Auteur Topic: iPad 3  (gelezen 19771 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:iPad 3
« Reactie #20 Gepost op: 15 december 2011, 23:59:47 »
Waarom zou het tegenvallen, ik werk nog steeds met veel plezier elke dag met de Ipad 1 en heb totaal geen reden om over te gaan naar de 2 of straks de 3.
Ik zei zoiets dergelijk ook al in mijn eerste commentaar hier  ;)

;)
oh jeeh  :D
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 15 december 2011, 23:59:47 »

kdj4

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 15 december 2011, 23:29:25 »

Ga je hierna nog een MBP kopen om het lijstje compleet te maken?  :)

;)

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 15 december 2011, 23:22:38 »
Veel plezier ermee, als het tegen valt kan je altijd nog een iPad 3 kopen  ;)

Waarom zou het tegenvallen, ik werk nog steeds met veel plezier elke dag met de Ipad 1 en heb totaal geen reden om over te gaan naar de 2 of straks de 3.

Gr Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #17 Gepost op: 15 december 2011, 23:03:35 »
Kon toch niet wachten en zojuist de ipad 2 besteld.
Veel plezier ermee, als het tegen valt kan je altijd nog een iPad 3 kopen  ;)

Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

kdj4

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 15 december 2011, 23:00:07 »
Kon toch niet wachten en zojuist de ipad 2 besteld.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #15 Gepost op: 15 december 2011, 17:03:38 »
Het is het dichtstebij een launch dat ze kunnen komen, het systeem is natuurlijk heel anders dan bij Apple.

Bovendien gaat dit topic over tablets en voor zover ik weet is de Asus transformer prime de enige met een ICS tablet (bijna) op de markt en daar zit een quadcore in die  (nog) niet zo makkelijk massaal leverbaar is.
Nu we toch aan het OT'en zijn: ik vindt de port van Android4 naar x86 veel geiniger. Komt er straks een omschakelbaar tablet met Android, W7 of 8 en Linux. Doe er een los toetsenbord en een muis bij en we zijn weer terug bij af ;C
Nvidia pomp die dingen met duizenden te gelijk uit er zijn meer fabrikanten die ze gebruiken.
Asus prime krijgt eerst nog 3.2 en komt deze maand uit, in jan/feb krijg die 4.0 update ook de originele transformer krijgt in feb de update.
Alle android 3 aparaten kunnen 4 aan, dus is aan de fabrikant of ze een update krijgen.

x86 zullen we waarschijnlijk niet zien voor mobile tablets, maar win8 draait op ARM en Linux ook.
Je kan linux gewoon op een android tablet instaleren.
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1364095
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 15 december 2011, 10:30:13 »
Doe er een los toetsenbord en een muis bij en we zijn weer terug bij af ;C

Dat had een kennis van mij dus ook...die kocht een tablet mini-pc omdat hij graag Windows er op wilde...maar wel super klein wilde blijven ivm draagbaarheid....dus een virtueel toetsenbord op het scherm. Dat werkte niet zo fijn als hij dacht...dus nu heeft hij een los toestenbordje en muis in de tas zitten :D :D :D :D :D

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #13 Gepost op: 15 december 2011, 05:41:49 »
Dus ik denk dat je iets heb gemist  ;)
Valt mee, het vrijgeven van een open source code is voor de ontwikkelaar de laatste stap. Dan moeten de adopters aan de gang om een en ander aan te passen voor hun hardware en dan moeten ook de telco's nog aan de gang met hun aanpassingen. Een stuk of 10 modellen noem ik geen uitrollen, daar gaat nog wat tijd in zitten en ik vrees dat een aantal hardwarebakkers nu even overslaan omdat iedereen de volgende generatie hardware kan horen popelen.
Bovendien gaat dit topic over tablets en voor zover ik weet is de Asus transformer prime de enige met een ICS tablet (bijna) op de markt en daar zit een quadcore in die  (nog) niet zo makkelijk massaal leverbaar is.
Nu we toch aan het OT'en zijn: ik vindt de port van Android4 naar x86 veel geiniger. Komt er straks een omschakelbaar tablet met Android, W7 of 8 en Linux. Doe er een los toetsenbord en een muis bij en we zijn weer terug bij af ;C
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #12 Gepost op: 14 december 2011, 19:19:17 »
14 november 2011 heeft google officeel de broncode vrij gemaak voor Icecream Sandwich en dit is de officele versie niet een beta of zoiets dergelijk.
Hier als je hem wilt uitproberen.
http://developer.android.com/index.html

En de Galaxy Nexus, de eerste telefoon met de nieuwe OS is gewoon beschikbaar.
http://www.pdashop.nl/product/152850/galaxy-nexus-by-samsung.html?ref=2543&utm_source=tweakers.net&utm_medium=pricecomparison

Dus ik denk dat je iets heb gemist  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 december 2011, 19:23:45 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 14 december 2011, 17:00:00 »
Misschien maar als je iets heb uitgebracht dan is het heel normaal dat je al begint met het volgende, iedereen doet dat.
Nou, 4 is officieel nog niet uitgerold en een beta naar buiten brengen is heel wat stappen verder dan beginnen. Ik acht de kans vrij groot dat 4 op deze manier door de hardwarebakkers overgeslagen wordt.
Ansel Adams

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #10 Gepost op: 14 december 2011, 16:48:19 »
Wel grappig dat Google de beta voor Android 5 aan het voorbereiden is terwijl nog niet eens helemaal duidelijk is welke apparaatjes geschikt zijn voor versie 4 die officieel nog niet uitgeleverd wordt  ;D Zou er iemand nerveus zijn?
Misschien maar als je iets heb uitgebracht dan is het heel normaal dat je al begint met het volgende, iedereen doet dat.

Over foto's weet iemand precies hoe het met RAW foto's zit?
Volgens mijn ondersteund iOS daar een gedeelte van maar laten ze echt de RAW data zien of de JPG preview?
Ik weet het een technische vraag maar wel een belangrijke in mijn geval.
En hoe zit dat met Android?
Ik heb me er nog niet in verdiept, daarom dat ik het vraag.   :)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 14 december 2011, 15:17:21 »
Oké dank je wel voor je antwoord.
Ga ik eens over denken of ik dat ga aanschaffen...tablet heb ik al dus de grootste kosten heb ik al gehad.
Lijkt me ook erg handig bij macro van 'niet bewegende' onderwerpen. (voor bewegende onderwerpen is het misschien te langzaam)

Henk

Pas op het is geen alternatief voor je display, je ziet pas de foto als hij al gemaakt is., het grote voordeel is dat hij beter te beoordelen is. op zo'n groot scherm.

Het is een kwestie van weer geld uitgeven om een Eye-fi sd kaart te kopen, de app voor Andriod is er wel.

Gr Peter
« Laatst bewerkt op: 14 december 2011, 19:31:36 door staal571 »

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 14 december 2011, 14:54:29 »
Het werkt prima ik kan overal waar ik ben een foto maken en dan bekijken op mijn Ipad (als ik die bij me heb) maar het kan ook op mijn Iphone en die heb ik altijd bij me.

Je moet geen haast hebben, het is niet zo dat de foto meteen op je tablet verschijnt het duurt 1-2 minuten, maar bij portret fotografie maakt dat niet uit.

Gr Peter

Oké dank je wel voor je antwoord.
Ga ik eens over denken of ik dat ga aanschaffen...tablet heb ik al dus de grootste kosten heb ik al gehad.
Lijkt me ook erg handig bij macro van 'niet bewegende' onderwerpen. (voor bewegende onderwerpen is het misschien te langzaam)

Henk

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2011, 12:11:14 »
Werkt dat goed Peter?.....dat lijkt me een nuttige uitbreiding (al heb ik een Samsung tablet, maar dat zal het verschil niet zijn lijkt mij)  :)

Het werkt prima ik kan overal waar ik ben een foto maken en dan bekijken op mijn Ipad (als ik die bij me heb) maar het kan ook op mijn Iphone en die heb ik altijd bij me.

Je moet geen haast hebben, het is niet zo dat de foto meteen op je tablet verschijnt het duurt 1-2 minuten, maar bij portret fotografie maakt dat niet uit.

Gr Peter

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2011, 10:28:05 »
Ik ben nog steeds heel blij met mijn "oude Ipad 1" , mijn K5 is voorzien van een Eye-fi SD kaart, en ik kan al mij foto's als ik wil " meteen" op het grotere scherm bekijken als ik wil.

Heel handig met portret / strobist fotografie.

Gr Peter

Werkt dat goed Peter?.....dat lijkt me een nuttige uitbreiding (al heb ik een Samsung tablet, maar dat zal het verschil niet zijn lijkt mij)  :)

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2011, 09:08:21 »
Ik ben nog steeds heel blij met mijn "oude Ipad 1" , mijn K5 is voorzien van een Eye-fi SD kaart, en ik kan al mij foto's als ik wil " meteen" op het grotere scherm bekijken als ik wil.

Heel handig met portret / strobist fotografie.

Gr Peter

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2011, 05:40:05 »
De volgende is altijd beter  ;D zo blijf je wachten. Ik ben de afgelopen weken ook uitgebreid aan het zoeken geweest maar ik vind de iPad te groot om mee te nemen, de iPod heeft voor wat ik wil dezelfde functionaliteit maar dat scherm is weer te klein om lang en lekker mee te werken. Een tussenmaat van 7 of 8 inch komt dan alleen bij de anderen weg maar dan zit je weer met een kwalitatief minder scherm en een OS dat net niet helemaal gemaakt is voor de toepassingen. Ik denk dat appel in één keer de hele markt leeg kan vegen als ze een iPxd er tussen proppen voor een "onder de kerstboom" prijs. Wel grappig dat Google de beta voor Android 5 aan het voorbereiden is terwijl nog niet eens helemaal duidelijk is welke apparaatjes geschikt zijn voor versie 4 die officieel nog niet uitgeleverd wordt  ;D Zou er iemand nerveus zijn?
Ansel Adams

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2011, 22:11:26 »
Geduld is een mooie zaak en ik denk dat ook deze weer beter is dan de vorige.
Maar ook duurder.
Ik mis ook beetje de rden, als je met de ipad 2 op internet wilt dan denk ik niet dat de ipad 3 (veel) beter zal wezen.
Internet is nu niet bepaald zwaarwerk voor je tablet en ipad 2 speelt ook goed video af.
Als je er echt spellen op wilt spelen dan is het misschien het wachten waard maar anders zal ik gewoon de iPad2 kopen.

Ik heb zelf de ASUS tansformer gekocht 3 maanden terug terwijl ik wist dat de transformer 2 er aan komt deze maand.
Ja de nieuwe is mooier en sneller maar voor wat ik erop wilt doen (internet en video) is de eerste transformer genoeg.
Misschien als de transformer 3 uitkomt dat ik die wel gaat halen, hopelijk is er dan ook meer software die gebruikt maakt van de hardware (windows 8 met lightroom 4 bijvoorbeeld).
« Laatst bewerkt op: 13 december 2011, 22:14:49 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2011, 22:06:27 »
Geduld is een mooie zaak en ik denk dat ook deze weer beter is dan de vorige.

kdj4

• Gast
iPad 3
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2011, 22:03:14 »
Na mijn imac, iphone en macbook air stond ik deze week op het punt een ipad 2 te kopen met 3G verbinding om toch overal op het internet te kunnen, lees ik gisteravond dit bericht http://www.ipad3nieuws.nl/.

Dus dan maar even wachten..