Hallo pentaxfans.
even kennismaken. Ik noem mezelf jakkoo, ik ben inmiddels 58 jaar en van het mannelijk geslacht.
Mijn hobby's zijn (uiteraard) fotograferen, computeren, tuinieren en sportschieten. En voordat er nu iemand gaat sputteren, wij schieten alleen maar gaatjes in kartonnen kaarten, maar wel zo goed mogelijk in het midden.
In mijn jonge tijd rommelde ik wat met goedkoop spul of een geleende camera. Samen met een vriend hadden we ook een donkere kamer waar heel wat afdrukken gemaakt zijn. Met de komst van de kleurenfoto kwam hier een eind aan. Ik had er toen ook geen tijd meer voor omdat ik ging sleutelen voor een motorcoureur, waar al mijn vrije tijd in ging zitten.
Ruim tien jaar geleden kreeg ik toch weer de kriebels en en kocht ik een tweedehands Pentax MX. Prachtig toestel, maar ja steeds weer die rolletjes...
Een paar jaar geleden kocht ik bij de Aldi een 5 megapix compactcamera(tje) voor erbij. Je snapt het natuurlijk al, de Pentax kwam niet meer uit de kast. Op de lange duur wordt je echter toch ontevreden over de kwaliteit. Daarbij ging ik me steeds meer ergeren aan de trage autofocus, waar je met zo'n ding gewoon niet omheen kunt. Steeds weer de knop indrukken, wachten...... en als hij dan afgaat is het vogeltje gevlogen.
Enkele weken heb ik mezelf dus maar getrakteerd op een K100D met Sigma 18-200mm zoom. Tjonge, dan heb je de eerste dagen een hoop huiswerk. Maar de handleiding is wel erg goed en leerzaam. Wat ik er niet in kan vinden zoek ik dan in forums. Ik ben ook geregistreerd op het Zoom-forum.
Ik hoop op beide forums veel informatie te vinden en mogelijk zelf eens een bijdrage te leveren.
Groeten.
P.s. hoe plaats je een avatar? Kijk ik ergens overheen?