Auteur Topic: Vervolg project  (gelezen 2232 keer)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Vervolg project
« Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2015, 21:32:49 »
Prachtig (als dat in dit geval een goed woord is) die eerste! Gave bewerking en sfeer goed neergezet!  :toppie:

Overige foto's zijn ook netjes  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2015, 21:32:49 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2015, 18:17:50 »
Oeps, ik had foto 2 vlekjes er al uit gehaald, maar verkeerde geplaatst zo te zien  8) :-[ :-X
In de ochtend bij een lenswissel is er veel stof in de camera gekomen blijkbaar.......  :angel:

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2015, 08:49:46 »
goede erie, en een erg leuk (droevig) project. Ben zelf met iets gelijks bezig, alle begraafplaatsen in het Westland.

maar over de foto's, Ik vind de Z/W foto's wel erg grauw, mag best wat meer pit hebben. Maar foto 1 is echt prachtig, de bewerking is echt top voor deze foto.

ps, volgende keer wel Vanish vlekkenverwijderaar gebruiken ;) (zie foto 2)

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2015, 17:18:21 »
Goed dat je er zo bij stil staat en dat je door het plaatsen van deze foto's anderen er ook op attendeert. Opdat we maar nooit zullen vergeten wat voor een zinloos lijden oorlogen veroorzaken. Die aantallen doden die je noemt blijven niet te bevatten. Foto 1, 3 en 4 spreken mij het meeste aan.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2015, 22:27:39 »
Mooie serie, 1 en 5 brengen fotografisch wel het meest, de rest geeft een mooi totaal beeld.

Offline ArnoR

• Pentaxian
  • **
  • What you see is not always what you get...
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2015, 22:01:12 »
Prima en indringende serie Edzo! Goed werk!
Voor mij vooral nr 1 en nr 5
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline ventaxian

• Pentaxian
  • **
  • Zie je wel!
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2015, 21:57:45 »
Mooie serie, Edzo. Bij 1 breng je niet alleen de gevolgen  van de eerste wereldoorlog goed in beeld, maar ook de oorzaken via de complexiteit van de luchten. Misschien iets te ver gezocht, maar de associatie kwam meteen op. Groeten, Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2015, 21:51:20 »
Mooie foto's. Ik moest vandaag een beetje huilen toen ik in het NRC het verhaal las van een voormalige Canadese soldaat en hoeveel mensen zijn regiment heeft verloren nadat ze drie weken na D-Day werden gedropt in Frankrijk waarna hij later nog heeft meegevochten voor de bevrijding van Nederland.

Wij kijken al vanaf 2002 ieder jaar met Kerst naar de Band of Brothers. Daar is voorafgaand aan iedere uitzending een interview met soldaten uit de Easy compagnie die daar hebben gevochten.
Dat is eind jaren '90 opgenomen en die konden het zelf na bijna 60 jaar ook niet droog houden als ze over de oorlog hun verhaal deden, met name over gevallen makkers.
Oorlog is het meest zinloze wat de mens heeft voortgebracht, leven in vrijheid is een belangrijk goed, waar we soms te gemakkelijk aan voorbij gaan.

Vandaar dat wij ieder jaar met Kerstdagen kijken naar een serie over jongemannen die hier kwamen vechten en hun leven offerden voor onze vrijheid. Bijzonder.......
Daarom ook mijn project, om die zinloosheid in beeld te brengen.

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2015, 21:35:54 »
Mooie serie.
Foto 1 en foto 4 springen er uit.

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2015, 21:22:57 »
Mooie foto's. Ik moest vandaag een beetje huilen toen ik in het NRC het verhaal las van een voormalige Canadese soldaat en hoeveel mensen zijn regiment heeft verloren nadat ze drie weken na D-Day werden gedropt in Frankrijk waarna hij later nog heeft meegevochten voor de bevrijding van Nederland.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Vervolg project
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2015, 21:14:18 »
Zoals al eerder aangegeven heb ik een (wellicht toch wel bijzonder) "project": Militaire begraafplaatsen.
In het kader van de dodenherdenking morgen en Bevrijdingsdag dinsdag maar eens een goed moment een paar foto's hier te plaatsen.
Op 10 april heb ik een workshop in dit kader gevolgd bij Bart Heirweg. Erg interessant!

Mijn doel is hiermee de zinloosheid van oorlog in beeld te brengen.
We hebben drie begraafplaatsen bezocht:
- Tyne Cot War Cemetry in Passendale, België, een begraafplaats van het Gemenebest, met meer dan 8.000 graven en een muur met meer dan 33.000 (!) namen van soldaten die nooit gevonden zijn.
- Soldatenfriedhof Langemark in Langemark, België, met meer dan 55.000 soldaten, waarvan het merendeel in een massagraf (nooit geïdentificeerd).
- Saint-Charles de Potyze, een Franse oorlogsbegraafplaats, uniek zo dicht bij de Franse grens, in het gelijknamige dorp Saint-Charles de Potyze.

Hier wat foto's die ik op die dag gemaakt heb.
Meer foto's zijn te vinden op jAlbum > http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1569685

1. 100 jaar Grote Oorlog, de wereld in vlammen. Een wellicht voor sommigen wel érg heftige bewerking......  :angel:

Tyne Cot War Cemetry, Passendale, Belgium by Edzo Boven Photography, on Flickr

2. Tyne Cot War Cemetry, Passendale, België.

3. Tyne Cot War Cemetry, Passendale, België

4. Soldatenfriedhof Langemark, Langemark, België

Soldatenfriedhof Langemark, Belgium by Edzo Boven Photography, on Flickr

5. Shadow over the graves, Saint-Charles de Potyze, Franse oorlogsbegraafplaats, België

Saint-Charles de Potyze, Belgium, French Ware Cemetry by Edzo Boven Photography, on Flickr