Auteur Topic: Killing us softly  (gelezen 5972 keer)

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
Re:Killing us softly
« Reactie #34 Gepost op: 12 januari 2011, 02:27:35 »
Niet alle mannen met een klein willem :(

:rofl2: Geweldig, Buks! Bovendien heb je gelijk - je zou er zelf "niet alleen die met een klein willempje" aan kunnen toevoegen.
 :dance: 't Is wel een tendens, maar alles is relatief en veralgemenen mag natuurlijk niet.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #34 Gepost op: 12 januari 2011, 02:27:35 »

Buksbeest

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 12 januari 2011, 00:34:13 »
Alleen mannen met een te klein pietje vinden scènes waarin vrouwen worden vernederd sexy en uitdagend.
Wat mij betreft goed vergelijkbaar met de provocaties van de Tea Party in de VS.

Niet alle mannen met een klein willem :(

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #32 Gepost op: 12 januari 2011, 00:26:22 »
Dat is de andere kant van het verhaal. Met de reclames mag het wel sexy en uitdagend ...

Alleen mannen met een te klein pietje vinden scènes waarin vrouwen worden vernederd sexy en uitdagend.
Wat mij betreft goed vergelijkbaar met de provocaties van de Tea Party in de VS.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2011, 00:13:24 »
Dat dergelijke vormen van publiciteit getolereerd worden - en verheerlijking van geweld in het algemeen - snap ik niet goed.
Jongens die opgroeien in preutse gezinnen - waar nooit over seks wordt gepraat - gaan nog denken dat zoiets normaal gedrag is.
Aan de andere kant zijn zo'n gefrustreerde venten vaak "moraalridders" (zoals o.a. veel Amerikanen) die wel aanstoot nemen aan een blote vrouwenborst.
Dat is de andere kant van het verhaal. Met de reclames mag het wel sexy en uitdagend en het is normaal dat er dode vallen in een actie film (met veel bloed) maar oh jeeh als een echtpaar op tv de liefde bedrijft... zo gek.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #30 Gepost op: 11 januari 2011, 22:27:06 »
Ach reclamecampagnes..............................................................
Dan is de vrouw slank, dan weer Rubens enz,enz.
Dan moeten mannen behaard zijn, dan weer glad.

Ik doe waar ik mijzelf op dat moment het prettigste bij voel, soms met, soms zonder haar.
Als de vrouwen dat nu ook eens deden, draag en doe waar je jezelf prettig in voelt, dan komt de uitstraling vanzelf, en die is belangrijker dan uiterlijk.
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #29 Gepost op: 11 januari 2011, 21:38:12 »
Alwin het is niet alleen gericht op het modellen wereldje maar hoe de vrouw word afgebeeld in de maatschappij en dat is het probleem.
Ik denk dat omdat er altijd wel spraken van is geweest het eigenlijk als normaal word gezien en dat is het probleem.

Paar voorbeelden voor Karin.
Verkrachting?

Geweld

deze was verbannen trouwens, een Stones reclame.

Dit is ook een mooie

Dat dergelijke vormen van publiciteit getolereerd worden - en verheerlijking van geweld in het algemeen - snap ik niet goed.
Jongens die opgroeien in preutse gezinnen - waar nooit over seks wordt gepraat - gaan nog denken dat zoiets normaal gedrag is.
Aan de andere kant zijn zo'n gefrustreerde venten vaak "moraalridders" (zoals o.a. veel Amerikanen) die wel aanstoot nemen aan een blote vrouwenborst.

Buksbeest

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 10 januari 2011, 22:45:40 »
Ach ja dat blijft je altijd houden.  ::)

Daarom kijken ik eigenlijk geen TV meer, met uitzondering van Comedy Central.
Geen boodschap, geen moraal en geen bangmakerij. Gewoon simpel lachen. Punt.
Heerlijk  :)

Verder moet iedereen lekker zijn eigen en normen waarde bepalen en andere mensen daar niet mee lastig vallen.

Moet nu net denken aan een leuke uitspraak van Dhr. Maassen: "Ik ben een pasivist en iedereen die dat niet is moeten ze kapot schieten".  :D

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #27 Gepost op: 10 januari 2011, 22:42:53 »
Ach ja dat blijft je altijd houden.  ::)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 10 januari 2011, 22:38:38 »
Buk er wordt niet gezegd dat het "het" probleem is maar "een" probleem, is wel een verschil.

Daar heb je ook volledig gelijk in!
Maar wou vooral meedelen dat alles tegenwoordig als een groot probleem wordt omschreven, terwijl het vooral in individuele gevallen gaat.
En dan is het wel weer de fout van de media, dat alles zo verdomt selectief naar buiten wordt gebracht.

Vb: 2 kinderen dood aan mexicaanse griep en een heel land wordt vast gehouden in angst. Jaarlijks sterven 100en mensen aan normale griep, maar dat mag je uitzweten... *zucht*, mensen!

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #25 Gepost op: 10 januari 2011, 22:34:54 »
Buk er wordt niet gezegd dat het "het" probleem is maar "een" probleem, is wel een verschil.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 10 januari 2011, 21:55:01 »
Ik heb deze discussie al meerdere malen gevoerd... Ga het niet nog een keer doen.
Maar wat ik wel wil zeggen:

Het filmpje: "Model thinness is a public health problem".
Oh? Ik dacht dat overgewicht tegenwoordig 'het' probleem was. Wie maakt er dan het standaard? Kennelijk is het geen van beide goed...

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2011, 20:48:39 »
Alwin het is niet alleen gericht op het modellen wereldje maar hoe de vrouw word afgebeeld in de maatschappij en dat is het probleem.
Ik denk dat omdat er altijd wel spraken van is geweest het eigenlijk als normaal word gezien en dat is het probleem.

Paar voorbeelden voor Karin.
Verkrachting?

Geweld

deze was verbannen trouwens, een Stones reclame.

Dit is ook een mooie
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Alwin

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2011, 20:22:02 »
Dank voor je reaktie Karin. Het gaat mij erom of de vrouw er zelf voor kiest om voor de camera te staan en zichzelf in haar schoonheid wil laten fotograferen. In het eerste video-bericht - dat ik nog niet gelezen had toen ik het vorige bericht schreef - doet de spreekster het erg voorkomen alsof het modellenwereldje allemaal vrouwenonderdrukking is en er altijd verkeerde eetgewoonten worden gepropageerd. Ik ken het modellenwereldje persoonlijk om daar over te oordelen, maar we leven allemaal hier in het westen in een open samenleving. Als er vaak iets mis was in het modellenwereldje dan zijn er advocaten om hen bij te staan en genoeg pers bereid om het openbaar te maken lijkt me. Nare gevallen zullen er ook zijn, zoals jij in je voorbeelden aangeeft (die kende ik niet). Maar daarmee zijn modellen toch geen willoze slachtoffers van een marketingbureau?

Serpiente

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2011, 20:21:54 »
tjah.. in die AXE reclames worden vrouwen ook uitgebeeld als een stel vliegen die op een verse drol af komen (zo ruikt die AXE deo in ieder geval wel).

Karin

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 10 januari 2011, 20:11:51 »
Die vrouwen kleden zich zo mooi voor het grotere publiek dat ze via fotografie bereiken, niet voor die paar mannen in de buurt die misschien homo zijn. Wat doet dat er trouwens toe?

ik begeef me op glad ijs ben ik bang, maar wil toch ook iets zeggen:
Heb je gezien in welke pose ze neer gezet worden? Het gaat om de kleding en sommigen worden 'weerloos'
neergezet. Of heel uitdagend.
Ik herinner me van 1 foto (wat reclame voor kleding is), 1 vrouw, weerloos/vastgepakt door 1 man, benauwd kijkend,  met 5 andere mannen om
haar heen die op haar af komen. Leuke kleding reclame,...... maar niet heus!!!

ik zag o.a ook een reclame voor condooms, maat xl.
Wat zetten ze op die reclame-foto: een gedeeltelijk vrouwengezicht, met 2 pleisters over
haar uitgescheurde mondhoeken. Zet dan een man op die foto, daar is de reclame voor
bedoeld.

En zo zag ik nog meer schokkende reclame foto's.
Erg vrouwonvriendelijke reclame's gezien. En dit is erg zacht uitgedrukt.

Is het voor een shampoo dat je reclame maakt, snap ik dat je dat model er zo mooi mogelijk
op wilt hebben. Of voor een huidcreme. Je wilt dat iedereen je product koopt dus zet je de
vrouw er zo mooi mogelijk op.

maar er kan in ieder geval heel veel met photoshop. Zelf doe ik ook een ietsje pietsje glamourfilter
over een portretfoto van mezelf om 'm mooier te maken.

gr. Karin.
hopelijk reageren er meer vrouwen in dit topic.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2011, 17:41:16 »
inderdaad Jan maar daar dacht ik wel aan toen ik het las, misschien lag het aan mijn.  ;)
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
« Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2011, 17:37:29 »
Ik denk dat Jan het aanvoert om er op te wijzen dat er meerdere aspecten aan zitten dan alleen het simpele 'mannetje vindt vrouwtje leuk' :P :P.
Homomannen kunnen het juist erg goed met vrouwen vinden en veel vrouwen vinden het juist lekker relaxed en ook prettig om met homomannen samen te werken. Vrouwonvriendelijkheid is het laatste om aan te denken.

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2011, 17:35:02 »
Nee.. Bij hetero vrouwen en homoseksuele mannen ontbreekt de seksuele prikkel. Zeg maar de natuurlijke aantrekkingskracht. Zij hebben een ander beeld van de vrouw dan mannen die willen paren ;) Zij hebben een ander idee van mooi zijn. Over het algemeen willen ze ook alleen maar dat hun kleding er het beste uitkomt. Misschien zijn mooie rondingen storend. ;)
Ik weet het niet, we praten hier nu wel over een diverse groep hier. Ik ken vrouwen die hetro zijn maar ook naar vrouwen kijk, en niet elke homo is het zelfde. Maar ja dit heeft er weinig eigenlijk mee te maken volgens mijn.
Seks doe je met zijn tweeën en meestal is het een hetero stel op TV dus homo mannen/vrouwen heb wel iets om naar te kijken  ;)
Over of je rondingen wel of niet mooi vindt is een persoonlijk vraag maar ook eentje die wordt gevormd door de maatschappij.
Vroeg waren de vollere vrouwen juist in want die waren gezond en aten goed dus konden makkelijk een kind krijgen.

Het stukje over kleding is niet specifiek gericht op homo's iedere mode ontwerper wil dat hun kleding het er beste uitkomt of niet?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2011, 17:25:24 »
??? Hoe dat zo?
Omdat we het hier over hebben, over hoe mensen (in het bijzonder vrouwen) worden gebruikt voor advertentie en dat er dunne meisjes over de catwalk lopen.

Als iemand dan zegt "Besef wel, dat in de mode- en reclamewereld veel (de meeste?) mannen homosexueel zijn..." dan trek ik die conclusie dat het slaat op de meeste homo's of dat homo zijn er mee te maken heeft.
Maar dat is op zich belachelijk dus daarom de vraag teken op hoop voor meer uitleg.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2011, 17:24:45 »
Omdat een man homo is is die vrouw onvriendelijk?
Volgens mijn niet dus ik begrijp je punt niet.
Nee.. Bij hetero vrouwen en homoseksuele mannen ontbreekt de seksuele prikkel.. Zeg maar de natuurlijke aantrekkingskracht. Zij hebben een ander beeld van de vrouw dan mannen die willen paren ;) Zij hebben een ander idee van mooi zijn. Over het algemeen willen ze ook alleen maar dat hun kleding er het beste uitkomt. Misschien zijn mooie rondingen storend. ;)

Alwin

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 10 januari 2011, 17:00:08 »
Besef wel, dat in de mode- en reclamewereld veel (de meeste?) mannen homosexueel zijn...

Jan.
Die vrouwen kleden zich zo mooi voor het grotere publiek dat ze via fotografie bereiken, niet voor die paar mannen in de buurt die misschien homo zijn. Wat doet dat er trouwens toe?

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
    • FotoSeq.NL
« Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2011, 16:55:19 »

??? Hoe dat zo?
FLICKR

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #12 Gepost op: 10 januari 2011, 16:37:59 »
Besef wel, dat in de mode- en reclamewereld veel (de meeste?) mannen homosexueel zijn...
Volgens mijn niet dus ik begrijp je punt niet.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
    • FotoSeq.NL
« Reactie #11 Gepost op: 10 januari 2011, 16:29:00 »

Jan.

+1

en daar buiten ook nog wel eens.
Dit maakt alles net even wat complexer....

Jan.
FLICKR

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2011, 11:03:05 »
Citaat
Het lijkt wel of ze steeds meer op jongetjes willen lijken in de modewereld. Ik geloof dat het begon met de eerste emancipatiegolf in de jaren 20 van de vorige eeuw (weleens opgevangen).
Eind jaren zestig is die trend gestart door Twiggy (http://en.wikipedia.org/wiki/Twiggy), een van de eerste supermodellen. De naam geeft al aan dat het geen Rubens model is.  ;D
Topic is overigens meer een "Stamtafel" onderwerp, dus zal het daar naar toe verplatsen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm