Misschien heb ik wat overdreven met niks is beter en zelfs de ruis is niet beter , (is wel wat beter), misschien door de eerste ontgoocheling van ik zie geen scherpere foto' dan met de K100.
Maar ik zie hier enkel maar kritiek op mezelf, zoals als je auto werkt koop dan een compact en zo meer. Misschien wat meer opbouwend aub. Ik fotografeer nooit automatisch, tenzij met de ing. flitser , dat moest met de K100 of je bent niet juist belicht, ook met de K3 in groene modus , heb nog geen andere belichting gevonden die automatisch de juiste flits belichting geeft op verschillende afstanden.( Dat wil ik eens horen)
Ik ga altijd voor keuze belichtingen in Av of Tv, naar gelang de onderwerpen. En nee ik heb niet de centen om duur glas te kopen , heb hier al aangegeven wat ik heb van lenzen , en daarmee wil ik het beste uit de K3 halen.
Ik weet dat ik met al die digitale uitleg niet meer zo rap ben weg , ben ook 73 jaar , maar wil graag alles bijleren op digitaal gebied, met een simpel antwoord op mijn vragen. En nog es , ik weet wel wat fotografie is, maar wil me dolgraag verbeteren in al die digitale instellingen. Het is een beetje als met Gsm's en Pc, de jonge lui zijn geweldig rap met instellingen.
- Kan in de groene modus de iso niet veranderen.
- Is er een andere weg voor werken met de ing. flitser waar je zelf kunt iso of zelfs diafragma kunt bepalen en toch goed belicht bent op verschillende afstanden. ( Ik heb ook een grote externe flitser hoor, werkt perfect op X, kan alles instellen dat ik wil)
- Heb nog niet begrepen waarvoor de groene knop dient, als ik er op druk zie ik niets veranderen.
- Nog altijd niet gevonden hoe je met anologe lens met diafragma ring en ook A stand en anologe auotomatische tussenringen, (Dus met zo'n schuifklepje) je diafragma wel kunt doen werken, in plaats dat het altijd volledige opening is.( Heb al op internet dezelfde problemen ontdekt met de K3)
Alles met de K3 dus
Ik ben dus al jaren een Pentax fan, maar ik kan nooit aan iemand eens iets vragen, ik moet alles zelf ontdekken of leren,(van digitale instellingen bedoel ik) we zijn met twintig in de fotoclub, 16 Nikons, 3 Canons en één Pentax, ik dus. En het is altijd Nikon dit en Nikon dat, en ik ben altijd het buitenbeentje, maar we zijn wel héél goeie vrienden hoor.
Vier vraagjes dus, ik ben benieuwd naar jullie antwoorden, vriendelijk bedankt!