Het gaat er om wat er nu aan technologie gehuisvest in de huidige tablets en wat dat betreft is het een markt waar in korte reuzensprongen gemaakt gaan worden.
Dat zal er juist niet gebeuren met de tablet en wel om de simpele reden dat het al zijn hardware uit een andere markt haalt namelijk de smartphones, ik verwacht niet de iPad en dergelijk tablets zich hardwarematig veel zullen verschillen. Het enige waar het nu even hard mee zal gaan zijn de schermen, eentje maken op 3" is toch ander dan op 7" of 10" voor de rest zit er niks nieuws in.
En ja het is een evolutie en geen nieuw apparaat de tablet want vertel mijn nu eens wat het grote verschil zijn tussen de iPhone 4 en de iPad behalve het grotere scherm en dat je er niet mee kan bellen?
Het enige wat wel een grote stap kan zetten zijn de programma's ontworpen voor deze tablets, daar zit zeker een toekomst in.
Maar de hardware zal niet veel gaan verschillen met de smartphone als de software niet verder gaat, daar hang het nu vanaf.
Zal de software op deze niveau blijven hangen of gaat het richting photoshop bijvoorbeeld?
Vergelijk het dan met de netbooks, in feite een uitvloeisel van laptops maar dan vooral gericht op lichtere taken. Die eerste netbooks waren gewoon ondingen vergeleken met wat er 1 a 1/2 jaar na het opstarten van die markt in de winkels lag. Daarna is die markt op een veel gezapiger tempo verder geevolueerd.
Dat is een mooie vergelijking

Waarom waren de eerste netbooks ondingen?
Ze waren veel te langzaam en dat kwam omdat de software was ontworpen voor sneller apparaten en om de software goed te laten draaien is het zo hard gegaan. Als de meest gebruikte software normaal er op had gedraaid dan was het waarschijnlijk niet zo snel gegaan omdat de vraag er niet naar was.
Men kan nu 1080p op netbooks kijken en simpele spelen zelfs dus ik denk dat dat nu ook niet meer zo snel zal gaan, het heeft nu het gat gedicht tussen de lage segment laptops en de software voor de bedoelde doel groep draait er nu mooi op.