Auteur Topic: Terugroepactie Pentax K-3II  (gelezen 7038 keer)

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: Terugroepactie Pentax K-3II
« Reactie #19 Gepost op: 18 juli 2015, 15:34:36 »
Ha Ron, ik was iets wat onduidelijk. Ik overbrug nu maar die 2 maanden tot Pentax's nieuwe FF uitkomt. Ik moest nog ca 2 weken wachten tot die K3II weer geleverd wordt maar dan komt de FF al zo dichtbij dat ik besloten heb daar voor te gaan. Vr Gr Sander

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #19 Gepost op: 18 juli 2015, 15:34:36 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2015, 15:06:00 »
Vandaag m'n K3II terug gebracht naar Kamera Express ivm de terugroep actie. Ongeveer twee weken wachten op een nieuw exemplaar. Besloten om 2mnd te overbruggen en meteen lekker decadent voor de FF te gaan. Whoop Whoop  ;D gr Sander

Welke FF heb je genomen?

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 17 juli 2015, 20:52:39 »
Vandaag m'n K3II terug gebracht naar Kamera Express ivm de terugroep actie. Ongeveer twee weken wachten op een nieuw exemplaar. Besloten om 2mnd te overbruggen en meteen lekker decadent voor de FF te gaan. Whoop Whoop  ;D gr Sander

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #16 Gepost op: 11 juli 2015, 23:22:16 »
Ik bedoel meer dat ik het nog steeds onterecht kan vinden dat je moet betalen voor het opsturen van iets omdat een fabrikant een defect moet herstellen waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.
Dat zijn we helemaal eens met elkaar  :)

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #15 Gepost op: 11 juli 2015, 23:13:39 »
Geen idee. Ik ken het Amerikaans- en Canadeesrecht niet. Onder Nederlands recht had de camera in elk geval kosteloos verzonden moeten worden indien de camera zich onder de getroffen serienummers bevond.

Ik bedoel meer dat ik het nog steeds onterecht kan vinden dat je moet betalen voor het opsturen van iets omdat een fabrikant een defect moet herstellen waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #14 Gepost op: 11 juli 2015, 20:32:57 »
[...] Weet ik. Verandert er toch niets aan?
Geen idee. Ik ken het Amerikaans- en Canadeesrecht niet. Onder Nederlands recht had de camera in elk geval kosteloos verzonden moeten worden indien de camera zich onder de getroffen serienummers bevond.

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 11 juli 2015, 20:14:01 »
Ik kan gewoon langs de Kamera-Express en zij regelen de hele handel. Ik kan me wel voorstellen dat als je hem via internet hebt gekocht bij een bedrijf in de buurt dat je inderdaad een probleem hebt!?

In Nederland kan dat inderdaad ja (lees: is dat in de wet vastgelegd).

Ik heb het filmpje met halve aandacht gevolgd, maar was zijn camera wel onder de "getroffen" serienummers of was het meer vanuit voorzorg?

Ik kreeg de indruk van wel. Hij kreeg in elk geval het advies om hem terug te sturen. Volgens mij had hij wel een getroffen serienummer maar nog geen problemen.

Bovendien is er hier geen sprake van Nederlands recht maar van Amerikaans- of Canadeesrecht.

Weet ik. Verandert er toch niets aan?

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #12 Gepost op: 11 juli 2015, 19:48:57 »
Wat ik dan wel weer vreemd vind (en onterecht) is dat Ricoh blijkbaar niet de verzendkosten vergoed van die Photouniverse knakker.
Ik heb het filmpje met halve aandacht gevolgd, maar was zijn camera wel onder de "getroffen" serienummers of was het meer vanuit voorzorg? Bovendien is er hier geen sprake van Nederlands recht maar van Amerikaans- of Canadeesrecht.

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Aan de spullen ligt het niet!
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2015, 19:43:00 »
Wat ik dan wel weer vreemd vind (en onterecht) is dat Ricoh blijkbaar niet de verzendkosten vergoed van die Photouniverse knakker.

Ik kan gewoon langs de Kamera-Express en zij regelen de hele handel. Ik kan me wel voorstellen dat als je hem via internet hebt gekocht bij een bedrijf in de buurt dat je inderdaad een probleem hebt!?
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2015, 17:14:32 »
Tja, elk merk heeft wel eens zo zijn perikelen en foutjes.....Ricoh is in elk geval snel met actie!

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2015, 16:27:11 »
Deze jongeman heeft er uiteraard ook weer een eigen, zeer langdradige, mening over  https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest

Inclusief zijn eindoordeel over de ontwerpers:

Tja, elk merk heeft wel eens zo zijn perikelen en foutjes.....Ricoh is in elk geval snel met actie!

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2015, 12:05:37 »
Deze jongeman heeft er uiteraard ook weer een eigen, zeer langdradige, mening over  https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest

Hij zegt inderdaad 20 keer hetzelfde in één filmpje. Ik ben toch blij dat Ricoh dit probleem onderkent en gelijk handelt. Ik heb de Kamera-Express gebeld en ga met m'n K3II terug ná mijn vakantie! Hij werkt tenslotte gewoon en heeft (nog) geen problemen?!?
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2015, 11:53:04 »
Hoe lang ben je de camera dan kwijt? Of wordt er iets ter plekke gerepareerd/ aangepast. Ik heb een K3II met een mogelijk fout serienummer, maar ervaar totaal geen problemen. Toch voor de zekerheid maar wegbrengen?

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2015, 10:50:14 »

Ach, waarschijnlijk komt hij volgende week weer met een filmpje waarin hij dit terugneemt. ;)

Overigens vind ik wel dat hij een goed punt maakt vwb pixel shift resolution. Ik was onder de indruk van de shots die ik zag, maar dan kom je er achter dat er echt helemaal niets mag bewegen, dus voor landschapsfotografie is het niet bruikbaar. Voor portretten al helemaal niet, en architectuur moet je ook mee oppassen. Wat blijft er dan over? Productfotografie misschien. Tja.

Laat ik het zo zeggen: ik zat gisteren wat foto's van mijn Jordanië-reis te bewerken, die ik met mijn K-5 maakte. 100% verscherpen in Lightroom kan prima als je geen ruis hebt, en dat leverde al foto's op die ik scherp genoeg vond. De 24MP van mijn K-3 is eigenlijk niet eens zo nodig, voor mij althans.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2015, 10:57:24 door starbase218 »

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2015, 09:44:23 »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2015, 21:00:59 »
Had het nog een keer geplaatst en zie nu dat het verplaatst is.
Ik krijg hem niet verwijderd uit pentax k3II nieuws en revieuws
Ja ik had 'm verplaatst omdat het niet echt om een test of review ging en het belangrijk genoeg is om even in een apart topic aandacht voor de vragen. Je tweede bericht heb ik er tussenuit gehaald, dus zo is het weer geregeld.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline maarten70

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2015, 11:17:24 »
Had het nog een keer geplaatst en zie nu dat het verplaatst is.
Ik krijg hem niet verwijderd uit pentax k3II nieuws en revieuws

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2015, 10:20:17 »
Ik heb even even een apart topic van dit bericht gemaakt, het stond eerst onder tests/reviews, maar dat leek mij niet juist. Bovendien is het zo beter herkenbaar voor wie het aangaat.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline maarten70

• Senior Member
  • **
Terugroepactie Pentax K-3II
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2015, 07:52:37 »