Ik kan hier wel een eigen topic over openen, maar ik dacht dat we het misschien beter hier centraal kunnen houden.
Vanmiddag een uitermate leuke kennismakingslunch gehad met Michiel Sangers en Thijs Ekelschot van Ricoh/Pentax.
Veel uitgewisseld over en weer, ze nemen ons forum heel serieus en zijn ook heel geïnteresseerd wat hier allemaal speelt. M.n. De foto-uitjes, initiatieven vanuit de leden zelf, samen foto's maken en lenzen van elkaar uitproberen vonden ze heel positief. Mogelijk willen zij ook af en toe iets dergelijks organiseren en dan ondersteunt met een koffer vol lenzen.

Even ter geruststelling: de naam Pentax zal niet verdwijnen, althans niet voor de dslr's. (zou ook echt niet slim zijn) Wel zullen alle compactcamera's het Ricoh logo gaan dragen.
Er zal flink geïnvesteerd (moeten) worden in PR om de naamsbekendheid van Pentax te vergroten, de camera's doen de rest wel... ;C
Fullframe gaat er
echt komen, op welke termijn konden of mochten ze nog niet zeggen. Maar het is i.i.g. geen fabeltje! Met nadruk wordt gezegd dat ze met een kwalitatief pentax-waardige (=kwaliteit tegen concurrende prijs) FF gaan komen. Dat belooft nog wat!
Een dslr gepositioneerd onder de K500 gaat er niet komen,
De instap wil Pentax op low-midrange nivo houden (zoals nu de K500). Pentax wil bewust niet aan de uiterste onderkant van de markt zitten, want dan moeten teveel concessies aan de kwaliteit gedaan worden. Dat is een keuze!
Pentax wil zich blijven profileren als betaalbaar kwalteitsmerk, zoals Pentax eigenlijk altijd al geweest is.
Ik heb de cashbackaktie ook nog even aangestipt (terugbetaling komt nog niet zo op gang), maar dat moet uiterlijk binnen een maand vanaf nu binnen zijn. (anders even reageren)
Verder is er de intentie ons forum te sponseren bij speciale gelegenheden.
Regelmatig zal het allernieuwste Pentax-nieuws mij toegestuurd worden, ik zal een speciaal (alleen lezen?) topic hiervoor gaan openen en het nieuws daar neerzetten.
Ik heb nog het “Pentax Ricoh Photo Annual 2012-2014” fotoboek gekregen, een prachtig dik boek vol prachtige foto's (met exif gegevens) gemaakt met Pentax camera's. :dankk2:
Al met al een heel geslaagde en gezellige kennismaking!