Auteur Topic: Ricoh Imaging Corporation.  (gelezen 9511 keer)

Serpiente

• Gast
Re: Ricoh Imaging Corporation.
« Reactie #72 Gepost op: 13 januari 2014, 20:07:59 »
Wow mooi nieuws dit :)
Full Frame, gesponsorde meetings met een koffertje :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #72 Gepost op: 13 januari 2014, 20:07:59 »

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #71 Gepost op: 13 januari 2014, 20:02:18 »
Heel erg goed en duidelijk nieuws. Precies de geluiden die ik al een beetje opving in de wandelgangen en in mijn eigen contact met Pentax. Mooi om het bevestigd te zien worden. Vooral zo'n meeting met een koffer lenzen lijkt me heel erg leuk. (Duisburg.... XD) Anders zouden ze als Pentax hier een officiële account moeten aanmaken. (Dan moet deze even een losse rang krijgen maar dat moet vast kunnen).

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #70 Gepost op: 13 januari 2014, 19:38:33 »
Leuk om te lezen dat het contact wederzijds zo positief is ervaren. Dank voor je publieke feedback! Ben benieuwd wat Pentax/Ricoh de komende tijd echt concreet aan acties gaat optuigen, het zou natuurlijk wel heel mooi zijn als je op korte termijn als iets terug ziet van je feedback. Een meet met een koffer vol Pentax lenzen van Pentax NL lijkt me wel een heel interessante optie. :D

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #69 Gepost op: 13 januari 2014, 19:17:44 »
Tof ..  en goed om te lezen dat het vertrouwen niet geschaad zal gaan worden .....
Zeker tof om te lezen, benieuwd hoe dit het komende jaar nog vorm gaat krijgen.
Bedankt voor de update.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

RonHendriks

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 13 januari 2014, 19:15:19 »
Heel leuk om te lezen.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #67 Gepost op: 13 januari 2014, 19:10:26 »
Tof ..  en goed om te lezen dat het vertrouwen niet geschaad zal gaan worden .....

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #66 Gepost op: 13 januari 2014, 19:01:59 »
Ik kan hier wel een eigen topic over openen, maar ik dacht dat we het misschien beter hier centraal kunnen houden.

Vanmiddag een uitermate leuke kennismakingslunch gehad met Michiel Sangers en Thijs Ekelschot van Ricoh/Pentax.
Veel uitgewisseld over en weer, ze nemen ons forum heel serieus en zijn ook heel geïnteresseerd wat hier allemaal speelt. M.n. De foto-uitjes, initiatieven vanuit de leden zelf, samen foto's maken en lenzen van elkaar uitproberen vonden ze heel positief. Mogelijk willen zij ook af en toe iets dergelijks organiseren en dan ondersteunt met een koffer vol lenzen. :)
Even ter geruststelling: de naam Pentax zal niet verdwijnen, althans niet voor de dslr's. (zou ook echt niet slim zijn) Wel zullen alle compactcamera's het Ricoh logo gaan dragen.
Er zal flink geïnvesteerd (moeten) worden in PR om de naamsbekendheid van Pentax te vergroten, de camera's doen de rest wel...  ;C
Fullframe gaat er echt komen, op welke termijn konden of mochten ze nog niet zeggen. Maar het is i.i.g. geen fabeltje! Met nadruk wordt gezegd dat ze met een kwalitatief pentax-waardige (=kwaliteit tegen concurrende prijs) FF gaan komen. Dat belooft nog wat!
Een dslr gepositioneerd onder de K500 gaat er niet komen,
De instap wil Pentax op low-midrange nivo houden (zoals nu de K500). Pentax wil bewust niet aan de uiterste onderkant van de markt zitten, want dan moeten teveel concessies aan de kwaliteit gedaan worden. Dat is een keuze!
Pentax wil zich blijven profileren als betaalbaar kwalteitsmerk, zoals Pentax eigenlijk altijd al geweest is.
Ik heb de cashbackaktie ook nog even aangestipt (terugbetaling komt nog niet zo op gang), maar dat moet uiterlijk binnen een maand vanaf nu binnen zijn. (anders even reageren)
Verder is er de intentie ons forum te sponseren bij speciale gelegenheden.
Regelmatig zal het allernieuwste Pentax-nieuws mij toegestuurd worden, ik zal een speciaal (alleen lezen?) topic hiervoor gaan openen en het nieuws daar neerzetten.
Ik heb nog het “Pentax Ricoh Photo Annual 2012-2014” fotoboek gekregen, een prachtig dik boek vol prachtige foto's (met exif gegevens) gemaakt met  Pentax camera's.   :dankk2:

Al met al een heel geslaagde en gezellige kennismaking! :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #65 Gepost op: 10 januari 2014, 20:48:33 »
Ricoh zal vast enige zaken aan de kaak willen stellen en de harde kern Pentax enthousiasten is hier aanwezig met verstand van zaken aangaande de camera's en toe behoren, dus ook de technische specs en werking van Pentax producten. Dat is namelijk ook de reden dat ik me zonder enige twijfel aangemeld heb bij dit bijzonder persoonlijke en gezellige forum (en maar 1 lid live ontmoet).

Als merk met ambitie is het handig om je te oriënteren op de plek waar de echte fans zitten en men wil dus weten wat er leeft, dit forum is bij uitstek de plek waar men kan achterhalen waar de behoefte ligt , meteen een graadmeter voor en verkenning van de rest van de nog aan te boren Nederlandse markt ook al vormen we als bevooroordeelden niet echt een representatieve steekproef  :D Maar toch is het een goede move van Ricoh. Dat er naar mijn bescheiden mening een serieuze delegatie uit het forum gaat deelnemen als gesprekspartner is top.

@serpiente, ik denk dat je hier zeker de spijker op de kop slaat, we zijn anders maar blijven kudde dieren. Ik wil ook een pasje om me te kunnen identificeren met een groep  ;D zeker als je aan meetings, cursussen, en activiteiten kunt deelnemen en dit door oa je "merk" georganiseerd wordt. Dit zal wellicht ook een groep potentiële klanten kunnen trekken die behoefte hebben aan live merchandise zeker met een hoop gebruikers ter plaatse. Ik ben erg benieuwd naar de bedoelingen en motivatie van Ricoh en kijk uit naar de uitkomst hiervan. Bij deze succes gewenst.

Vr Gr Sander
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2014, 21:01:27 door drielletje »

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #64 Gepost op: 10 januari 2014, 19:55:54 »
Precies. Je had gewoon een maandag morgen model. Meer dan hun best om zo snel mogelijk jou van een werkende tv te voorzien kunnen ze ook niet.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #63 Gepost op: 10 januari 2014, 19:06:36 »
Dat vind ik ook Edzo. Als iets niet goed gaat ben ik niet bang om dat te melden zoals iedereen. Als iets goed gaat meld ik dat echter ook.
Dat is tegenwoordig erg zeldzaam merk je dan aan de reacties. In de feedback ga ik ook niet zeggen: Dit is zeer fout en dat MOET anders enz.
Ik meld wat ik voel en geef dan opbouwende kritiek. Ik geef de signalen uit mijn omgeving door (zoals die van het forum geuit worden bijvoorbeeld) en geef hier een mogelijke simpele oplossing voor.

Met zo'n TV is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe het kan en hoe mensen daar van kunnen opfleuren. Reken maar dat die mensen wat troep over zich heen gegooid krijgen per dag.

Tja, de verkoper in de winkel kan er immers ook niets aan doen dat de TV kapot gaat.
Net zo min als iemand van Samsung omdat er ergens op een printplaat een elektronisch dingetje het begeeft.
Als je dan merkt hoe ze hun best doen e.e.a. zo snel en goed mogelijk te regelen kun je alleen maar blij zijn eigenlijk............

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #62 Gepost op: 10 januari 2014, 19:02:45 »
Dat vind ik ook Edzo. Als iets niet goed gaat ben ik niet bang om dat te melden zoals iedereen. Als iets goed gaat meld ik dat echter ook.
Dat is tegenwoordig erg zeldzaam merk je dan aan de reacties. In de feedback ga ik ook niet zeggen: Dit is zeer fout en dat MOET anders enz.
Ik meld wat ik voel en geef dan opbouwende kritiek. Ik geef de signalen uit mijn omgeving door (zoals die van het forum geuit worden bijvoorbeeld) en geef hier een mogelijke simpele oplossing voor.

Met zo'n TV is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe het kan en hoe mensen daar van kunnen opfleuren. Reken maar dat die mensen wat troep over zich heen gegooid krijgen per dag.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #61 Gepost op: 10 januari 2014, 17:29:30 »
De laatste tijd mail ik trouwens af en toe naar het Nederlandse deel van Pentax. Ik stuur ze dan een flinke mail met feedback. Deze
worden erg leuk ontvangen. Ze stellen dit zeer op prijs geven ze aan en dat merk je ook aan de antwoorden. Ze vinden het erg leuk om te lezen dat hun werk ook echt helpt. Een half jaar geleden mailde ik dat de naamsbekendheid echt beter moest. Na de komst van de K3 met behoorlijk wat reclame mailde ik dat ik dit erg goed vind gaan en dat je echt een verschil ziet. Dit vonden ze dan weer leuk om te lezen aangezien ze dan echt merken dat het helpt wat ze doen.

Niets is zo fijn als positieve feedback ontvangen van klanten.
Helaas zijn we in onze Westerse consumptie maatschappij alleen maar gewend te communiceren als het slecht gaat (ook wel "zeiken"genoemd).
Ik geef ook vaak positieve feedback en je merkt dat werknemers bij bedrijven dat op prijs stellen.
Vanmiddag nog toen ze belden van de Harendse Smid dat de kapotte TV gerepareerd was. Service daar is uitstekend en zeer klantgericht en dat heb ik dan ook gemeld. Je hoorde de dame aan de andere kant van de lijn opfleuren. Kleine moeite, groot plezier toch? Plus ze kunnen er wat mee en geeft de mensen daar ook nieuwe energie er mee door te gaan.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #60 Gepost op: 10 januari 2014, 17:12:15 »
De laatste tijd mail ik trouwens af en toe naar het Nederlandse deel van Pentax. Ik stuur ze dan een flinke mail met feedback. Deze
worden erg leuk ontvangen. Ze stellen dit zeer op prijs geven ze aan en dat merk je ook aan de antwoorden. Ze vinden het erg leuk om te lezen dat hun werk ook echt helpt. Een half jaar geleden mailde ik dat de naamsbekendheid echt beter moest. Na de komst van de K3 met behoorlijk wat reclame mailde ik dat ik dit erg goed vind gaan en dat je echt een verschil ziet. Dit vonden ze dan weer leuk om te lezen aangezien ze dan echt merken dat het helpt wat ze doen.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #59 Gepost op: 9 januari 2014, 22:20:15 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #58 Gepost op: 9 januari 2014, 21:06:44 »
ik wil lid zijn !!

+1  ;) 8)
Zou denk ik voor Ricoh voor het "merkbewustzijn" een goede zet zijn als ze zich (zoals de geruchten gaan) als een niche merk willen (gaan) profileren.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #57 Gepost op: 9 januari 2014, 21:00:56 »
ik wil lid zijn !!

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #56 Gepost op: 9 januari 2014, 20:48:52 »
Ik zou graag iets willen zien als een soort club (Ricoh Imaging Membership). Helemaal officieel met pasje en al. Dan betaal je misschien een klein bedrag per jaar, maar krijg je korting, speciale acties, op bepaalde momenten (bijvoorbeeld evenementen) kun je gratis je sensor schoon laten maken, member dagen met direct contact met Ricoh en allerlei interessante cursussen en seminars gericht op Ricoh, misschien een speciale member camerastrap. Mensen horen graag bij een club. Dat zit in onze aard. Al zeggen wij allemaal dat we anders willen zijn met onze Pentax camera's. ;) Wij samen samen anders. ;)

Ik baal soms weleens dat een vriend van me altijd zijn Canon gratis kan laten schoonmaken op evenementen en ik niet.

Dat is ook een goeie ja..........

Serpiente

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 9 januari 2014, 20:40:13 »
Ik zou graag iets willen zien als een soort club (Ricoh Imaging Membership). Helemaal officieel met pasje en al. Dan betaal je misschien een klein bedrag per jaar, maar krijg je korting, speciale acties, op bepaalde momenten (bijvoorbeeld evenementen) kun je gratis je sensor schoon laten maken, member dagen met direct contact met Ricoh en allerlei interessante cursussen en seminars gericht op Ricoh, misschien een speciale member camerastrap. Mensen horen graag bij een club. Dat zit in onze aard. Al zeggen wij allemaal dat we anders willen zijn met onze Pentax camera's. ;) Wij samen samen anders. ;)

Ik baal soms weleens dat een vriend van me altijd zijn Canon gratis kan laten schoonmaken op evenementen en ik niet.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #54 Gepost op: 9 januari 2014, 20:01:59 »
- Flitsers (als alternatief op Pentax eigen relatief dure flitsers, nu naar mijn idee alleen maar Metz, geen goedkope Chinezen).

Je vergeet Sigma. Deze hebben ook erg goede en goedkope flitsers voor Pentax (al is het maar 1 flitser in 2 versies)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #53 Gepost op: 9 januari 2014, 19:38:12 »
Wat voor spullen?

Eigenlijk van allerlei accessoires die er voor Canon en Nikon (in de lagere prijsklasse) wel gemaakt worden zoals:
- Flitsers (als alternatief op Pentax eigen relatief dure flitsers, nu naar mijn idee alleen maar Metz, geen goedkope Chinezen).
- Camera bescherming (camera-armor etc.)
- Tussenringen met overbrenging (zijn te krijgen, maar wel erg ingewikkeld) > wordt overigens tijd dat ze deze zelf ook eens op de markt brengen).
- Tele converter (zitten we al een eeuwigheid op te wachten, nu aangekondigd, maar wel erg stil, alternatieven zijn er weinig).

Ik ben het met je eens dat het op zich wel mee valt, maar meeste winkels hebben weinig tot niets in hun assortiment. Dat zal naar verwacht mag worden pas gaan veranderen als de verkopen van Pentax apparatuur gaan toenemen, dan wel door Ricoh wordt aangemoedigd meer spullen naast alleen camera's te leveren.

Daarnaast hebben aantal winkels minder Pentax spullen op voorraad en leert mijn ervaring dat als er iets besteld moet worden, dit vaak erg lang duurt. De 1-5 dagen zijn in de praktijk veelal 2 weken of langer. zo heb ik op mijn 77 mm destijds 3 weken moeten wachten en op mijn ringflitser maar liefst 5 weken. Bizar eigenlijk dat ze dit soort spullen zelfs als Pentax zijnde niet sneller kunnen leveren. Dus levertijd is één issue en het op voorraad hebben een tweede. Als je ziet dat er steeds meer Pentax spullen op voorraad zijn zal dit een potentiële koper sneller over de streep trekken. zeker als die ziet dat voor Canon en Nikon zo een beetje alles op voorraad is.

Dat brengt me op een aanvullende vraag (die ongetwijfeld als ergens genoemd zal zijn) de voortgang van de Pentax lenzen roadmap en eventuele uitbreidingen.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #52 Gepost op: 9 januari 2014, 19:30:39 »
Let er ook op dat er naar alle leeftijdsgroepen gekeken word qua denkbeeld. De tijd dat fotografie iets voor de ouderen was is met de komst van het digitale tijdperk voorgoed verdwenen. De onderkant van de markt is in dat opzicht dus net zo belangrijk als de top. Toen ik begon was de K-m net uit en ver weg de beste instap DSLR. Ik ben hierdoor aan het systeem gebonden en door gegroeid naar een stap hoger (de K30). Daarom zou het ook een belangrijke stap zijn om Pentax bij de Mediamarkt en Saturn (zelfde moederbedrijf) in de verkoop te krijgen.

Het grootste deel van de verkoop word daar gedaan. Een K500 zou daar een mooi begin zijn voor veel starters.
Als ik kijk naar de verkoop van fotoapparatuur in de groep mensen die ik ken kopen de jongeren veel meer dan de ouderen. Vele Canon 1100D en dergelijke camera's worden gekocht door de jeugd van onder de 25. Door het combineren van verschillende technieken zou dit een extra boost gegeven kunnen worden. Ik denk hierbij aan het interactiever opzetten van de photogallery en het klaar maken van de camera's voor wifi. Via de kaartje zoals nu is daarin een begin. uiteindelijk zouden de instap DSLR's een koppeling met de smartphone moeten krijgen die de gebruiker instaat stelt de foto meteen te bekijken en te delen via de social media. Dit via een app waar kleine bewerkingen gedaan kunnen worden. De photogallery zou qua opzet in stemrondes het zelfde moeten blijven maar een kortere tijd qua stemrondes en meer gericht op het beoordelen en van commentaar voorzien van de foto's. Een beetje in de richting van Zoom.nl alleen dan met stemrondes. Hiernaast zou het bestaan hiervan beter naar voren kunnen gebracht worden. Momenteel moet je er zelf naar zoeken. Een simpel kaartje in de doos bij aankoop zou hierbij al genoeg kunnen zijn.

Als laatste zou ik een Nederlandse facebookpagina aanmaken. Op deze pagina kunnen vragen van klanten snel beantwoord worden als het om klein dingen gaan. Daarnaast iedere paar dagen een leuke foto in de schijnwerpers zetten met een tip of idee qua locatie of techniek erbij. Vraag af en toe een fotograaf uit de Photogallery een foto uit te leggen of een kort interview te geven. Hiermee trek je mensen en krijg je er sterkere band met je publiek.
Door af en toe een leuke actie of wedstrijd te houden kun je het publiek vergroten. Deze Like en deel acties zijn enorm krachtig. Kijk naar de acties van Cameranu. Deze trekken enorm veel publiek en zijn op de tijdlijn van half Nederland zichtbaar. Deze acties hoeven helemaal niet groot te zijn. stel een pakketje samen van reclame materiaal (petje, sleutelkoord en een poster) of doe eens gek en gooi een 35mm 2,4 of 50mm 1,8 in de prijzenpot.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 9 januari 2014, 19:13:12 »
Ben ook benieuwd hoe Ricoh de toekomst in gaat met third party spullen, niet alleen lenzen. Als je echt wil gaan concurreren met Canon en Nikon zul je naar mijn idee (net als Sony) moeten zorgen dat er meer spullen beschikbaar komen voor je camera's. Dat geeft vertrouwen in de markt.

Wat voor spullen?

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #50 Gepost op: 9 januari 2014, 19:00:25 »
Goed initiatief van Ricoh en goed opgepakt door jou Ron!! Top!!

Ik ben meer benieuwd wat Ricoh met deze bijeenkomst beoogd en hoe verder in de communicatie met de gebruikers.
Dat de Pentax fora daarvoor een geschikt medium zijn lijkt me buiten kijf staan. Voor Ricoh een handig medium en voor beide fora in Nederland weer handig omdat dit nieuwe leden trekt.
Ik ben benieuwd of Ricoh dit ook zo ziet, dan wel zo wil gaan zien.

Daarnaast hebben ze een stap genomen door het "merk" Pentax om te vormen tot een "type aanduiding" en ik denk dat het dan ook een goede zaak is om je oude trouwe gebruikers (Pentax is toch in die zin wat anders dan Canon en Nikon) eens te gaan benaderen. Ben benieuwd of de naam issue ook nog onderwerp van gesprek zal zijn.

Ben ook benieuwd hoe Ricoh de toekomst in gaat met third party spullen, niet alleen lenzen. Als je echt wil gaan concurreren met Canon en Nikon zul je naar mijn idee (net als Sony) moeten zorgen dat er meer spullen beschikbaar komen voor je camera's. Dat geeft vertrouwen in de markt.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 9 januari 2014, 15:59:39 »
Leuk veel bijdragen, ga ik in het weekend eens op een rijtje zetten en daar een zorgvuldig vragenplan van maken. Niet alles kan mee en van sommige dingen kun je ook niet alles verwachten dat Ricoh dat gaat oppikken. Ik ben ook benieuwd hoe ze kijken naar de vlug veranderende cameramarkt, want die staat verre van stil.

Offline egbert

• Pentaxian
  • **
  • Pentax waarheen :(
« Reactie #48 Gepost op: 9 januari 2014, 14:41:39 »
dank voor je moeite ronhendriks ;)

betere communicatie-met behulp van e-mail, website, Pentax fora, en de
nieuwsbrieven waar we al jaren op wachten.

nieuwe camera's : een q zoals de Pentax k-01.
                           een heel eenvoudige dslr zoals de Pentax m serie of de Pentax k serie

een suksesvolle bijeenkomst

Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II