Ik had je smiley niet gemist

Ik dekn dat we elkaar verstaan maar wil nog een stukje oplichten.
Een 4 seizoenenband is altijd een compromis en zal onder extreme omstandigheden te kort schieten. Natuurlijk kun je overgangssituaties bedenken waarin een 4 seizoenenband beter zal scoren, maar hoe lang duren dergelijke situaties?
Wat je hier zegdt is een beetje tegen strijdig, je heb het over extreme omstandigheden waar winterbanden echt meer nut heb en vraag daarna wanneer 4 seizoenenbanden beter zijn.
Nu toevallig deze winter is het extreme en hebben we 3 tot 4 weken veel plezier gehad van winterbanden, nu dat het weer warmer wordt en de wegen schoner heb ik zo een idee dat 4 seizoenen banden bijna net zo goed presteer en misschien beter dan de winterband.
Je heb meer rubber dat contact maak met de weg omdat het minder profiel heeft en vergeet niet dat je banden opwarmen als je rijdt, als je alleen in de stad rijdt zal winterband waarschijnljk nog steed beter zijn maar als je de snelweg op moet denk ik dat een 4 seizoen band beter presteerd.
Maar omdat de compound zachter is blijf je wel grip houden als het warmer is dan 7C. Winterbanden slijten dan ook harder wanneer het warmer is (maar je hebt wel lekker veel grip)
Het rubber wordt te zacht en vergeet niet dat een winterband meer profiel heeft dus minder rubber maakt contact met de weg dus minder grip. Als je naar testen kijkt zal je zien dat winterbanden inderdaad minder gaan presteren (grip) als het warmer wordt.