Hoi, ik ben Marinus, ik kom uit Haarlem en ik werk bij een grafisch buro in Haarlem.
Ik kom er bij deze ook achter dan ik geen cursor zie in de text. Hoe fix ik dat? (Zit achter een macbook pro)
Heb nu twee weken een Pentax K10d na veel reviews gelezen te hebben eindelijk gekocht, ik moest wel eerst mijn Nikon D50 verkopen Â

Daarna wist ik al snel dat alleen de kitlens niet genoeg voor me was, dus na zo'n 500 foto's maar gaan kijken voor lensjes.
Nu heb ik in mijn collectie:
- Meer dan 1700 foto's in 2 weken
- Kitlens
- SMC Pentax-M 1:2 50mm
- Takumar-A Zoom 28-80 (schijtlens)
- Tamron AF Aspherical 28-80 1:3.5-5.6 (goedkoop gevoel, maar schiet erg mooi)
- MC Zenitar-K 16mm 2,8 Fisheye (gedraagt zich soms vreemd)
En hier zijn wat eerste foto's van mij, ik heb nog niet zoveel ervaring. Ik zal ze in chronologische volgorde neerzetten zodat jullie kunnen zien of ik ook vooruitgang heb geboekt in de afgelopen twee weken 
Here goes (thumbnails kan je aanklikken!):
Eerste schot in de woonkamer, een kunstwerk van mezelf. Dit is een paspop met een indianentooi. In de het 'hoofd' van de paspop zit een lamp.

Een veer van de tooi van de indiaan, genomen met de 50mm prime:

De St. Bavo kerk, een lijnenspel van dakranden:

Mijn vriendinnetje in de hout:

Een gedeeltelijke panorama van het koepeltje in de hout, genomen van het dak af naar voren/beneden toe. Aan de lucht is goed te zien dat het hier om een verticale panorama gaat:

Mijn kat in de tuin, geschoten met de Tamron 28-80 lens:

Wederom met de Tamron, een foto in een plasje water:

Soms zie ik ergens een gezichtje in:

Met de Fisheye van Zenitar, katje op
schoot borst:

Ik hoop dat ik hier terecht kan met al mijn vragen, en misschien kan ik zelfs iemand helpen met iets. Mijn vallen altijd kleine dingetjes op, dus misschien weet ik wel iets over camera-instellingen te vertellen aan nieuwe mensen met problemen.
Later meer! Â 8-)