Auteur Topic: Ipad, Xoom, Adam, Gallaxy tab etc.  (gelezen 29571 keer)

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Re:Ipad, Xoom, Adam, Gallaxy tab etc.
« Reactie #43 Gepost op: 5 februari 2011, 10:14:39 »
en wikipedia zegt;

3G (Derde Generatie) is de generatie van standaarden en technologie van mobiele telefoons, na 2G. Het is gebaseerd op de standaardenfamilie van het International Mobile Telecommunications-programma, "IMT-2000" (door de ITU, de International Telecommunication Union). 3G-technologieën geven mobiele gebruikers een breder bereik van diensten met geavanceerde mogelijkheden, en aan een grotere netwerksnelheid. Deze diensten bevatten onder meer VoIP (internet telefonie), Videoconferentie en breedband internettoegang, in een mobiele omgeving.

De snelheden liggen typisch tussen 5 en 10 Mb/s (megabit per seconde) en liggen volledig in de lijn van breedbandsnelheden op vaste verbindingen (ADSL en kabel).

3G-technieken zijn in 2001 ontwikkeld in Japan door 3GPP en voor het eerst in gebruik genomen in Azië rond 2002, gevolgd door de VS. De World Administrative Radio Conference heeft hiervoor 230 MHz spectrum vrijgegeven aan 2 GHz voor 3G-netwerken. Hierdoor kon een mobiele gebruiker toen een draadloze verbinding tot stand brengen aan volgende gemiddelde snelheden:

144 Kbps in de auto (of tijdens andere snelle verplaatsing)
384 Kbps indien men aan het wandelen is
2 Mb/s op een vaste locatie

Ik denk dat de uitleg van Anvh korter en duidelijker is  ;D

grtz, Eppie
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #43 Gepost op: 5 februari 2011, 10:14:39 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #42 Gepost op: 5 februari 2011, 10:09:45 »
3G is draadloos internet, je telefoon gebruikt het, er zijn USB dongles en soms zit het ingebouwd in laptops en tablets.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #41 Gepost op: 5 februari 2011, 09:30:16 »
Eigenlijk zou het handig zijn als je met een kleiner tablet via blutooth bijv. wél zou kunnen bellen.
Ik bel zelf vrij weinig mobiel, en als ik ipv een smartphone een 7" tablet zou kunnen hebben waar ik tevens mee kan bellen.
Een 7" tablet past al makkelijk in je tas of zelfs in je jaszak. Ik geef toe, je moet er niet mee aan je oor willen lopen...  ::) :D

Btw: ik ben nog niet erg thuis in de wereld van tablets, maar ik lees vaak dat "3G" maar zelden ondersteunt wordt. Wat houdt dat in?

Gr. Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #40 Gepost op: 5 februari 2011, 02:39:07 »
Het gaat er om wat er nu aan technologie gehuisvest in de huidige tablets en wat dat betreft is het een markt waar in korte reuzensprongen gemaakt gaan worden.
Dat zal er juist niet gebeuren met de tablet en wel om de simpele reden dat het al zijn hardware uit een andere markt haalt namelijk de smartphones, ik verwacht niet de iPad en dergelijk tablets zich hardwarematig veel zullen verschillen. Het enige waar het nu even hard mee zal gaan zijn de schermen, eentje maken op 3" is toch ander dan op 7" of 10" voor de rest zit er niks nieuws in.

En ja het is een evolutie en geen nieuw apparaat de tablet want vertel mijn nu eens wat het grote verschil zijn tussen de iPhone 4 en de iPad behalve het grotere scherm en dat je er niet mee kan bellen?

Het enige wat wel een grote stap kan zetten zijn de programma's ontworpen voor deze tablets, daar zit zeker een toekomst in.
Maar de hardware zal niet veel gaan verschillen met de smartphone als de software niet verder gaat, daar hang het nu vanaf.
Zal de software op deze niveau blijven hangen of gaat het richting photoshop bijvoorbeeld?

Vergelijk het dan met de netbooks, in feite een uitvloeisel van laptops maar dan vooral gericht op lichtere taken. Die eerste netbooks waren gewoon ondingen vergeleken met wat er 1 a 1/2 jaar na het opstarten van die markt in de winkels lag. Daarna is die markt op een veel gezapiger tempo verder geevolueerd.
Dat is een mooie vergelijking  :)
Waarom waren de eerste netbooks ondingen?
Ze waren veel te langzaam en dat kwam omdat de software was ontworpen voor sneller apparaten en om de software goed te laten draaien is het zo hard gegaan. Als de meest gebruikte software normaal er op had gedraaid dan was het waarschijnlijk niet zo snel gegaan omdat de vraag er niet naar was.
Men kan nu 1080p op netbooks kijken en simpele spelen zelfs dus ik denk dat dat nu ook niet meer zo snel zal gaan, het heeft nu het gat gedicht tussen de lage segment laptops en de software voor de bedoelde doel groep draait er nu mooi op.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #39 Gepost op: 5 februari 2011, 01:53:02 »
Maar tablets in de huidige vorm zoals een iPad of met android zijn eigenlijk best natuurlijk geëvolueerd.
Ik kan me nog wel herinneren dat er 5~6 jaar terug velen met een zak computer liepen waar je een pen voor moest gebruiken, Palm en HP zaten daar toen erg in. Toen kwamen er 4 jaar terug de eerste echte smartphones op de markt maar ze lijken nog steeds behoorlijk op die zak computertjes en de grote formaat daarvan is nu de tablets met android en de iPad dus in principe is er weinig wat opnieuw moet worden uit gevonden.

En met de blauw drukken van ontwerpen die niet aan sloegen moeten ze en kunnen ze toch wel iets degelijks neerzetten dat meteen volwassen is.

En de Tablets-PC zullen denk ik weinig veranderen omdat je met de OS zit en de daar voor ontworpen programma's, hardware matig zal er weinig gebeuren

HDTV is eigenlijk pas in de woonkamers gekomen toen er ook daadwerkelijk HD content er voor was, computers hadden al lang de resolutie maar in de woonkamer had je het gewoon niet nodig want de XBOX en de PS2 konden het niet weergeven en de DVD's evenmin.

Ja als we zo redeneren was mijn TI rekenmachine ook nog een voorloper van de tablet. Het gaat er om wat er nu aan technologie gehuisvest in de huidige tablets en wat dat betreft is het een markt waar in korte reuzensprongen gemaakt gaan worden. Hetzelfde als in andere markten die opeens ontgonnen gaan worden, wie het eerste instapt heeft trendy spul in handen maar wel trendy spul dat het snelst hopeloos verouderd. Na die aanloopfase komen er meestal producten die wat langzamer evolueren, vaak omdat er dan duidelijk is wat klanten verwachten in een nieuw product en wat niet.

Vergelijk het dan met de netbooks, in feite een uitvloeisel van laptops maar dan vooral gericht op lichtere taken. Die eerste netbooks waren gewoon ondingen vergeleken met wat er 1 a 1/2 jaar na het opstarten van die markt in de winkels lag. Daarna is die markt op een veel gezapiger tempo verder geevolueerd.

Verder natuurlijk vooral nu instappen als je denkt zo'n tablet nodig te hebben, ik wacht rustig af aan de zijlijn. Heb al vaak genoeg trendy willen zijn door als 1 van de eersten in te stappen. Dure hobby en in bijna alle gevallen was 1 a 1 1/2 jaar wachten genoeg geweest om een volwassen product aan te schaffen.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #38 Gepost op: 5 februari 2011, 01:41:42 »
Even iets anders, hopelijk gaat het niet te ver off topic.

Linux Debian is geschikt voor ARM, heeft iemand dat al eens geprobeerd op hun tablet?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #37 Gepost op: 5 februari 2011, 01:35:10 »
Maar tablets in de huidige vorm zoals een iPad of met android zijn eigenlijk best natuurlijk geëvolueerd.
Ik kan me nog wel herinneren dat er 5~6 jaar terug velen met een zak computer liepen waar je een pen voor moest gebruiken, Palm en HP zaten daar toen erg in. Toen kwamen er 4 jaar terug de eerste echte smartphones op de markt maar ze lijken nog steeds behoorlijk op die zak computertjes en de grote formaat daarvan is nu de tablets met android en de iPad dus in principe is er weinig wat opnieuw moet worden uit gevonden.

En met de blauw drukken van ontwerpen die niet aan sloegen moeten ze en kunnen ze toch wel iets degelijks neerzetten dat meteen volwassen is.

En de Tablets-PC zullen denk ik weinig veranderen omdat je met de OS zit en de daar voor ontworpen programma's, hardware matig zal er weinig gebeuren

HDTV is eigenlijk pas in de woonkamers gekomen toen er ook daadwerkelijk HD content er voor was, computers hadden al lang de resolutie maar in de woonkamer had je het gewoon niet nodig want de XBOX en de PS2 konden het niet weergeven en de DVD's evenmin.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2011, 01:35:03 »
en dan waren er nog de tablets van Mozes

:D :D

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2011, 01:22:49 »
Volgens mijn bestaan tablets al een goeie 8 jaar als het niet meer is  ;)

Volgens mijn stond het basis idee al op papier voor de eerste PC in de woonkamer stond.
(edit: http://www.tomshardware.com/news/alan-kay-steve-jobs-ipad-iphone,10209.html )

ps. net even opzocht, 1980s waren er verschillende bedrijven die tablets maakte.
En intel had zijn I(ntel)PAD jaren terug.

Hoelang ze bestaan is het issue niet, tot nu toe is het geen volwassen technologie. Sommige technologien bestaan jarenlang in de marge voordat ze door een groter publiek worden opgepakt en dan beginnen de ontwikkelingen pas echt. HDTV bestond bijvoorbeeld al in de jaren 80 en werd op technologiebeurzen regelmatig getoond als de beste uitvinding sinds gesneden brood. Het heeft toch nog bijna 20 jaar geduurd voordat de technologie echt omarmd werd door het grote publiek en nog langer voordat HD een mainstream technologie werd.

Tablets in welke hoedanigheid ook hebben net zo goed een marginaal bestaan gekend, nu de markt begint te ontluiken zal je pas echt snelle ontwikkelingen zien en kan je maar beter even wachten tot het moment dat een aantal onderliggende technologieen goed zijn toegepast op die tablets. Of je moet echt een trendsetter willen zijn natuurlijk, maar dat stadium zijn tablets alweer voorbij.

gnodde

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 4 februari 2011, 23:15:31 »
Zo'n Archos 101 die Jan (gnodde) in bestelling heeft staan, lijkt me veelzijdiger.
Er is ook een 7" broertje, de Archos 70, lijkt mij persoonlijk nog praktischer. (om mee te nemen)

Archos 70 scherm is maar 800 pixels, en dat is me net te klein. Vandaar de 101.

Jan.

patrick91

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 4 februari 2011, 18:37:32 »
Wachten op het nieuwste kost je tijd.. veel tijd :) Net als wachten op de laagste prijs voor iets dat wilt kopen.

Ik heb een 64gb gekocht voor mijn vrouw, haar accu van de laptop was echt op (nog geen 5 minuten zonder netspanning) maar intussen toch een nieuwe accu gekocht, ze vind hem als vervanging niet handig. Je mist natuurlijk wel eens wat dingen met de appel, flash enzo.. wil ze uitzending gemist kijken via internet.. gaat niet.. tuurlijk heb je daar de app voor en dan werkt het weer wel maar toch wat beperkingen.
Ik heb de camera connector kit gekocht en dan moet ik de camera aansluiten via de usb die ik dan heb (cf kaartje) overzetten gaat niet snel maar RAW wordt wel herkend..  niet ideaal.
Eind maart krijg ik ipad nummer 2 die ik krijg via de verlenging van mijn ziektekosten verzekering.. ik denk dat die in ongeopende doos MP op zal gaan en die archos 10.1 lijkt me wel wat. In elk geval handig voor op vakantie allemaal.. beetje internetten en apps gebruiken.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #32 Gepost op: 4 februari 2011, 17:58:57 »
Samen met Honeycomb (Android 3.0) lijkt het me dat tegen het einde van het jaar de Tablettechniek ook echt volwassen begint te worden. Net zoals bij andere technologie heb je als early adopter dan hooguit eerder mee kunnen doen aan de hype maar wel op met nog niet volledig ontwikkelde technologie.
Volgens mijn bestaan tablets al een goeie 8 jaar als het niet meer is  ;)

Volgens mijn stond het basis idee al op papier voor de eerste PC in de woonkamer stond.
(edit: http://www.tomshardware.com/news/alan-kay-steve-jobs-ipad-iphone,10209.html )

ps. net even opzocht, 1980s waren er verschillende bedrijven die tablets maakte.
En intel had zijn I(ntel)PAD jaren terug.
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2011, 18:10:04 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #31 Gepost op: 4 februari 2011, 11:47:25 »
Ik blijf rustig aan de zijlijn wachten. Nvidia is druk bezig om zijn Tegra chipsets volwassen te maken en tegen het einde van het jaar komen er Tegra 3 chips uit.Stukken betere performance, ondersteuning voor Full HD, Blu-Ray etc.

Samen met Honeycomb (Android 3.0) lijkt het me dat tegen het einde van het jaar de Tablettechniek ook echt volwassen begint te worden. Net zoals bij andere technologie heb je als early adopter dan hooguit eerder mee kunnen doen aan de hype maar wel op met nog niet volledig ontwikkelde technologie.

De tabletrush zal ook zorgen voor lagere prijzen , als er tenminste een echte massa acceptatie komt voor die tablets. Maar gelet op het succes van de Ipad zal dat wel lukken.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #30 Gepost op: 3 februari 2011, 20:09:33 »
Ik zou sowieso nog even twee keer nadenken over de galaxy tab.
Specificaties en 'user experience' zijn twee heel verschillende dingen.

http://digitaldaily.allthingsd.com/20110201/16-percent-of-galaxy-tabs-are-returned/

Omdat de Samsung Galaxy Tab de eerste concurrent voor de iPad was die uit de startblokken kwam hebben we daar al een aantal nieuwsberichten over geschreven. Bijvoorbeeld deze, over het feit dat Samsung met redelijke verkoopcijfers kwam.

Alleen lijkt het in tweede instantie allemaal niet zo rooskleurig te zijn. Zo kwam Samsung recent met het nieuws dat er van de Galaxy Tab inmiddels twee miljoen verkocht zouden zijn, Dat leek goed nieuws, tot het duidelijk werd dat Samsung met verkocht bedoelt dat ze in de winkels liggen, en niet dat ze ook daadwerkelijk aan klanten verkocht zijn. Kennelijk hebben ze wat van Microsoft afgekeken, want die gebruikt dezelfde methode bij de - te rooskleurige - verkoopcijfers van Windows Phone 7.

Maar dat is nog niet alles. Van de mensen die wel een Galaxy Tab kopen blijkt een nogal groot deel niet tevreden. Want waar er in december al 13 procent naar de winkel teruggebracht werden, liep dat cijfer in januari - dus na de feestdagen - op naar maar liefst 16 procent.

Misschien dat veel mensen toch liever een iPad hadden gekregen? Daar worden er bij Verizon in ieder geval maar twee procent van teruggebracht.

Gr. Don

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #29 Gepost op: 3 februari 2011, 19:44:22 »
De OS van de iPad is speciaal voor tablets ontworpen de OS van android nog niet, de versie 3.0 genaamd Honeycomb is daar de eerste van, zal de eerste helft dit jaar uit moeten komen dus kijken of het er dan beter op wordt.
Hardwarematig zeker als je kijk naar connectiviteit dan heeft de iPad niet veel te bieden maar het apparaat is zeker snel genoeg voor wat het moet doen en ziet er mooi uit.

de motorola xoom zal de 1e zijn die met honeycomb wordt uitgebracht. verwachte release datum 17 feb. of dat ook voor ned. geldt is natuurlijk een tweede.

en verwacht wordt idd dat de ipad 2 wel een sd slot heeft

ik zou neg heel even wachten wat er nu uitkomt. de huidige ipad werkt wel lekkerder dan de archos maar tov de galaxy tab vond ik het verschil niet zo heel groot. nadeel daarvan blijft toch het kleinere scherm. ik wil 10" !

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #28 Gepost op: 3 februari 2011, 18:32:11 »
Het ontbreken van bruikbare aansluitingen is volgens mij echt een gebrek aan de iPad.
Maakt hem in ieder geval voor fotografie tamelijk nutteloos.
Echt alleen een internetdoosje.
Vind ik ook! En dat is jammer, want verder werkt het wel heel prima.
Zo'n Archos 101 die Jan (gnodde) in bestelling heeft staan, lijkt me veelzijdiger.
Er is ook een 7" broertje, de Archos 70, lijkt mij persoonlijk nog praktischer. (om mee te nemen)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #27 Gepost op: 3 februari 2011, 17:55:13 »
ANDROID to the bone dude! Dus kom maar op met die Xooommmm  :yahoo:

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Mehari

• Full Member
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 3 februari 2011, 16:44:37 »
Het ontbreken van bruikbare aansluitingen is volgens mij echt een gebrek aan de iPad.
Maakt hem in ieder geval voor fotografie tamelijk nutteloos.
Echt alleen een internetdoosje.
K100D, K200D, DA 18-55mm, DA 50-200mm, 50mm 1.2,
50mm 1.7 * Vivitar 28mm 2.8, 75-205mm 3.8 * Tokina AT-X 28-85mm 3.5 5.6 * Sigma 18-200mm 2x
(en nog wat Canon spul: 2x 20D met divers glas)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #25 Gepost op: 3 februari 2011, 16:07:35 »
OK....ff induiken dus. Eerste minpunt is windows 7 en de duurzaamheid van de accu....de android en ipad varianten gaan daar toch wel veel beter mee om.
Nog niet overtuigd, maar we geven nog niet op  ;)
Het is een hele andere tablet.
Omdat het een PC OS heeft een niet een telefoon OS kan je er wel meer mee, hier kan je gewoon Word op zetten en een brief typen voor je werk bijvoorbeeld en omdat het een WACOM pen heeft zal het ook wel plezierig zijn om er mee met photoshop te werken, allemaal dingen die je met een iPad of android niet kan of minder goed.
Ja de batterij is niet zo goed en WIN7 is toch iets minder goed zonder toetsenbord te bedienen maar zeker te doen kan ik uit ervaring zeggen.
En opstart tijd is geen probleem, je zet het apparaat gewoon in standby of hibernate dan start die binnen 5 seconden ook op.

Dus het is geen beter of slechtere tablet, het is gewoon anders dan een iPad of android.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #24 Gepost op: 3 februari 2011, 15:57:07 »
Wat ik eigenlijk wil is een scherm dat representatief is om foto's te bekijken, een videokaart die daarin goed ondersteund en de mogelijkheid om zonder al te veel poespas de files op de tablet te krijgen. Dus geen adapters voor mijn kaarten, geen opladers in de buert houden omdat de accu weer zo leeg (kan zijn) is.
Dan valt de iPad al af, misschien dat de iPad 2 wel een SD gleuf heeft?

De Eee Slate EP121 is leuk maar ook duur en ook te veel voor wat jij er mee wilt, als je fotos wil bewerken dan is het zeker wel een mooi ding maar alleen foto's bekijken heb je niet veel nodig, zelfs een mooie video kaart is daar voor niet nodig dus het gaat om de kwaliteit van het scherm. Dus zoek een tablet uit met een IPS, MVA of PVA scherm en dan zit je zeker goed.

Trouwens over de Eee Slate EP121, als die te veel is er komen ook exemplaren uit die maar wat weg hebben van een netbook, dus leuk om films op de kijken, te surfen. Zoals deze.
http://www.engadget.com/2010/11/23/acer-debuts-10-1-inch-windows-7-tablet-amd-powered-inbuilt-3g/

Dus ja wacht nog even 1 of 2 maanden  ;)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
    • BelCel
« Reactie #23 Gepost op: 3 februari 2011, 15:50:13 »
nee een 12,1 inch tablet is het.

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=QhWKR7Fmv4jDLbBY

OK....ff induiken dus. Eerste minpunt is windows 7 en de duurzaamheid van de accu....de android en ipad varianten gaan daar toch wel veel beter mee om.
Nog niet overtuigd, maar we geven nog niet op  ;)
Grtz Eppie.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 3 februari 2011, 15:46:23 »
Tis niet veel verschil maar toch genoeg om niet te doen. Deze heeft vlgs mij een 8.9'' scherm.....

grtz, Eppie
nee een 12,1 inch tablet is het.

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=QhWKR7Fmv4jDLbBY

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
    • BelCel
« Reactie #21 Gepost op: 3 februari 2011, 15:42:33 »
Dan zou ik die asus zeker ook in de gaten houden, die ziet er uit als een compacte pc en niet als een grote telefoon.

Tis niet veel verschil maar toch genoeg om niet te doen. Deze heeft vlgs mij een 8.9'' scherm.....

grtz, Eppie
Grtz Eppie.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 3 februari 2011, 15:39:35 »
Dan zou ik die asus zeker ook in de gaten houden, die ziet er uit als een compacte pc en niet als een grote telefoon.

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
    • BelCel
« Reactie #19 Gepost op: 3 februari 2011, 15:36:55 »
Wachten is nooit mijn grootste talent geweest. Maar nu zit er echt niets anders op.
Android 3 of Ipad 2 moet het wachten waard zijn.

IN Raw+ schieten maakt het dus ook mogelijk om de jpg files op een tablet te bekijken, dus daar geen probleem met de Raw files.

Wat ik eigenlijk wil is een scherm dat representatief is om foto's te bekijken, een videokaart die daarin goed ondersteund en de mogelijkheid om zonder al te veel poespas de files op de tablet te krijgen. Dus geen adapters voor mijn kaarten, geen opladers in de buert houden omdat de accu weer zo leeg (kan zijn) is.

De 2e generatie tablets gaat daarin vlg mij wel aan voldoen. NU nog de juiste config die bij mij past erbij zoeken :-\

grtz, Eppie
Grtz Eppie.