Hoe vaak bekeken weet ik niet, ik kan wel zien welke foto's het populairst zijn (maar dat is ook afhankelijk van het seizoen). Momenteel zijn het de kerst items.
Hoe vaak ze gedownload worden is ook geen pijl op te trekken. Sommige perioden zijn rustig. De ene keer heb ik maar een paar downloads op een dag, de andere keer 20 of meer. Dan heb je weer verschil tussen downloads van buyers die een lidmaatschap hebben, of een buyer die geen lid is van een stockbureau maar een single foto koopt (die moeten meer betalen per foto en verdien ik dus ook direct 5x zoveel per foto).
En waar je het meest op verdient is wanneer een buyer een foto wil gebruiken voor een grote productie, bijvoorbeeld een boekomslag .. dan verdien je lekker .. dat heb ik nog maar één keer gehad ...
Maar ik verdien iedere maand minimaal 50 dollar .. ook al laad ik niets op. Ik heb nu bijvoorbeeld al een lange tijd niets meer opgeladen en verkoop nog steeds .. dat bedoelen ze met slapend rijk worden

Je moet wel foto's laden die goed verkopen, een beetje in de huid kruipen van een buyer of de stockmarkt en goed rondkijken. Er zijn namelijk ook fotografen die haast niets tot niets verkopen. Je moet ook eerst een aardig portfolio opgebouwd hebben voordat het de moeite waard is. Ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om er mee te stoppen, vooral de postprocessing neemt veel tijd in beslag (foto's moeten wel een hoge kwaliteit hebben op de volle grootte). Maar daar krijg je vanzelf handigheid in.
Gr. Sandra