarnaast over de verschillen tussen Nederlanders en Vlamingen: waar maken we ons druk over. Overal zijn er verschillen, kijk maar naar de uitslag van de verkiezingen in beide landen. Maar we hebben in ieder geval één overeenkomst: We zijn mensen...
Dat zie je wel in de kwartfinale tegen Brazilië  ;)

Van Bronckhorst had het al moeilijk tegen die Japanners.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #60 Gepost op: 21 juni 2010, 16:49:50 »

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
« Reactie #59 Gepost op: 21 juni 2010, 15:47:13 »
Vul Oranje aan met Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld, Hazzard en Kompany en wij zijn ook van een verdedigend probleem af

Welk verdedigend probleem? Volgens mij heeft Nederland/Oranje zeer weinig tegendoelpunten te verwerken.

Daarnaast over de verschillen tussen Nederlanders en Vlamingen: waar maken we ons druk over. Overal zijn er verschillen, kijk maar naar de uitslag van de verkiezingen in beide landen. Maar we hebben in ieder geval één overeenkomst: We zijn mensen...
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Serpiente

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 21 juni 2010, 12:16:55 »
Ik denk dat met het idee van "één Europa" het weinig nut heeft om kleine landjes samen te voegen. De wetgeving wordt al steeds meer Europees geregeld. Deze ontwikkeling zet zich nog wel een tijdje door.
Ik denk dat we alleen maar onnodig veel kosten maken door twee landen samen te voegen. Vooral Nederland zal er financieel niet op vooruit gaan. Als je Vlaanderen bij Nederland voegt dan zullen daar ook de Nederlandse wetten gelden. Ik denk niet dat Vlamingen zich ondergeschikt willen maken aan Nederlanders. Het blijven dan altijd Vlamingen en Hollanders. Dan heb je evengoed niet één volk. Limburgers voelen zich in Nederland al achtergesteld. Dat zal met Vlaanderen niet anders zijn. Ik zie Vlamingen ook niet snel in Oranje shirts of jurkjes juichen. Al denk ik dat dit het minst ingewikkelde punt zou zijn. Nederland heeft een veel beter nationaal team. Daar zulllen de Vlamingen het ook wel mee eens zijn. Vul Oranje aan met Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld, Hazzard en Kompany en wij zijn ook van een verdedigend probleem af ;). Dan komen zij ook nog een keer op een WK in actie  :D

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 17 juni 2010, 08:29:03 »
Ik ontken ook niet dat er overeenkomsten zijn. Ze zijn er beide, overeenkomsten en verschillen. En ja, er zijn heel veel overeenkomsten. Ik ben dan ook een groot voorstander voor vergaande samenwerking tussen Nederland en Belgie. Maar als ik dezelfde afweging maak voor het samenvoegen van beide landen dan denk ik persoonlijk dat de verschillen de overhand hebben. Het is niet dat ik de overeenkomsten niet wil zien, ik denk alleen dat die onvoldoende zijn om daadwerkelijk tot samenvoegen over te gaan. Kan je mij uitleggen op grond van welke overeenkomsten jij denkt dat het wel zou kunnen dan?

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #56 Gepost op: 16 juni 2010, 23:16:18 »
Geen conclusie maar een overtuiging........en die is gebaseerd op mijn ervaringen met nederlanders en vlamingen. En zolang jij kennelijk de verschillen blijft benadrukken en ik naar overeenkomsten kijk gaan wij er niet uitkomen. Het zij zo.

greetz,
Erik

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 16 juni 2010, 22:55:50 »
Ik spreek al jaren meer Engels als Nederlands. Er zit een verschil...

En voorts denk ik dat in een een steeds groter wordend Europa de macht van het getal steeds een grotere rol gaat spelen en dan is samenvoeging nog niet zo een gekke optie. Ik ben er van overtuigt dat het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders niet zo groot is dat het de vorming van één land in de weg zou staan.......

Ik geloof ook wel in Europa. Maar samenwerking is iets anders als samenvoegen. En ik merk persoonlijk wel veel verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders. Mijn vriendin is Belgische en regelmatig steken we dan ook de grens over. Toen ze hier kwam wonen werden we pas echt met de neus op de verschillen gedrukt. Ik vraag me dan ook af op basis waarvan jij concludeert dat de verschillen niet zo groot zijn...

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #54 Gepost op: 16 juni 2010, 22:48:35 »
Ignorance is niet hetzelfde als onwetend, maar dat terzijde...

Ik weet niet welke vertalingen jij hanteert maar volgens Google/vertalingen, Yahoo/Babel Fish en Mijn woordenboek/vertaal wel hoor.......En zeker in de stelling "Ignorance is bliss".

En voorts denk ik dat in een een steeds groter wordend Europa de macht van het getal steeds een grotere rol gaat spelen en dan is samenvoeging nog niet zo een gekke optie. Ik ben er van overtuigt dat het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders niet zo groot is dat het de vorming van één land in de weg zou staan.......

Maar goed, jij en ik gaan uit van een ander vertrekpunt. In jouw visie zit ik kennelijk in een luchtkasteel.....ik zie mijzelf met beide benen op de grond ;-)

greetz,
Erik

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 16 juni 2010, 22:46:22 »
Bij de invoering van de euro waren die bezwaren van een hele andere strekking als mensen die hun huis uit moeten of hun auto niet meer kunnen betalen...

gnodde

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 16 juni 2010, 22:45:05 »
Er waren ook heel veel praktische bezwaren tegen bv. de euro, en toch is-ie er gekomen (of we daar nu blij mee moeten zijn is een andere vraag...).

Jan.

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 16 juni 2010, 22:34:28 »
Ignorance is niet hetzelfde als onwetend, maar dat terzijde...

Precies wat ik al zei, met slechts het opwerpen van bezwaren kom je niet ver in het leven.
Ik ben ver genoeg gekomen om te weten dat je met een zonnige blik alleen ook niet zo heel ver komt. Maar goed, we hebben het hier niet over mijn of jouw leven, maar over dat van tig miljoen mensen. Dus vandaar dat ik ook dieper naar de praktische kant ervan kijk. Voor luchtkastelen koop je niets. En dat is niet per definitie pessimistisch. Hope for the best, prepare for the worst...

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #50 Gepost op: 16 juni 2010, 22:11:46 »
Mijn aanvankelijke opmerking was quasi serieus (maar zeker met een serieuze ondertoon)
Wat is nu precies je punt? Omdat ik een aantal serieuze praktische problemen opnoem ben ik pessimistisch? Of neem je de boel nou niet serieus? Ik volg hem niet meer...
Precies wat ik al zei, met slechts het opwerpen van bezwaren kom je niet ver in het leven.......en 'zalig zijn de onwetende'....het is maar wie je tot 'ontwetend' benoemd.

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 16 juni 2010, 21:55:05 »
Wat is nu precies je punt? Omdat ik een aantal serieuze praktische problemen opnoem ben ik pessimistisch? Of neem je de boel nou niet serieus? Ik volg hem niet meer...

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #48 Gepost op: 16 juni 2010, 21:49:46 »
............................................................. :-X
Een pessimist is een optimist met levenservaring......ik weiger dat te geloven  8)

greetz

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 16 juni 2010, 21:46:31 »
C'mon Keen, niet zo negatief...........in negativiteit wordt nooit wat bereikt.

Ach ja, ignorance is bliss niet waar... ;)

asplx

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 16 juni 2010, 21:39:26 »
Citaat
Dat kan maar op 1 manier eindigen, en dat is in een groot drama...

Alsof Balkenende nog niet genoeg was...  :'(

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #45 Gepost op: 16 juni 2010, 21:08:46 »
C'mon Keen, niet zo negatief...........in negativiteit wordt nooit wat bereikt.

greetz

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 16 juni 2010, 20:58:33 »
Als je uit gaat van wat ons verdeeld houdt wel.........ik kijk liever naar wat ons bindt  8)

Praktisch gezien is het gewoon absoluut onmogelijk. Als je de Nederlandse wet invoert, kan 90% van de Belgen hun auto ineens niet meer betalen. Of hun ziektekostenverzekering. Als je de Belgische wet invoert kan 90% van de Nederlanders hun huis niet meer betalen. Door te combineren gooi je 30 jaar aan beleidsvoering down de drain en krijg je een begroting waar Griekenland zich momenteel voor zou schamen. Het is absoluut niet te doen zonder 1 van de twee bevolkingsgroepen flink te benadelen...

En dat blijkt, want historisch gezien kan ik me niet 1 voorbeeld bedenken van 2 landen die succesvol zijn samen gevoegd. Over het algemeen eindigd het in oorlog. In Belgie zelf gaat het al nouwelijks goed met 2 bevolkingsgroepen. Laat staan als je het wil samenvoegen met Nederland. Dat kan maar op 1 manier eindigen, en dat is in een groot drama...

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #43 Gepost op: 16 juni 2010, 20:30:37 »
[...]
Dom idee...

Als je uit gaat van wat ons verdeeld houdt wel.........ik kijk liever naar wat ons bindt  8)

[...] Net als in Denemarken een minderheidskabinet met gedoogsteun.
Een kennisje van me uit Denemarken heeft geen armoede....
Die zit diep in de elende door de rechtsde kliek daar met gedoogsteun.

De Denen kennen redelijk radicale oplossingen:
'How to get rid ot the others'
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YV81xAQO_QI[/youtube]

greetz,
Erik

asplx

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 16 juni 2010, 13:14:03 »
Ik huiver, als ik de plannen hoor over de constructie die de PVV wil uitvoeren: Net als in Denemarken een minderheidskabinet met gedoogsteun.
Een kennisje van me uit Denemarken heeft geen armoede....
Die zit diep in de elende door de rechtsde kliek daar met gedoogsteun.

Als we daar ook heen gaan met Mart Rötte en Wilde Geert, hou ik m'n hart vast...

Ruurd

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
« Reactie #41 Gepost op: 16 juni 2010, 12:49:15 »
Ik vind dat we eens goed moeten onderzoeken waarom mensen op de PVV hebben gestemd, die punten heel serieus nemen en er wat mee doen. Dan kun je de PVV lekker buitensluiten.

Helemaal mee eens. Ik denk dat er toch wel degelijk problemen op integratiegebied zijn, maar het is kennelijk nog steeds taboe daar (serieus) over te praten, dus heeft de politiek er over gezwegen en is de PVV groot geworden. Lees Kustaw Bessems in De Pers er maar op na... Tja... en met de PVV komen we natuurlijk geen steek verder.

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 16 juni 2010, 08:54:15 »
Zullen we het foutje van 1830 ongedaan maken en er een (nieuwe) republiek der verenigde lage landen van maken (met of zonder Wallonië).

Zodat we de problemen van 2 volkeren onder 1 vlag van Belgie naar Nederland verplaatsen? Voelen de Vlamingen ook eens hoe het is om het 'ondergewaardeerde' volk te zijn? Geruzie over wiens wetgeving wordt gehandhaafd?

Dom idee...

asplx

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 15 juni 2010, 22:26:22 »
Citaat
Het is eigenlijk een wonder dat we sinds 1830 samengebleven zijn.

Ach, dat vraag je vaker af bij huwelijken... :evil: :evil: :evil:

Buksbeest

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 15 juni 2010, 21:44:02 »
@Buksbeest: Nou Walen wil ik niet gek noemen hoor. [...]

Ik wel, vele spreken wel vlaams, maar weigeren dat tegen je te spreken als Nederlander. De ervaringen die ik met ze heb zijn vaak kortaf en onvriendelijk.
Vlamingen ervaar ik als veel gezelliger en vrolijker in het algemeen.

En over sommige friesen houd ik mijn mond maar dicht  ;)

Vandaar dat ik getrouwd ben met een vlaamse schone  :D

Jan.

Gezellig! Neem haar mee naar de volgende meeting!

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #37 Gepost op: 15 juni 2010, 21:40:05 »
@Buksbeest: Nou Walen wil ik niet gek noemen hoor. Ik vind het lekker vertoeven in Wallonie. Mooie natuur, veel groen, pittoreske dorpjes, lekker eten.  Maar we moeten onder ogen durven zien dat Walen geen Vlamingen zijn en omgekeerd. Zonder hierbij afbreuk te willen doen aan Wallonie en zijn inwoners. Dit leidt soms tot vreemde situaties. Zo gebeurt het dat een populaire Vlaamse zanger volledig onbekend is in Wallonie of dat de nr. 1 in de Waalse charts vrijwel nooit 'gespeeld' wordt op de Vlaamse radio.
Maar ja, zo zijn er nog vreemde zaken. Bvb de Vlaamse en Nederlandse limburgers die streven naar  een 'groot' Limburg. Of de Friesen die trots zijn op hun landje.  ;-)
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

gnodde

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 15 juni 2010, 21:39:27 »
Vlamingen zijn geweldig! Altijd super gezellig en daar kan je je echt thuis voelen.

Vandaar dat ik getrouwd ben met een vlaamse schone  :D

Jan.