Auteur Topic: Emigratie  (gelezen 4758 keer)

Buksbeest

• Gast
Re:Emigratie
« Reactie #35 Gepost op: 29 april 2010, 16:18:38 »
Emigreren.... dus gedaan, woon sinds 1,5 jaar in Portugal aan de rand van een klein dorpje in het district Coimbra.

Pentaxforummeeting 2011?  :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #35 Gepost op: 29 april 2010, 16:18:38 »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #34 Gepost op: 29 april 2010, 09:48:20 »
Gaaf Albert, en toch ook moedig zo'n grote stap te zetten!  :good:
Maar het moet daar wel heeeeel erg rustig zijn als je zelfs Engelen in je fotogroepje hebt zitten...  ::)

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

RonHendriks

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 29 april 2010, 00:14:02 »
prachtige kerkhoven tegen zeer lage kosten :-)
Zo te lezen ben je nog een echte nederlander :D

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #32 Gepost op: 28 april 2010, 22:52:20 »
Emigreren.... dus gedaan, woon sinds 1,5 jaar in Portugal aan de rand van een klein dorpje in het district Coimbra.
We zijn hier naar toe gegaan omdat we de ratrace, het weer en de sociale desinteresse in NL beu waren.
Daar kwam nog bij dat mijn werkgever EMI overgenomen werd door een paar durfinvesteerders die het bedrijf naar de ................dus mijn baan opgezegd en eens overwinterd in Spanje.
In NL vrijwel alles wat we zelden gebruikte (en dat is nogal wat) verkocht op marktplaats, het huis verkocht en de bank zijn centjes gegeven en met ongeveer 6 m3 spullen naar Portugal vertrokken. Onze volwassen zoons zijn in NL gebleven.
Van de overwaarde van ons huis hebben we hier een heel klein granieten huisje op 10.000 m2 grond gekocht en nog wat over gehouden om jaren eenvoudig te leven.
Wat hebben we hier gevonden ? Rust, tijd om tot onszelf te komen, vriendelijke mensen, relaxt leven dicht bij en in de natuur.
Natuurlijk alle foto spullen meegenomen, maar het eerste jaar nog niet zoveel tijd gehad om er veel met de camera op te trekken, op ons eigen terrein natuurlijk wel veel foto's gemaakt.
Met een paar Nederlanders, Engelen en een Belg willen we een soort fotogroepje opzetten en samen plaatsen bezoeken, we zitten hier in een gebied waar de Romeinen en Moren jaren gezeten hebben, ook zijn er heel veel hunebedden en een prachtige flora en fauna.

Ik weet niet hoe het gaat lopen en of we ooit heimwee krijgen, maar ik al aangegeven bij een vroegtijdig overlijden hier begraven te willen worden, prachtige kerkhoven tegen zeer lage kosten :-)

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

asplx

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 21 april 2010, 14:34:25 »
*offtopic*Hahaha, nou, toevallig ga ik zaterdag met de trein, en ik moet overstappen in Utrecht CS..duss  ;D

Hans, Starbucks mag hier niet meer vestigingen openen, Douwe Egberts vecht dat tegen.... :(
*einde offtopic*

Passs maar op; Utrecht CS staat voor "Computer Storing".  ;D

asplx

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 21 april 2010, 14:30:49 »
En daar kan ik het alleen maar van harte en vanuit de grond van mijn hart mee eens zijn - Starbucks? Blaaaaahh. Geef mij maar een goed gezet bakkie filterleut.

Wat voor bakkie maakt Starbucks dan?

Ter bevordering van hartklachten, maagklachten enz?
Nou, daar ben ik inmiddels wel immuun voor...  ;D

Ik sta/stond in mijn vriendenkring bekend om mijn nachtdienst-koffie:
Die dienst kon je draaien zonder één keer met de ogen te kniperen...

Groeten,
Ruurd

newmikey

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 21 april 2010, 12:53:08 »

[Off-topic Mode ON]
PS: Ik snap die totale fascinatie voor Starbucks van veel mensen niet. Zeker als je een normale bak koffie, espresso of cappuchino wilt, moet je naar mijn idee ZEKER NIET bij Starbucks zijn. Er zijn, zeker hier in NL, zo veel lunchrooms, café's, restaurants die een veel betere kwaliteit koffie zetten (en dat is, naar ik begrepen heb, 1 van de redenen waarom Starbucks hier nooit een normale zaak geopend heeft, maar het nu via Schiphol en de NS stations probeert). Hou je daarentegen van die frappuchino's, mijn zege heb je.  ;)
[Off-topic Mode OFF]

En daar kan ik het alleen maar van harte en vanuit de grond van mijn hart mee eens zijn - Starbucks? Blaaaaahh. Geef mij maar een goed gezet bakkie filterleut.

Chantal

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 21 april 2010, 12:15:03 »
Nou, Chantal,

In veel stations kun je ook met de trein komen, hoor!  ;D
Maar inderdaad; Utrecht CS heb ook zo'n koffietent. Ik moet em nog uitproberen....  :schaam:
Op... nee dat gaat ook niet... Nou, later dan maar.... :-\

Groetjes,
Ruurd

*offtopic*Hahaha, nou, toevallig ga ik zaterdag met de trein, en ik moet overstappen in Utrecht CS..duss  ;D

Hans, Starbucks mag hier niet meer vestigingen openen, Douwe Egberts vecht dat tegen.... :(
*einde offtopic*

Offline Ghanz

• Pentaxian
  • **
« Reactie #27 Gepost op: 21 april 2010, 10:40:39 »
USA

Nu niet zo zeer omdat het in Nederland helemaal niet meer te doen is, heb het hier over het algemeen prima naar mijn zin, maar mijn vriendin is Amerikaanse, woont daar en om allerlei redenen (waarvan ik het niet nodig vind om die hier te benoemen) hoop ik volgend jaar die kant op te kunnen.

Ben nu dan ook vooral op zoek naar werk (wat nog behoorlijk tegen valt) en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen om tegen die tijd alles geregeld te kunnen hebben.

Wat er mee moet (naast de camera en toebehoren)? Het zal van de aldaar beschikbare hoeveelheid ruimte afhangen, maar toch zeker:
Computer (power unit heeft een 110V stand en desnoods meubel ik er een nieuwe in) met foto's
Windsurf spullen
Boeken (foto albums, favo thrillers)
Misschien bepaalde meubels (maar dat zal moeten blijken)

Greetz,
Hans.

[Off-topic Mode ON]
PS: Ik snap die totale fascinatie voor Starbucks van veel mensen niet. Zeker als je een normale bak koffie, espresso of cappuchino wilt, moet je naar mijn idee ZEKER NIET bij Starbucks zijn. Er zijn, zeker hier in NL, zo veel lunchrooms, café's, restaurants die een veel betere kwaliteit koffie zetten (en dat is, naar ik begrepen heb, 1 van de redenen waarom Starbucks hier nooit een normale zaak geopend heeft, maar het nu via Schiphol en de NS stations probeert). Hou je daarentegen van die frappuchino's, mijn zege heb je.  ;)
[Off-topic Mode OFF]

asplx

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 20 april 2010, 22:40:51 »
In de eerste post stond welke spullen je mee zou nemen buiten je camera-spullen om ;) Uiteraard zou ik mijn camera + toebehoren meenemen :D

Mharda; Centraal Station Utrecht heeft inmiddels ook een vestiging  :)

Cmdr_Keen; ik woon in het oosten van het land, om nu ff een uur en een kwartier (Utrecht) of bijna 2 uur (Schiphol) voor een (overigens superlekkere) cappuchino te rijden...Heb helaas geen lease-auto ;) :D

Nou, Chantal,

In veel stations kun je ook met de trein komen, hoor!  ;D
Maar inderdaad; Utrecht CS heb ook zo'n koffietent. Ik moet em nog uitproberen....  :schaam:
Op... nee dat gaat ook niet... Nou, later dan maar.... :-\

Groetjes,
Ruurd

Chantal

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 20 april 2010, 22:11:00 »
In de eerste post stond welke spullen je mee zou nemen buiten je camera-spullen om ;) Uiteraard zou ik mijn camera + toebehoren meenemen :D

Mharda; Centraal Station Utrecht heeft inmiddels ook een vestiging  :)

Cmdr_Keen; ik woon in het oosten van het land, om nu ff een uur en een kwartier (Utrecht) of bijna 2 uur (Schiphol) voor een (overigens superlekkere) cappuchino te rijden...Heb helaas geen lease-auto ;) :D

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #24 Gepost op: 20 april 2010, 19:39:21 »
Die gebruik ik ook als ik vlieg :) Maar om nou elke keer naar Schiphol te rijden :)

Zelfs mijn oudste zoon (12jr) heeft het nog steeds over de "Frappucino's Vanille" in New York...

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 20 april 2010, 19:37:37 »
D'r zit een Starbucks op Schiphol hoor. ;)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #22 Gepost op: 20 april 2010, 19:28:31 »
Ik zou wel naar de US of A willen emigreren. Buitenom het enorme verschil met de Europese cultuur, zou ik het hele land willen doorreizen.
Prachtige natuur, en natuurlijk op elke straathoek Starbucks koffie (New York dan ;))

Wat ik mee zou nemen? Mijn laptop en mp4 speler.

Starbucks zou ik ook graag hier willen hebben... :) Maar lees in nou goed "laptop en mp4 speler"? Ik zou denken CAMERA!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #21 Gepost op: 20 april 2010, 19:28:22 »
What about your Pentax!?  :D

Chantal

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 20 april 2010, 18:34:54 »
Ik zou wel naar de US of A willen emigreren. Buitenom het enorme verschil met de Europese cultuur, zou ik het hele land willen doorreizen.
Prachtige natuur, en natuurlijk op elke straathoek Starbucks koffie (New York dan ;))

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #19 Gepost op: 14 april 2010, 22:11:58 »
Heb zelf familie die naar Australie en Canada zijn geemigreerd. Zijn daar allemaal wel goed terecht gekomen en willen ook niet meer terug. Maar waar zou ik dan naartoe moeten? Geen flauw idee!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Buksbeest

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 14 april 2010, 21:06:10 »
Kijk dit zijn allemaal leuke antwoorden!
Keep this topic alive! Ik wil meer horen.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #17 Gepost op: 14 april 2010, 19:11:52 »
Manilla
Geweldige stad in een prachtig land.
Durf te stellen dat ik daar best zou kunnen wonen. Maar Maleisië of Indonesië lijkt me ook niet verkeerd. Die komen dan nog wel na Sri Lanka. Zeker nu de onlusten daar voorbij zijn. Aaaaaah, Sri Lanka... mooi, gevarieerd land met lieve mensen en (niet onbelangrijk) heerlijk eten.
Wat moet mee? Mijn iMac 27inch MOET echt mee!  :D

Gr. PentaxDonkey

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #16 Gepost op: 14 april 2010, 15:53:26 »
Nederland is volgens mij nooit geweest wat het in het hoofd van de Hollander niet meer schijnt te zijn. Ik ben weliswaar in Nederland geboren maar n Duitsland opgegroeid dus dat beschouw ik eerlijk gezegd als mijn "roots". Ik moet daar dan wel meteen aan toevoegen dat de sfeer na de val van de muur aanzienlijk minder is. Verder heb ik veel vrienden in Israël en Jordanië en als ze daar ophouden met schieten zou dat een optie zijn. Mijn vrouw komt uit Manilla dus er is een goede kans dat we in elk geval op termijn gaan overwinteren. Wat er mee moet? Een iPod en een eBook, dat scheelt sjouwen  >:(
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Quota

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2010, 15:36:21 »
Goede vriend is twee jaar geleden naar Noorwegen geemigreerd en ik kan hem geen ongelijk geven... Maar ook NZ trekt ons wel aan (vriendinlief heeft wat moeite met de noorse winters, gebrek aan licht en warmte zeg maar).

Maar in beide landen hebben we vrienden wonen, dus wie weet.

Ennuh, pentax spullen heb ik nog niet :'(, maar mijn muziekinstallatie en de collectie gaan wel degelijk mee!

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2010, 15:29:09 »
Oh das niet zo moeilijk, Nieuw Zeeland natuurlijk!

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2010, 14:04:43 »
Mijn vrouw en ik hebben gekeken naar Nieuw Zeeland. Erg mooi land, mensen zijn nog super vriendelijk, lekker klimaat, heerlijke wijnen... Maar emigreren blijft een verhaal van plussen en minnen. Voor ons waren de plussen niet in de meerderheid. We hebben daar wel Nederlanders gesproken die letterlijk zeiden: “Hier wil ik begraven worden.”

Maar als ik zeg dat we gekeken hebben bedoel ik ook serieus gekeken. Ik verbaas me zo over die TV programma’s waar mensen totaal onvoorbereid in een ander land gaan wonen; dat is een geheid recept voor onnodige kosten, desillusie en zelfs depressie.

Hoewel ik niet hou van negatief denken ben ik het er wel mee eens dat NL niet meer is wat het geweest is. Onnodig regel- en bemoeizucht van de overheid (vaak pure dommigheid), gebrek aan respect voor medemensen, etc. Ik kon trotser zijn op NL toen we nog een toonbeeld waren van verlicht en tolerant denken. Maar ja...

Als ik naar NZ zou emigreren (gaat niet meer gebeuren maar áls) dan zou ik een nieuwe camera kopen, de K-x of het liefst nog een geweathersealde opvolger, en op zoek gaan naar een mooi wijde zoom (10-20 of 12-24) voor landschappen, met polarisatiefilter. Daarnaast zou een mooie (star) tele goed van pas komen voor die vogels die niet kunnen vliegen ;)
Verliefd op de K-1

newmikey

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2010, 09:36:57 »
We moeten allemaal eerlijk zijn. Nederland is niet meer wat het geweest is.
Dus als jullie nu de keuze zouden krijgen te emigreren. Waar zou je naar toe gaan en waarom?
En welke spullen zouden er absoluut mee moeten (uitgezonderd je Pentax spullen uiteraard, dat zijn eerste levensbehoeftes).

Ik denk dat ik als ik eerlijk ben moet zeggen dat Nederland beter is dan het ooit geweest is. Ik ben in het verleden al eens geemigreerd en 14 jaar later weer teruggekomen.

Joni Mitchell verwoordde het zo: "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got  / Till it's gone / They paved paradise / And put up a parking lot "

Alwin

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2010, 09:21:45 »
Ik heb een tijdje in Engeland gewoond en gewerkt (Devon). Daar heb ik geleerd: "Home sweet home", oftwel "Zoals het klokje thuis klinkt, klinkt het nergens". Heerlijk om gewoon meteen te kunnen zeggen wat je denkt, zonder eerst een vertaalslag te moeten maken. En voor degenen die zouden willen vertrekken: wat zijn de "push" faktoren, naast de "pull" faktoren?
« Laatst bewerkt op: 14 april 2010, 16:08:07 door Alwin »