Auteur Topic: TNT-postpakket bezorging perikelen  (gelezen 9087 keer)

patrick91

• Gast
Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2011, 17:48:24 »
Corros heeft eigenlijk opgeschreven zoals ik het ook zie. Ook ik sta niet bovenaan overigens :)

Netjes Frederik! Was dat mijn 16-50? Hoeveel vergoeding heb je uiteindelijk gekregen en kon je daar de lens voor laten maken?

Ik heb overigens ook wel gruwelverhalen gehoord over pakjes die in de regen bij de voordeur zijn neergezet.. mijn 31 komt morgen op de zaak binnen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2011, 17:48:24 »

Offline bvds

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Licht dat ons aanstoot in de morgen....
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2011, 14:57:10 »
Ik heb mijn K5 bij ten Velde/camera top 100 gekocht en die afgehaald, is bijna om de hoek voor mij. De 16-45 mm, moest besteld worden en die verzekerd laten verzenden (werd bij mijn verzoek expliciet benoemd), keurig afgeleverd.

Van al mijn bestellingen (ik ben lid van een niet nader te noemen boekenclub, koop vaak grootverbruik dvd's/cd's bij een (al jarenlang) vast adres en bestel regelmatig een cd uit USA via Amazon) is het maar een keer fout gegaan; een cd via Amazon kwam nooit aan. Amazon bood me een tegoedaccount aan voor een bestelling uit hun eigen assortiment, heel schappelijk ook al betrof het in feite een aanbieder via hen.

Met Cameranu.nl zojuist contact gehad; via Track&Trace gezien dat de bestelling bij hen terug was, eea gaat zich oplossen, Cameranu is hier voor verzekerd. Heb hen gedaviseerd dat nog eens expliciet op de site te vermelden (want reviews over dit bedrijf zijn goed, zowel op dit forum als overig) dat het om aangetekende en tevens verzekerde verzending gaat.

Bovendien vermeldt TNT dit op hun site:

groeten,
Bram
Spotm./KM/MX/ME/Progr.A+winder/SFX/P30/MZ3+grip/MZ50/K5/K1 II/M24,35 &40 2.8/A50 1.7,70-210,35-70 3.5/F&FA28-80 3.5/DAEDAL 16-45 4/Tamron 90 2.8/Tokina1352.8/ 4006.3 M42->K/Sigma28 2.8/80-200 4/28-803.5-5.6/100-3004.5-6.7/Slik 35DN&500GPhilipsSBC5303

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2011, 08:32:54 »
De hoge heren en dames in de top strijken reusachtige bonussen op en de man en vrouw in de straat - letterlijk en figuurlijk -  worden de keien op gestampt.
Denk je, dat dat voor de bezorgers erg motiverend werkt?
De zakkenvullers boven in de top vullen hun zakken verder en die van de bezorgers worden steeds leger door steeds slechtere betaling.

En zou niet terzake doen?
Dat geloof je toch zelf niet, Patrick ???

Groeten,
Ruurd

Dat is nog geen reden om een ander zijn/haar spullen niet te behandelen zoals het hoort en waar je voor betaalt! TNT verzend o.a. pakketjes waarvan je mag verwachten en eisen dat ze het goed behandelen, gemotiveerd of niet.

Maar ik heb zeker geen slechte ervaringen met TNT: van de vele zaken die via MP ge- of verkocht zijn is er slechts 1 X een filtertje niet aangekomen. En zelfs dát kan buiten de schuld van TNT liggen ("is het wel verzonden?").
Bedrijven, zoals bijv. Camera.nu, verzenden hun producten deugdelijk verpakt. Bij particulieren kan dat anders zijn maar die zijn daar zelf verantwoordelijk voor (ik kreeg laatst een pakket, dat was zó goed ingepakt dat het uitpakken zo'n half uur duurde  ;) ). Maar ik kan echt niet klagen over Selektvracht (de bezorger hier), gelet op het aantal wat ik verstuurd en ontvangen heb is het een bijna 100% score! Die haal ik niet op mijn werk hoor!

En de vertraging is voor Bram is heel vervelend maar de tip om te weigeren was denk ik de enige goede. En ik las nog een goede tip (Frederik 9111): verzend je iets kostbaars maak er foto's van: voor de inpak en van de inpak zodat je kunt aantonen dat het in goede staat verzonden is. Na (goede) ontvangst kun je ze weer wegdoen!

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2011, 07:33:11 »
Zoals in ieder werkproces gaat er ook bij TNT wel eens iets fout. Hoe vaak laten wij niet iets uit onze handen kegelen?
Dat kan gebeuren en als je niet verzekerd verzend is dat ook je eigen keuze.
Waar ik me wel druk over kan maken is de service van de helpdesk als je een klacht in dient. Toen ik tijdje terug het pakje "kwijt was" probeerde de eerste dame het probleem bij mij neer te leggen en daar word ik dus niet vrolijk van. Dat bleek ook wel uit mijn reactie, waarop de tweede dame het wel adequaat oppakte en contact heeft opgenomen met de bezorger. Die bladhark reed dus al een week met mijn pakje in zijn karretje rond. In die zin dus lof voor de tweede dame die wel actie onderneemt en dus weet hoe het hoort.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #19 Gepost op: 11 mei 2011, 00:27:40 »
Dit was volgens mij niet het topic met gezeur. Daar is een andere voor.

Het is in het bedrijfsleven nu eenmaal dat aan de top fors meer verdient wordt. Ik sta ook onderaan de ladder. Die mannetjes met dikke bonussen lopen wel grote risico's en weten zo'n bedrijf wel vaak goed te leiden. Ben je jalours op die salarissen? Ga dan ook 10 jaar studeren, allerlei rotbaantjes nemen, je omhoog worstelen om daarna ook zoveel te verdienen.

Dat TNT moet reorganiseren is logisch. De diensten worden grotendeels overbodig behalve de pakketpost (apart bedrijf dus). Dit door veranderende markt en marktwerking (die het allemaal duurder maakt doordat nu wel een stuk of 4 bedrijven rondlopen in dezelfde wijk, met minder post, maar met meer ondersteunende diensten en dure topmannen).

Mijn ervaringen met de TNT zijn erg goed en bij mijn werkgever gaan er per dag een paar honderd pakketten uit waarvan misschien 1 promille verkeerd gaat. Toch wel netjes, voor die prijs met die snelheid!
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

asplx

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2011, 00:15:28 »
Citaat
Maar goed: TNT doet hier zijn best. De hoge heren aanvallen heeft geen zin, dat is een ander verhaal namelijk.

De hoge heren en dames in de top strijken reusachtige bonussen op en de man en vrouw in de straat - letterlijk en figuurlijk -  worden de keien op gestampt.
Denk je, dat dat voor de bezorgers erg motiverend werkt?
De zakkenvullers boven in de top vullen hun zakken verder en die van de bezorgers worden steeds leger door steeds slechtere betaling.

En zou niet terzake doen?
Dat geloof je toch zelf niet, Patrick ???

Groeten,
Ruurd

Offline frederik9111

• Super Pentaxian
  • Imagine...
    • My PPG-gallery
« Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2011, 22:13:13 »
Ik durf af en toe ook wel es wat verzenden via TNT (ik woon slechts enkele minuten van de Belgisch/Nederlandse grens).
Dat ging steeds prima. Stukken sneller én voordeliger dan via de Belgische (prutsers-)Post.

Vorig jaar ging het echter serieus mis! Ik verzond een DA* 16-50/2.8 naar een medeforumlid (woont in regio Utrecht), maar onderweg geraakte de zoomfunctie binnenin beschadigd. De zoom draait niet meer over het hele bereik! De lens enkel nog van 20 tot lukt het tot 50mm.

Aan de buitenkant van het pakket, noch aan de inhoud was iets van schade zichtbaar, maar toch bleek binnenin de lens iets beschadigd. Mogelijk brak binnenin iets af door een schok, zonder dat het pakket iets van schade vertoonde.

Maar!! Gelukkig had ik duidelijke fotootjes van en met de lens vóór verzending, het hele verpakkingsproces, etc... ook de bestemmeling had duidelijke fotootjes gemaakt en kon de schade illustreren via een zelfgeschoten youtube-filmpje.

Geheel toevallig moest ik voor 't werk enkele weken later in Utrecht zijn ('k had 'm dus beter zélf gebracht). Meteen na de vaststelling van de schade had ik de koper z'n centen terugbezorgd en kreeg m'n (ondertussen) beschadigde lens dan weer terug in Utrecht (hadden daar even afgesproken).

Enfin: na enkele heldere telefoontjes en een e-mailtje met de fotootjes en het filmpje naar de klantendienst van TNT ontving ik na enkele weken positief nieuws! TNT heeft me netjes het verzekerde bedrag uitbetaald!

Van mijn kant dus alleen maar gejubel en applaus voor de dienstverlening van TNT.

*istDS | K-5 | K-5 Silver | FA 31/1.8;43/1.8;77/1.8 ltd | FA* 24/2;28-70/2.8;80-200/2.8;84/1.4;300/4.5 | F* 300/4.5, DA* 16-50/2.8;55/1.4;50-135/2.8;60-250/4 | A* 600/5.6;300/2.8;200/2.8;200/5macro | Carl Zeiss 28/2;50/1.4 ZK | 80 K/M/A's

RonHendriks

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2011, 21:32:01 »
Dat ontslag geld voor de normale postroutes, bij de pakjes is het al geruime tijd heel anders geregeld. Er rijden vele externe bedrijven op basis van pakketvergoeding voor TNT. Overigens nooit enig probleem gehad tot nu toe. Zelfs een pakket in 4 dagen naar Singapore, das toch een knappe prestatie. Ik verwacht binnenkort denk ik nog een pakket terug uit Canada, dus dan zien we hoe zo'n reis van 7 weken eruit ziet. Altijd jammer als het mis gaat.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2011, 21:25:41 »
Maar goed: TNT doet hier zijn best. De hoge heren aanvallen heeft geen zin, dat is een ander verhaal namelijk.
Was het niet zo dat vele die een vaste baan hadden bij TNT waren ontslagen en dat er goedkopere parttimers voor in de plaats kwamen?

net even op gezocht.
http://nieuwsuit.com/2010/massaal-ontslag-postbodes-tnt/

Dus eigenlijk moet je de hoge heren wel aanvallen...
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2011, 21:28:59 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

jjw

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2011, 21:16:29 »
Ben eerlijk gezegd altijd wel tevreden over TNT, nog nooit problemen gehad met beschadigde pakketten en verzenden van spullen is tot nu toe ook altijd goed gegaan.

Erg vervelend dat het nu een keer fout gaat, maar als je wel is van die filmpjes ziet over zo'n sorteercentrum en wat er allemaal komt kijken bij het versturen van post dan is het eigenlijk best knap en gaat er relatief weinig mis volgens mij.

patrick91

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2011, 21:06:27 »
Die wekker is een goeie!

Big brother is dat Bram, er wordt gekeken naar woorden die gebruikt worden en daar worden de ads op afgestemd.. zelfde als dat je een kijkt op wehkamp.nl en dat je dan overal die advertentie weer terug ziet komen.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
TNT-postpakket bezorging perikelen
« Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2011, 18:32:52 »

Ze moeten nog meer gaan bezuinigen daar"stelletje malloten :dash1: :dash1:

De bezorger wist te melden dat zijn baas ruzie had met TNT en dat hij ergens anders meer kon verdienen...... handig.
Maar het wordt binnenkort Post.NL en dan wordt alles beter...... en toen ging de wekker.

Offline bvds

• Senior Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2011, 18:28:21 »
He Patrick,

wat een tref die advert. net tussen jouw en mijn reactie.... net weg, TNT pers. adv.......

Deze dus:
zie ook mijn linkje, net ge-edit...

gr,
Bram

PS; wij hebben niet alleen een heel aardige TNT chauffeur maar ook postBODE, alleraardigste lui en visitekaart van hun bedrijf
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2011, 19:31:31 door bvds »
Spotm./KM/MX/ME/Progr.A+winder/SFX/P30/MZ3+grip/MZ50/K5/K1 II/M24,35 &40 2.8/A50 1.7,70-210,35-70 3.5/F&FA28-80 3.5/DAEDAL 16-45 4/Tamron 90 2.8/Tokina1352.8/ 4006.3 M42->K/Sigma28 2.8/80-200 4/28-803.5-5.6/100-3004.5-6.7/Slik 35DN&500GPhilipsSBC5303

patrick91

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2011, 18:23:35 »
Ik heb echt al heel veel ontvangen en ik heb nog nooit (klopt het af) problemen gehad.. en nu ik erover nadenk is 1 keer een pakje dat ik verstuurd had niet aangekomen, heb de niet ontvanger zijn geld teruggegeven, ging om 20 euro, wel melding van gemaakt maar verder maar laten gaan.

Intussen denk ik wel na over mijn volgende aankoop.

Offline bvds

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2011, 18:07:48 »
Het is eigenlijk mijn eerste probleem met een TNT pakje... en onze vaste chauffeur is een heel aardige jongen die we inmiddels vrij goed kennen; niet dat we wekelijks wat afgeleverd krijgen maar regelmatig genoeg om elkaar wat beter te kennen

maar gezien alle TNT reacties is het bijna iets voor een nieuw topic  ::) ??

groeten,
Bram

http://deweekinlogos.files.wordpress.com/2008/10/tnt1.jpg
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2011, 18:26:45 door bvds »

asplx

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2011, 17:24:38 »
Hoezo, het management bezorgt toch niks, die halen zelfs geen zakken leeg, vullen wel ja..

Oh nee, bezorgt het management niets?
Jawel, hoor, een hoop elende voor mannen en vrouwen op de straat en daarom moeten de lieden van het management ook maar een poosje voelen, hoe werken onder het huidige management aanvoelt.

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2011, 17:16:38 »
Maar dan op het management en die lui een poosje de post laten bezorgen  >:( >:(
Hoezo, het management bezorgt toch niks, die halen zelfs geen zakken leeg, vullen wel ja..
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

asplx

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2011, 17:11:33 »

Maar dan op het management en die lui een poosje de post laten bezorgen  >:( >:(

JohnnieS

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2011, 17:06:38 »
Wat een verhaal.
In de bezorging gaat het ook wel eens fout hoor. Wij hadden zo een muppet die de pakjes gewoon voor de deur in de regen zet, iedereen die langskwam kon het zo meenemen, of het pakje onder de tuintafel verstopte. Vorige keer heeft hij er een week mee in zijn auto rondgereden alvorens hij kwam bezorgen (na een klacht van mij richting TNT). Geen excuses hoor, ben je mal.... >:(

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2011, 16:59:40 »
Wat een verhaal.
In de bezorging gaat het ook wel eens fout hoor. Wij hadden zo een muppet die de pakjes gewoon voor de deur in de regen zet, iedereen die langskwam kon het zo meenemen, of het pakje onder de tuintafel verstopte. Vorige keer heeft hij er een week mee in zijn auto rondgereden alvorens hij kwam bezorgen (na een klacht van mij richting TNT). Geen excuses hoor, ben je mal.... >:(

JohnnieS

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2011, 16:25:55 »

komt net TNT met een verfrommeld pakje (de bestelling).. gaf het advies om het te weigeren (onze vaste TNT medewerker), waarschijnlijk op distributiecentrum/bij leverancier gebeurd, zijn advies opgevolgd,
dus net de leverancier gecontact over het vervolg, komen met een reactie; net bij track&trace gekeken en daar staat het keurig vermeld,

gr,
Bram
[/quote]

Tja, dit gebeurt wel vaker bij TNT,  heb ik ook slechte ervaringen mee.
Het gebeurt 100% op het Distributiecentrum daar werken jammer genoeg minder gemotiveerde mensen die het niet zo nauw nemen met hun werk.
En er verdwijnen ook heel vaak pakketjes,vooral mobieltjes zijn populair bij die gasten.
Maar goed dat je het hebt geweigerd,gaat nu gewoon retour Leverancier.

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2011, 16:17:15 »
Dat is minder leuk, Bram..

Sterkte,
Ruurd

Offline bvds

• Senior Member
  • **
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2011, 16:08:00 »
Komt net TNT met een verfrommeld pakje (de bestelling).. gaf het advies om het te weigeren (onze vaste TNT medewerker), waarschijnlijk op distributiecentrum/bij leverancier gebeurd, zijn advies opgevolgd,
dus net de leverancier gecontact over het vervolg, komen met een reactie; net bij track&trace gekeken en daar staat het keurig vermeld,
** edit 11-05** betreft een bestelling bij Cameranu.nl; Sigma 90 mm macro en 2 Hoya HD UV filters
gr,
Bram

« Laatst bewerkt op: 11 mei 2011, 07:44:07 door bvds »