Als je dat niet weet, zeg dan niets.
Weer zo'n antwoord,:...
Hier kan niemand wat mee, behalve an ergeren om de non-informatie, die ook nog eens gemakkelioj op het verkeerde been zet.
Ho wacht, P-TTL geeft zeker de weten de info door, ik heb alleen geen TTL flitser dus ik kan het niet verifiëren maar de manier van communiceren is als het goed is het zelfde als met P-TTL want de camera regelt alles dus die zal het dan ook wel vast leggen.
Jij hebt toch een TTL flitser, waarom test je het niet effe voor ons
En waarom dan in godsherenvredesnaam?
Camera op X, diafragma instellen op objectief en op de flitser en schieten...
Waarom in vredesnaam op M zetten...?
Met dit antwoord breng je mensen alleen maar weer in de war.
Hou daar toch mee op...
Ruurd
En waarom op X
?
Het verschil tussen X en M stand is dat je bij M nog de sluitertijd kan in stellen bij X gebruikt de camera de snelste flits sync tijd (1/180 voor de meeste pentax's)
Dus wow... wat een wereld van verschil
Het voordeel van M stand is dat je met de sluitertijd het balans tussen flits licht en omgevings licht kan aanpassen, waarom zal je die mogelijkheid niet willen hebben?
http://lightenupandshoot.net/flash-photography-101/shutter-speedOm de mogelijkheden simpel uit te leggen
Filts sterkte - heeft alleen invloed op de hoeveelheid flits licht in de foto (vergeet niet hoe dichter de flits bij het onderwerp is hoe sterker die belicht wordt)
sluitertijd - heeft alleen invloed op de hoeveelheid omgevingslicht
ISO - heeft invloed op de hoeveelheid omgevingslicht & flits licht (in gelijke maten)
Diafragma - heeft invloed op de hoeveelheid omgevingslicht & flits licht
Begrijp wel dit is wel met de flits op manueel, heb je de flits op Auto dan kan je niet de flits sterkte zo direct beïnvloeden want de flits zorg dan automatische dat het onderwerp goed belicht word. Maar het is wel handig om dit te weten want je kan soms te veel vragen van een flits en dan weet je wat je moet doen, ISO omhoog of het f-getal naar benden (flits dichterbij zetten kan ook maar we gaan er van uit even dat de flits op de camera zit)
Het kan trouwens ook anders om zijn, dat de flits niet minder fel kan flitsen, je zal dan het omgekeerde moeten doen.
Ruurd voor dat je iets zegt, met de X stand heb je hier ook me te maken want daar moet je ook de Diafragma en ISO zelf instellen.
De automatische standen kan ik met flitsen niet aanbevelen, weet uit ervaring dat het meestal niet goed gaat en ik hoor dat ook van anderen.
Av zal op zich wel kunnen maar je moet wel de ISO vast zetten en niet op auto laten want daar gaat het meestal fout mee.