Auteur Topic: Canadian Rockies 2010  (gelezen 1371 keer)

Sebas_K10D

• Gast
Re:Canadian Rockies 2010
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2010, 17:09:37 »
Mooie foto's met een fraaie diepteweergave. Foto 2 is mijn favoriet.

Overigens: zo'n job waar je lekker de wereldbol afreist lijkt me wel wat. Staan er nog vacatures open?  :)

Vacatures genoeg, defensie kampt nog steeds met tekorten. En met de VVD aan de leiding gaat defensie er niet teveel op achteruit, dus je kunt t altijd proberen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2010, 17:09:37 »

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2010, 08:37:38 »
Mooie foto's met een fraaie diepteweergave. Foto 2 is mijn favoriet.

Overigens: zo'n job waar je lekker de wereldbol afreist lijkt me wel wat. Staan er nog vacatures open?  :)

Offline Bram

• Senior Member
  • **
  • Probeer van alles het beste te maken
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2010, 20:06:01 »
Een hele mooie weergave van de prachtige natuur in Canada
Op iedere slak ligt wel een beetje zout

Karin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2010, 13:50:26 »
Foto 1 en 2.
Mooie serie en wat super om in dit gebied rond te reizen.

gnodde

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2010, 10:57:57 »
Sluit me aan bij Cees.

+1

Citaat
Canada trekt me niet (ben een echte Azië-fan) maar de foto's spreken me zeker aan.

Ik hou het bij "de lage landen" (Nederland en België)...  ;D

Jan.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2010, 10:29:53 »
Nr 2 is een absolute topper voor mij.
Sluit me aan bij Cees.
Canada trekt me niet (ben een echte Azië-fan) maar de foto's spreken me zeker aan.

Gr. PentaxDonkey

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2010, 08:07:11 »
Lang geleden ben ik er ook geweest .....

Mooie serie foto's.
Maar wat wil je met zo'n schitterende ongerepte natuur.
Nr 2 is een absolute topper voor mij.

Cees

Sebas_K10D

• Gast
Canadian Rockies 2010
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2010, 01:45:19 »
Ik vertoef op het moment in Canada, vanwege mijn werk. In het afgelopen weekend zijn we vrijdagmiddag vertrokken naar de Rocky Mountains.
Eerst naar Jasper (National Park) en dan zaterdag door dat park en via Banff National Park naar Galgary waar we een leuk avondje hebben gehad in een club  ;D
Hoewel het mijn 2e keer was, toch weer ontzettend genoten van de prachtige natuur.
In de Catagorie Dieren staan ook nog 2 foto's...

1.
Spirit Island, via een bootreisje van $54 over Lake Maligne is dit het eindpunt.
Spirit Island is the subject of reputedly one of the most famous photographs in the world. An amateur photographer took a photo of this island and entered it into a Kodak photography competition, winning first prize of having his photo enlarged to billboard size and hung in Grand Central Station, New York for a number of years, thereby ensuring it was seen by literally millions of commuters daily.

Spirit Island actually only physically becomes an 'island' for a few weeks every year when the glacial melt waters fill lake Maligne enough to cover the spit of land that joins it to the shoreline.

1/100   f8   ISO100   16mm

2.
1/160   f11  ISO100   31mm

3.
Athabasca is een waterval in het nationaal park Jasper in Alberta, Canada. Het betreft een klasse 5-waterval met een val van 23 meter en een breedte van 18 meter.[1]

De waterval dankt zijn bekendheid niet aan zijn hoogte gezien deze relatief laag is, echter aan de kracht van de grote hoeveelheid water die met de stroom naar beneden valt; zelfs op bijvoorbeeld een koude morgen in de herfst.

Een laag van hard kwartsiet zorgde ervoor dat de waterval in een zachtere laag kalksteen eronder kon eroderen, zodat er een korte hals met een groot aantal gaten is ontstaan. Er ontstaat vaak wildwater onderaan de waterval dat vervolgt in de Athabasca-rivier tot aan de plaats Jasper.

De waterval is goed bereikbaar vanaf de Icefields Parkway (Highway 93), tussen de plaatsen Banff en Jasper.

1/250   f6.3  ISO100  16mm

4.
Ongeveer het uitzicht vanaf onze cabin. De Athabasca River.

1/125   f4.5   ISO100  28mm