Auteur Topic: iPad 3  (gelezen 19765 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: iPad 4
« Reactie #145 Gepost op: 9 december 2012, 00:19:29 »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: iPad 4
« Reactie #145 Gepost op: 9 december 2012, 00:19:29 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
Re: iPad 3
« Reactie #144 Gepost op: 28 oktober 2012, 13:06:29 »
Edzo is dit misschien iets voor jou?
http://www.anandtech.com/show/6392/the-windows-rt-review

Hij is er zelf behoorlijk positief over hoewel die zelf best wel een Apple fan is.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #143 Gepost op: 28 oktober 2012, 01:01:50 »
Zoals je hebt kunnen lezen ben ik overtuigd van het merk Apple en hoe ze dit in de markt hebben weten te zetten. Is nog maar weinig andere merken gelukt op deze manier.
Apple is niet slechter of beter dan Android apparatuur en zoals je zelf al zegt en ik ook aangeef heeft ieder merk zo zijn aanhangers.
Dit is dus wat ik bedoel over het feit dat Apple gebruikers het slecht kunnen velen als "hun merk" wordt aangevallen of iemand daar negatief over doet.
Dat vind ik jammer, omdat in mijn omgeving een behoorlijk aantal Apple gebruikers wel de hele tijd menen negatief te moeten doen over "niet Apple producten" en daar ook erg denigrerend over zijn.
Dat is dus mijn punt, niet het product, maar hoe de gemiddelde Apple gebruiker daar mee om gaat en zelf geen negatieve geluiden over Apple wensen te horen, maar deze wel geven over niet Apple producten.

Het lijkt me dat we deze discussie maar moeten sluiten, die ligt naar mijn idee helaas gevoeliger dan de verhouding Nikon / Canon naar het schijnt  ;).
Je hebt overigens wel een punt dat ik Apple Appel noem en het over Aai-dingetjes heb, maar ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Dat dit bij Apple gebruikers blijkbaar irritatie opwekt is jammer.
Dit is mijn soort van humor en blijkbaar valt dat niet goed in "Apple land".

Ik wil niet de oorzaak zijn van verhitte discussies. Dit is een foto forum dus ik zal me proberen te beperken tot fotografische producten.
Mijn excuses als ik Apple fans op hun tenen ben gaan staan.
Ook dat heeft Apple goed voor elkaar. Een schare volgers die hun merk door dik en dun steunen.
Wellicht dat Pentax daar ook een goede les uit kan leren?  ;) 8)

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #142 Gepost op: 28 oktober 2012, 00:41:12 »
Ik ga dit even persoonlijk maken.

Beste Edzo,

Ik wil je vragen om eens na te denken over wat jouw opmerkingen inzake Apple hier in positieve zin bijdraagt op dit forum. Jouw met cynisme doordrenkte woorden, zoals bewust woorden/merken verkeerd spellen, wekken bij mij wel enige ergernis op. En op geen enkele manier voegt het iets toe behalve dat jij je (negatieve) mening ventileert over een merk. Nota bene op een merk gebonden forum!

De meeste leden hebben voor Pentax gekozen omdat Pentax voor hun een meerwaarde heeft, op welk gebied dan ook. Dan mag dat toch ook op andere gebieden en bij andere producten? Onze voorliefde voor Pentax maakt nou ook weer niet dat Canon en Nikon slechte merken zijn? Welnee, denk ik dan. Dat zijn prima merken die uitstekende camera's maken en miljoenen tevreden gebruikers hebben. Dan moet er wel iets goed aan zijn. Zeker gezien de beoordelingen van 'de kenners'.

Zullen we het eens zijn dat voor elk merk ongeacht het product er altijd liefhebbers zijn? Wat dan ook direct inhoudt dat er ook tegenstanders zijn uiteraard. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.
Jouw tablet is een prachtig product en je bent er blijkbaar zeer content mee. Prima! Maar laat anderen dat nou ook zijn met hun product. Ongeacht het merk!
Op elk merk en/of model is wel iets aan te merken. En gelukkig maar, want anders zou er geen concurrentie zijn en derhalve ook geen innovatie. Dit geldt niet alleen voor tablets maar eigenlijk voor diverse producten. De een rijdt liever in een VW de ander een Audi en er zijn hele volksstammen die in renault rond rijden. Voor iedere smaak is er wel iets geschiktst te vinden. Mooi toch? Dat houdt de fabrikanten scherp! En dat is weer goed voor ons als consumenten, meer keus en scherpe prijzen.
Ik heb met diverse android apparaten gewerkt en werk prive met een iPad. Simpelweg omdat ik heel lang geleden voor een iMac heb gekozen. Ik vond het gewoon een mooi product en werk er nog elke dag met plezier mee. En hij doet het nog eens perfect ook. Dus de iPad was een logische keuze voor mij. Maar maakt dat de andere android tablets slecht? Welnee, ik heb gezien dat je er prima mee kunt werken en soms zelfs beter dan met een iPad. Daarom zal ik ook nooit iets slechts zeggen over android. Het is gewoon een kwestie van smaak. Persoonlijk betaal ik graag de meerprijs voor een Apple product, maar ik begrijp dat dat voor anderen helemaal geen optie is. Je zit wel in een eco-systeem wat niet de flexibiliteit biedt van bijvoorbeeld android. Laten we nu geen discussie beginnen over de voor- en nadelen van een merk of product. Het is zo zinloos. Waarom? Het is een kwestie van smaak en gevoel. Want laten we eerlijk zijn, het is toch vreemd dat een stukje van plastic, glas en metaal zulke emoties losmaken bij mensen.
Wat ik graag van je zou zien is wat respect naar andere forumlezers/gebruikers toe. Denk nog eens na over wat jouw opmerkingen in positieve zin toevoegen. Ik zie het niet, maar jij denkt daar wellicht anders over. Maar als je net een nieuwe auto hebt gekocht (de meeste kopers zijn dan helemaal trots en blij) en iemand gaat die helemaal de grond in staan boren waar jij bij staat, dan voel je je toch vreemd, op zijn zachtst gezegd. Misschien zelfs wel beledigd.
In een ander topic waarin iemand een vraag stelde over een foutmelding op een mac systeem ben je ook al helemaal los gegaan met je cynische anti-Apple mening. Ook toen heb ik een opmerking geplaatst. Laat ik voorop stellen dat je recht heb op je mening en die ten alle tijden mag uiten. Maar vraag je af dat wat je post een positieve bijdrage levert aan het forum. Wees constuctief en positief.
Eigenlijk precies zoals ik je ken. Je bent een actief lid die rake opmerkingen kan plaatsen en gegronde meningen kan geven over foto's en andere onderwerpen. Daarom is dit cynisme zo jammer. Want ik ken je als iemand die een positieve bijdrage levert op dit forum. Blijf positief! Misschien heb je in je omgeving iemand die zo'n irritantie doordrammer is over Apple. Dan begrijp ik dat dat ergernis bij je opwekt, want ook in mijn ogen gaan sommigen veel te ver en vergeten kritisch te zijn op Apple (en zijn beleid). Maar realiseer je dat je met jouw opmerkingen een flink deel van de forumlezers/gebruikers op de tenen trapt. Aan de reacties te lezen (in diverse ander topics) ben ik niet de enige die hiervoor gevoelig is. Daarom wil ik je vragen om je cynisme jegens een merk te stoppen en te focussen op de positieve dingen. Niet wat er niet kan, maar wel wat er wel kan!
Voor wens ik jullie allen: welterusten of een zonnige zondag!

Gr. Don

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #141 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:25:04 »
Edzo ik had het alleen maar over de dock van asus, dat die iets meer toevoegd dan alleen een toetsenbord en trackpad.

Klopt, dat begreep ik en is ook zo.
Wilde alleen maar vermelden dat er zowel in het dock als in de tablet een SD card geplaatst kan worden.
Een functionaliteit die Appel niet biedt (erg vreemd genoeg eigenlijk).

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #140 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:09:34 »
Edzo ik had het alleen maar over de dock van asus, dat die iets meer toevoegd dan alleen een toetsenbord en trackpad.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #139 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:37:10 »
Windows 8 brengt ook nieuwe tablets, Surfase genaamd. Twee versies en de Surfase Pro heeft toch echt wel heel bruikbare specs, waarmee je ook echt wat kunt.

Yep, maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs.
Wel heb je dan eenvoudigere uitwisseling met je PC.
Maar aan de andere kant komt Office 2013 naar verluidt begin volgend jaar ook met iOS en Android versies.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:35:25 »
Windows 8 brengt ook nieuwe tablets, Surfase genaamd. Twee versies en de Surfase Pro heeft toch echt wel heel bruikbare specs, waarmee je ook echt wat kunt.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #137 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:26:07 »
Bij asus zit er een extra batterij in de dock die de tablet oplaad, 2 USB poorten, SD kaart lezer en speakers.
Ietsje anders dan een alleen een toetsenbord of bedoel je iets anders met een dock, ik kan namelijk niks anders vinden bij apple?

Zelfs twee SD-card slots, één in het dock en één in de tablet zelf.
Zoveel extra geheugen ga ik nooit nodig hebben, maar wel handig voor uitwisselen van gegevens.

En tja, voorkeur voor Appel of Android systeem is persoonlijk. Appel heeft een gesloten systeem en daar is inderdaad veel voor te zeggen, maar ook genoeg tegen te zeggen.
Is maar net waar je keuze naar uit gaat.

Ik ben overigens niet afgehaakt vanwege een synchronisatie probleem met mijn Aai-Pot, maar eigenlijk puur vanwege de hype van Appel en met namen de houding van Appel gebruikers tegenover andere merken. Daar wordt ik vaak gewoon erg "onpasselijk" van. Alsof er geen ander fatsoenlijk product op aarde te koop is dan zo een Aai-dingetje. Dat is voor mij met name de reden niet ook zo een Aai-dingetje te kopen, omdat je dan echt aan de denkwijze van Appel vastzit.

Het blijft vreemd dat als je als persoon iets "tegen Appel hebt" de Appel fan vindt dat je niet zo raar moet doen, maar aan de andere kant dezelfde Appel fan je voor gek verklaart als je een ander merk dan Appel gebruikt en dat veelal niet wenst te accepteren dat dit zo is, dan wel het niet kan accepteren dat je iets tegen Appel hebt. Vreemd toch dat dit redelijk éénrichtingsverkeer lijkt te zijn. Dat is nu mijn issue tegen Appel en de Appel gebruikers die zo vreemd reageren.

Laten we wel wezen, het is Appel wel gelukt een lijn met mooie spullen neer te zetten, die goed onderling communiceren, prijstechnisch niet eens verkeerd (wat is duur hè, mijn ASUS was duurder dan een Aai-Pet) en met name doordat iedereen het over een Aai-Pot en/of Aai-Pet heeft als ze een MP3 speler of tablet bedoelen.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #136 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:16:29 »
Wou wat meer weten over de "feit" dat schapekoppen geruchten maar voor waar aannemen.
Ik denk dat iemand hier niet weet wat schapekop is.  ;)

Yep, jij bent er toch één  ;) :D

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #135 Gepost op: 27 oktober 2012, 20:28:35 »

Koop gewoon het systeem dat het beste bij jouw situatie past laat je niet denigrerend uit over andere systemen.
+1

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #134 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:56:10 »
Je zet het ding in een dock, die je er los bij hebt moeten kopen. Voor wie dat wil, kan dat voor de ipad 3 ook erbij kopen.
Bij asus zit er een extra batterij in de dock die de tablet oplaad, 2 USB poorten, SD kaart lezer en speakers.
Ietsje anders dan een alleen een toetsenbord of bedoel je iets anders met een dock, ik kan namelijk niks anders vinden bij apple?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #133 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:43:00 »
:D :D :D :D :D
Om die reden heb ik een ASUS Transformer Infinity tablet. Daar zit een dock (met toetsenbord) aan vast en voorkom ik dit soort zaken  :D ;).
Ook sinds kort een Samsung Galaxy S3, dus Android fan hier. Heb dus niets met die "verkoper dictatuur" van Appel.
Je zet het ding in een dock, die je er los bij hebt moeten kopen. Voor wie dat wil, kan dat voor de ipad 3 ook erbij kopen.
De "verkoper dictatuur " van Apple: Apple heeft gekozen voor een bepaald systeem , waar je in principe aan vast zit. Vandaar dat veel mensen hun ipad " jailbreaken" , waardoor je dus niet meer vast zit aan de regels van de ontwikkelaar , Apple in dit geval.
Mijn smartphone werkt ook op Android en dat werkt ook naar redelijke tevredenheid, vooral als ik kijk naar de prijs .
Gelukkig is er veel keuze in tablets en smartphones vandaag de dag. Voor elk wat wils, niet waar?
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #132 Gepost op: 27 oktober 2012, 13:00:44 »
@Edzo.
Jammer dat je zo'n frustratie hebt opgelopen mbt een synchronisatieprobleem bij je iPod's.
Feit blijft dat het gros van de Apple gebruikers hier anders over denkt.....
Apple heeft al jaren de beste gebruikersscore van alle PC fabrikanten.
De beurskoers is de laatste 10 jaar geëxplodeerd en ze zijn nu meer waard dan Microsoft, Google en Facebook bij elkaar...
Duur? Sommige artikelen van Apple zijn inderdaad aan de dure kant, anderzijds zijn er veel producten die helemaal niet duur zijn en juist erg competitief.
De iPad en de iMac bijvoorbeeld. Verder moet je natuurlijk geen peren met Apples vergelijken.
Kijk je naar een vergelijkbare fabrikant, bv Sony, zit je in een vergelijkbare prijsklasse met de Vaio als deze niet duurder is.
Gelukkig is een ieder vrij in zijn keuze om te kopen wat hij wil.
Echte Tweakers en computer freaks zijn vaak beter uit met een door henzelf samengesteld systeem. Sneller, goedkoper en goed werkend met enige inspanning. Feit is dat het merendeel van de gebruikers dit niet voor elkaar krijgt. Zij willen gewoon aan de slag met hun muziek, video en foto's en zo min mogelijk tijd steken in de randzaken. Als fabrikant moet je daar op inspelen.
Een meer gesloten systeem met slechts enkele videokaarten en overige componenten die worden ondersteund geven nu eenmaal minder conflicten onderling.
Koop gewoon het systeem dat het beste bij jouw situatie past laat je niet denigrerend uit over andere systemen.

Mvg Marc
(werk met Windows en Mac)
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #131 Gepost op: 27 oktober 2012, 11:57:14 »
Wou wat meer weten over de "feit" dat schapekoppen geruchten maar voor waar aannemen.
Ik denk dat iemand hier niet weet wat schapekop is.  ;)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #130 Gepost op: 26 oktober 2012, 23:12:51 »
Edzo tegen wie heb je het?

Oh vertel, verder want waar gaat dit over???

Over de prijs, zal best kunnen zijn dat dat doen de prijzen waren.
Ja krom lullen wat recht is  ;)

Blijkbaar had jij het ergens anders over?  ;) :)

Blijft een feit dat dat Aai-spulleboel mij niet echt bekoort.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #129 Gepost op: 26 oktober 2012, 22:32:11 »
Ik vind het wel een mooie monoloog van Edzo en ook lekker duidelijk.
Verder ben ik het er mee eens dat de aaiaaiaai-gevallen te veel beschermd worden en te duur zijn.
Daarom geef ik er liever geen geld aan uit, maar als je het er voor over hebt, krijg je er iets voor terug wat werkt.

Techniek draait voor mij er om dat het doet wat ik er van nodig heb, voor een redelijke prijs.
Dan valt Apple voor mij buiten de boot.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #128 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:56:55 »
Edzo tegen wie heb je het?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #127 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:43:38 »
Het gaat over een Aai-Pet, een Aai-Pot en een Aai-Foon.
Je weet wel, dat spul van Appel, die denkt patent te hebben op een rechthoek met ronde hoeken met een schermpje ervoor  ;) :)
En die net als Ferrari in de Formule 1 probeert via de rechter hun gelijk te krijgen als een ander fabriekje meer verkoopt dan dat zij verkopen  :D :D

Ik heb zelf ooit een een Aai-Pot gekregen die na iedere update van I-tunes weigert dat ding om contact te maken met de nieuwe versie, omdat er ergens weer een synchronisatie probleem schijnt te zijn.
Na paar uur vloeken en steunen heb ik ze dan gekoppeld (en die van mijn vrouw was automatisch geheel gewist) heb ik ze dan weer "in sync".
Nee, ik heb dus helemaal niets met Appel. Ik hou niet zo van een fabrikant die bepaald wat een consument mag hebben en met welk programma hun Aai-apparaatjes mogen communiceren......

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #126 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:28:38 »
Weer blijkt dat er veel schapenkoppen zijn : geruchten worden maar voor waar aangenomen.
Oh vertel, verder want waar gaat dit over???

Over de prijs, zal best kunnen zijn dat dat doen de prijzen waren.
Ja krom lullen wat recht is  ;)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #125 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:02:17 »
De iPad mini verschijnt mogelijk in liefst vier verschillende opslagcapaciteiten en in zowel een wifi, wifi plus 3G en wifi plus 4G versie. Deze twaalf modellen zijn bovendien verkrijgbaar in twee verschillende kleuren.

Dat zou Pentax heel anders aanpakken: 2 versies elk in 12 kleuren :D

:D :D :D :D :D :D :D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #124 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:00:31 »
echt multifunctioneel zo'n I-pad:
http://www.snotr.com/video/8965/
cire

:D :D :D :D :D
Om die reden heb ik een ASUS Transformer Infinity tablet. Daar zit een dock (met toetsenbord) aan vast en voorkom ik dit soort zaken  :D ;).
Ook sinds kort een Samsung Galaxy S3, dus Android fan hier. Heb dus niets met die "verkoper dictatuur" van Appel.

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #123 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:45:46 »
100 % gaan voor de nummer 3.
Heb ik gedaan! Ik ben er blij mee! :)

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #122 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:44:50 »
Zijn geen geruchten meer, de prijzen zijn ook al bekent.
De goedkoopste is 249 euro

Weer blijkt dat er veel schapenkoppen zijn : geruchten worden maar voor waar aangenomen.
Sinds dinsdagavond zijn de prijzen bekend: de ipad mini vanaf 329 euro.

Edit:Schapenkoppen : Hiermee wil ik zeggen dat veel mensen net schapen zijn, elkaar maar achterna lopen, maar gewoon geloven wat er geschreven staat, zelfs geruchten.
Al zou er geschreven worden dat je de ipad van de 5e generatie kunt oprollen dan geloven mensen dat. Als er in de Telegraaf staat dat de ipad mini 249 euro kost, geloven mensen dat. We hebben het wel over de "privé"  onder de kranten. Gegroet!
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2012, 14:10:33 door franck »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: 20 oktober 2012, 19:36:36 »

Ze zijn slim net voor de feestdagen  ;)

http://www.telegraaf.nl/digitaal/13082409/__Mogelijk_24_versies_van_iPad_mini__.html

De iPad mini verschijnt mogelijk in liefst vier verschillende opslagcapaciteiten en in zowel een wifi, wifi plus 3G en wifi plus 4G versie. Deze twaalf modellen zijn bovendien verkrijgbaar in twee verschillende kleuren.

Dat zou Pentax heel anders aanpakken: 2 versies elk in 12 kleuren :D