Ik vertoef op het moment in Canada, vanwege mijn werk. In het afgelopen weekend zijn we vrijdagmiddag vertrokken naar de Rocky Mountains.
Eerst naar Jasper (National Park) en dan zaterdag door dat park en via Banff National Park naar Galgary waar we een leuk avondje hebben gehad in een club

Hoewel het mijn 2e keer was, toch weer ontzettend genoten van de prachtige natuur.
In de Catagorie Dieren staan ook nog 2 foto's...
1.
Spirit Island, via een bootreisje van $54 over Lake Maligne is dit het eindpunt.
Spirit Island is the subject of reputedly one of the most famous photographs in the world. An amateur photographer took a photo of this island and entered it into a Kodak photography competition, winning first prize of having his photo enlarged to billboard size and hung in Grand Central Station, New York for a number of years, thereby ensuring it was seen by literally millions of commuters daily.
Spirit Island actually only physically becomes an 'island' for a few weeks every year when the glacial melt waters fill lake Maligne enough to cover the spit of land that joins it to the shoreline.
1/100 f8 ISO100 16mm

2.
1/160 f11 ISO100 31mm

3.
Athabasca is een waterval in het nationaal park Jasper in Alberta, Canada. Het betreft een klasse 5-waterval met een val van 23 meter en een breedte van 18 meter.[1]
De waterval dankt zijn bekendheid niet aan zijn hoogte gezien deze relatief laag is, echter aan de kracht van de grote hoeveelheid water die met de stroom naar beneden valt; zelfs op bijvoorbeeld een koude morgen in de herfst.
Een laag van hard kwartsiet zorgde ervoor dat de waterval in een zachtere laag kalksteen eronder kon eroderen, zodat er een korte hals met een groot aantal gaten is ontstaan. Er ontstaat vaak wildwater onderaan de waterval dat vervolgt in de Athabasca-rivier tot aan de plaats Jasper.
De waterval is goed bereikbaar vanaf de Icefields Parkway (Highway 93), tussen de plaatsen Banff en Jasper.
1/250 f6.3 ISO100 16mm

4.
Ongeveer het uitzicht vanaf onze cabin. De Athabasca River.
1/125 f4.5 ISO100 28mm