Ik durf af en toe ook wel es wat verzenden via TNT (ik woon slechts enkele minuten van de Belgisch/Nederlandse grens).
Dat ging steeds prima. Stukken sneller én voordeliger dan via de Belgische (prutsers-)Post.
Vorig jaar ging het echter serieus mis! Ik verzond een DA* 16-50/2.8 naar een medeforumlid (woont in regio Utrecht), maar onderweg geraakte de zoomfunctie binnenin beschadigd. De zoom draait niet meer over het hele bereik! De lens enkel nog van 20 tot lukt het tot 50mm.
Aan de buitenkant van het pakket, noch aan de inhoud was iets van schade zichtbaar, maar toch bleek binnenin de lens iets beschadigd. Mogelijk brak binnenin iets af door een schok, zonder dat het pakket iets van schade vertoonde.
Maar!! Gelukkig had ik duidelijke fotootjes van en met de lens vóór verzending, het hele verpakkingsproces, etc... ook de bestemmeling had duidelijke fotootjes gemaakt en kon de schade illustreren via een zelfgeschoten youtube-filmpje.
Geheel toevallig moest ik voor 't werk enkele weken later in Utrecht zijn ('k had 'm dus beter zélf gebracht). Meteen na de vaststelling van de schade had ik de koper z'n centen terugbezorgd en kreeg m'n (ondertussen) beschadigde lens dan weer terug in Utrecht (hadden daar even afgesproken).
Enfin: na enkele heldere telefoontjes en een e-mailtje met de fotootjes en het filmpje naar de klantendienst van TNT ontving ik na enkele weken positief nieuws! TNT heeft me netjes het verzekerde bedrag uitbetaald!
Van mijn kant dus alleen maar gejubel en applaus voor de dienstverlening van TNT.