De K-5 heeft de 'betere' uitslag te danken aan de iso 80 functie.
Qua ruis presteren beide camera's zeer goed maar mijn voorkeur gaat uit naar de K-5, die heeft nauwelijks banding.
Wellicht is de score vd k-5 iets lager uitgevallen ivm de iso 51200 functie.
Maarja het verschil is klein maar wat wil je als je dezelfde sensor gebruikt.
Als je twijfelt tussen de k-5 - d7000 zou ik de keuze hier niet op baseren.
Veel belangrijker is denk ik de prijs, de body, de instelbaarheid, de AF en het objectieven aanbod.
Qua prijs & instelbaarheid [zekers na de software update] wint de k-5 het op dit moment.
De body is persoonlijk maar als je deze vergelijkt met de d90 [waar de d7000 op gebaseerd is] vs. k-7 dan is de keuze voor mij niet moeilijk.
Tel daarbij op dat de sluiter van de k-7/k-5 verrekte stil is en de k-5 met dito andere handigheidjes is uitgerust.
De D7000 moet het vooral hebben van zijn 39 AF punten en 3d matrix dinges, maar goed hoe vaak gebruik je 39 AF punten?
Die 39 AF punten zijn alleen handig als je de keuze overlaat ad body, de vraag is dan of het toestel scherpstelt op wat jij wilt?
Dat soort gokjes neem ik liever niet dus voor mij heeft het geen meerwaarde, het is natuurlijk wel leuk dat je het hebt en in sommige gevallen misschien wel handig.
Dat 3d matrix geval klinkt heel erg geavenceerd [is het ook] maar de segment meting die in de K-5 zit is ook zeer goed en lijkt mij van vergelijkbare kwaliteit.
De objectieven keuze is natuurlijk ook persoonlijk maar mijn inziens mankeert er niks aan die van Pentax, behalve dat ze geen betonkokers hebben in de huidige line-up.
Zo, nu ga ik weer verder met studeren