Beste Guido,
Bedankt voor de reactie. Nav daarvan heb ik de Pentax-F 1.7 X AF adapter gegoocheld. Het blijkt dat deze TC (in productie 1987-1997) niet te vinden is voor een redelijke prijs. Dit jaar ging er op eBay een weg voor de recordprijs van 700 dollar! Mededelingen over een Franse site bleken niet terug te vinden te zijn. Ik heb nog een meel naar Scandinavië gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. Volgens Harry (op 20 juli 2007) is de Pentax wat 'zeldzamer'. Het lijkt me een understatement. Op Marktplaats, eBay.nl en Speurders.nl is hij nu niet te vinden. Kortom, het ziet er somber uit.
Verder schreef Lowell Goudge op 17 september 2007: 'I do not know the BIGMA well enough to comment totally, but one thing everyone is missing here is the issue that on any lens with maximum apature less than F/4, the Pentax 1.7 x AF TC will NOT focus at all (there may be some reports that it works at f/4.5 but that is it) On any other lens, such as an F/5.6 even the 1.4X TC will not work reliably.' Wat moet ik daarvan denken? Dan toch maar zoeken naar een Tamron TC?
Mvg, Fransje.