Auteur Topic: Terugroepactie Pentax K-3II  (gelezen 7032 keer)

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Aan de spullen ligt het niet!
Re: Terugroepactie Pentax K-3II
« Reactie #44 Gepost op: 25 september 2015, 12:52:53 »
Camera weer terug na inderdaad 4 weken. Ik vind de Kamera-Express een goede service leveren. Ben benieuwd naar het nieuwe (FRS) pand!
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #44 Gepost op: 25 september 2015, 12:52:53 »

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #43 Gepost op: 23 augustus 2015, 17:39:36 »
De eigenaar van KE heeft me dat ook laten weten.
Het oude Free Record Shop pand wordt een grote foto belevingswereld (experience center) met een hele mooie Pentax stand.
Opening 1e kwartaal van 2016. Dus nog even geduld.

:caffee:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Aan de spullen ligt het niet!
« Reactie #42 Gepost op: 23 augustus 2015, 17:24:56 »
Ik heb na m'n vakantie m'n K3II teruggebracht naar de Kamera Express. Even 4 weken (of langer) wachten......zucht!
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Stout

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 24 juli 2015, 20:28:45 »
Iets van een shop in the shop waarbij Pentax de aandacht moet krijgen die het verdient. Gr Sander

De eigenaar van KE heeft me dat ook laten weten.
Het oude Free Record Shop pand wordt een grote foto belevingswereld (experience center) met een hele mooie Pentax stand.
Opening 1e kwartaal van 2016. Dus nog even geduld.

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #40 Gepost op: 24 juli 2015, 19:26:50 »
Vandaag terug naar Kamera Express, het geval van voor af aan uitgelegd en mijn verbazing geschetst dat ik mijn eigen camera tegen moest komen. De verkoper kon niet anders dan toegeven dan dat het een situatie betreft die absoluut niet had mogen voorkomen waarop de excuses veelvuldig gemaakt werden. Manager d'r bij verhaal wederom, ook hij was very very not amused. Ik had ondertussen ook gezien dat er een lading nieuwe exemplaren geleverd waren, heb liever een camera dan geld terug. Dit werd dan ook geregeld en een nieuwe in de serienummers 620... Om inderdaad de excuses kracht bij te zetten 5 jaar garantie gekregen. Ik ben tevreden met de oplossing en excuses. Al met al het eerste bericht is mede met een stuk irritatie geschreven, de soep wordt uiteindelijk niet zo heet gegeten als opgediend. En gezien de wijze waarop Kamera Express met mijn klacht is omgegaan heeft dit een stuk vertrouwen geschept. Tevens vertelde de manager dat ze in het oude Freerecordpand gaan zitten aan de A20 bij Nieuwerkerk en dat Pentax hier een behoorlijke rol gaat vervullen in de vorm van een soort van eigen stand.  Iets van een shop in the shop waarbij Pentax de aandacht moet krijgen die het verdient. Gr Sander

risseeuw

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 24 juli 2015, 12:54:24 »
In ieder geval veel succes Sander, hoop voor jou dat ze er nog iets leuks van weten te maken, een heel dik goedmakertje is wel op zijn plaats denk ik en bij zo'n winkel met toch een bepaalde (goede) reputatie zou je niets anders mogen verwachten.

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 24 juli 2015, 11:38:39 »
Moord en brand valt wel mee. Ik heb klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd en daarnaast mijn onvrede uitgesproken. Het gaat mij niet om Pentax maar om de zaak. Je kan het niet maken om een camera met ca 100 cliks terug te stoppen in een doos met nieuw verpakte accessoires en deze weer als nieuwe camera aan te bieden voor de volle mep. Ik heb al afgesproken de camera terug te brengen en mijn geld retour te krijgen. Nu had ik nog foto's als refentie dat ik het ontdek. Maar je zal het idee hebben een nieuwe camera te hebben die feitelijk 2hands is. Zet hem dan idd als demo te koop. En hoe vaak hebben ze dit eerder geflikt? Ronduit asociaal. De vingerafdrukken zaten nota bene op de zoeker. We gaan het vanmiddag wel zien. Gr sander

risseeuw

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 24 juli 2015, 11:23:02 »
Moord en brand schreeuwen is een ding en is inderdaad niet netjes wat ze geflikt hebben (zachtjes uitgedrukt), zou eerst even wachten met reactie hoe cameraexpress dit geval afhandelt en de manier waarop ze reageren.
Wanneer je in het vervolg in de buurt van Arnhem bent en je wilt wat Pentax spullen ophalen misschien is fotohuisVelp iets voor je, volledig Pentax dealer met de k3 en k3II in de vitrines volgens mij en anders zo voor je besteld, goede en deskundige service.
Bij zo'n grote zaak waar de Pentax verkopen toch een marginale rol spelen en ze het zeker niet van dit merk moeten hebben heeft dit helaas kunnen gebeuren, nooit en te nimmer goed te praten maar het geeft je te denken hoe ze met de consument omgaan.
Heb niet de indruk dat deze zaak nu echt onder de indruk zal zijn als je nooit meer een Pentax artikel bij hen zal kopen. 

JohnnieS

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 24 juli 2015, 10:09:46 »
Een vertrouwde zaak is goud waard

Zullen ze vanzelf wel achter komen ::)

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #35 Gepost op: 24 juli 2015, 10:05:49 »
Een vertrouwde zaak is goud waard

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #34 Gepost op: 24 juli 2015, 08:51:52 »
Met de bovenstaande berichten in het achterhoofd en daarbij mijn wispelturige karakter had ik stiekum toch nog een K3II gereserveerd bij Kamera Express. Kreeg ik vandaag de mail dat ze weer op voorraad waren. Ik met redelijke haast toch langs na verder wikken en wegen. En na zoeken vonden ze hem dan(lag gewoon in het schap) een K3 die vandaag geleverd was. Doos open alles er in, bon via de mail en pleitte. Thuis kijk ik nog eens en bedenk me dat het niet lekker voelt. Ik het serie nummer bekeken, hebben die h.fters mij mn oude ingeleverde K3II aangesmeerd als nieuw. Ding zou weken weg zijn en ik een nieuwe krijgen. Nieuwe batterij en nekstrap keurig in de verpakking. Nu kon ik het checken maar een ander zou een 2e hands gekocht hebben met het idee een nieuwe te hebben en alle accessoires nieuw. Blijkt tie na bellen bij de reparatie afdeling geweest te zijn, nooit bij Pentax en meteen terug in de verkoop. Gast schaamde zich de oren van de kop. Morgen terugbrengen, geld terug en even laten weten wat ik dr van vind. Nooit meer naar die toko. Gr sander
Boevenstreek, zet hem dan (onder de prijs) als demo te koop oid.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 23 juli 2015, 23:15:19 »
Met de bovenstaande berichten in het achterhoofd en daarbij mijn wispelturige karakter had ik stiekum toch nog een K3II gereserveerd bij Kamera Express. Kreeg ik vandaag de mail dat ze weer op voorraad waren. Ik met redelijke haast toch langs na verder wikken en wegen. En na zoeken vonden ze hem dan(lag gewoon in het schap) een K3 die vandaag geleverd was. Doos open alles er in, bon via de mail en pleitte. Thuis kijk ik nog eens en bedenk me dat het niet lekker voelt. Ik het serie nummer bekeken, hebben die h.fters mij mn oude ingeleverde K3II aangesmeerd als nieuw. Ding zou weken weg zijn en ik een nieuwe krijgen. Nieuwe batterij en nekstrap keurig in de verpakking. Nu kon ik het checken maar een ander zou een 2e hands gekocht hebben met het idee een nieuwe te hebben en alle accessoires nieuw. Blijkt tie na bellen bij de reparatie afdeling geweest te zijn, nooit bij Pentax en meteen terug in de verkoop. Gast schaamde zich de oren van de kop. Morgen terugbrengen, geld terug en even laten weten wat ik dr van vind. Nooit meer naar die toko. Gr sander

Heel treurig.

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: 23 juli 2015, 22:57:47 »
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2015, 23:04:18 door drielletje »

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #31 Gepost op: 22 juli 2015, 10:53:33 »
Er wordt te weinig getest in de praktijk voor het uitrollen van een nieuw product. Daar willen ze kennelijk te weinig geld en tijd aan besteden.

Ik denk niet dat het een kwestie van geld is. Maar meer een kwestie van tijd. En dan niet dat ze er geen tijd aan willen besteden, maar geen kans voor krijgen.
producten moeten elkaar nu gewoon te snel opvolgen. Als fabriekant A een nieuwe camera uit brengt, gaan de gebruikers van merk B, C enz meteen schreeuwen waar hun nieuw product blijft. En dan voordat het echt goed is gestest wordt het op de markt gerbacht, waardoor gebruikers van merk A weer beginnen te schreeuwen om een nieuwe camera. En zo zit je in een vizieuze cirkel

RonHendriks

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 21 juli 2015, 23:38:31 »
Die kinderziekten is een steeds wederkerend probleem, ook bij canikon valt het voor.
Eigenlijk zou het niet mogen maar blijkbaar past het in de tijdsgeest van de fabrikanten.

Er wordt te weinig getest in de praktijk voor het uitrollen van een nieuw product. Daar willen ze kennelijk te weinig geld en tijd aan besteden.

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #29 Gepost op: 21 juli 2015, 23:01:51 »
Die kinderziekten is een steeds wederkerend probleem, ook bij canikon valt het voor.
Eigenlijk zou het niet mogen maar blijkbaar past het in de tijdsgeest van de fabrikanten.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #28 Gepost op: 20 juli 2015, 19:00:40 »
 :D :lolk:

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #27 Gepost op: 20 juli 2015, 13:30:50 »
Vandaag m'n K3II terug gebracht naar Kamera Express ivm de terugroep actie. Ongeveer twee weken wachten op een nieuw exemplaar. Besloten om 2mnd te overbruggen en meteen lekker decadent voor de FF te gaan. Whoop Whoop  ;D gr Sander
Lijkt me nooit handig om bij de eersten te zijn voor een nieuw model, ook een FF, als hij ooit echt komt. De eerste modellen zullen vast ook weer kinderziektes hebben, ik denk aan de K5 met de sensorvlekken, nu weer de K3 II en wellicht is er al vaker iets met nieuwe modellen geweest. wacht je een tijdje af, bestaan die problemen niet meer en prettige bijkomstigheid is dat de prijs meteen ook een stuk daalt. Dit is mijn idee, het zou niet goed zijn als iedereen zo denkt, want dan worden er geen nieuwe camera`s meer verkocht  ;D ;D (als ik een nieuwe K3 II krijg van RICOH, verwijder ik deze bijdrage meteen   :lolk: )

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #26 Gepost op: 19 juli 2015, 21:32:25 »
Mijn K30 loopt ook vaak genoeg vast.... (eens per 1000 foto's ofzo). Enige wat dan helpt is de accu eruit halen. Lijkt er dus vooral op dat ze dit soort problemen nu meer serieus nemen.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #25 Gepost op: 19 juli 2015, 16:31:37 »
Het heeft ook geen haast. Ik zou ook de K3II kunnen halen maar met het idee dat de FF nu toch dichterbij komt ben ik ook zo eigenwijs om hierop te wachten en tussentijds volstaat de K5II prima. Moet er wel bij zeggen dat ik de de vermoedelijke sensor uit de A7RII ook het wachten waard vind. Dit zou betekenen dat ik, zo schat ik in na droppen op de DA* lenzen nog steeds vooruitgang boek met pixels en details. We gaan het zien en hoef ik ook niet na te denken over een kerst cadeautje  ;D Gr Sander

RonHendriks

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 19 juli 2015, 10:58:37 »
Bidden doe ik niet en geloof vooral in mezelf. Ik ga dr vanuit dat tie komt en dan zou het wat later zijn. Ricoh zou behoorlijk door de mand vallen als ze niet komen met de beloofde FF. En anders is er nog voldoende keus in cameraland. Gr sander

Veel eerder dan de kerst mag je die zeker niet verwachten en dat zijn toch wat meer dan die paar maanden.  Gewoon genieten van de foto's die je hebt.

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 18 juli 2015, 19:51:12 »
Bidden doe ik niet en geloof vooral in mezelf. Ik ga dr vanuit dat tie komt en dan zou het wat later zijn. Ricoh zou behoorlijk door de mand vallen als ze niet komen met de beloofde FF. En anders is er nog voldoende keus in cameraland. Gr sander
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2015, 20:13:52 door drielletje »

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #22 Gepost op: 18 juli 2015, 17:44:52 »
Ha Ron, ik was iets wat onduidelijk. Ik overbrug nu maar die 2 maanden tot Pentax's nieuwe FF uitkomt. Ik moest nog ca 2 weken wachten tot die K3II weer geleverd wordt maar dan komt de FF al zo dichtbij dat ik besloten heb daar voor te gaan. Vr Gr Sander

en geloven in sprookjes

RonHendriks

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 18 juli 2015, 17:41:49 »
Ha Ron, ik was iets wat onduidelijk. Ik overbrug nu maar die 2 maanden tot Pentax's nieuwe FF uitkomt. Ik moest nog ca 2 weken wachten tot die K3II weer geleverd wordt maar dan komt de FF al zo dichtbij dat ik besloten heb daar voor te gaan. Vr Gr Sander

Veel bidden zou ik adviseren.

risseeuw

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 18 juli 2015, 17:28:20 »

Laten we hopen dat het inderdaad nog maar twee maanden duurt, lang genoeg gewacht voor sommigen.
Ook de nieuwe 70-200 mm hd fa  voor FF was reeds aangekondigd en kon met een pre-order besteld worden, is nu toch ook weer uitgesteld daar er bepaalde specs niet helemaal in orde waren.