Zoals al eerder aangegeven heb ik een (wellicht toch wel bijzonder) "project": Militaire begraafplaatsen.
In het kader van de dodenherdenking morgen en Bevrijdingsdag dinsdag maar eens een goed moment een paar foto's hier te plaatsen.
Op 10 april heb ik een workshop in dit kader gevolgd bij Bart Heirweg. Erg interessant!
Mijn doel is hiermee de zinloosheid van oorlog in beeld te brengen.
We hebben drie begraafplaatsen bezocht:
- Tyne Cot War Cemetry in Passendale, België, een begraafplaats van het Gemenebest, met meer dan 8.000 graven en een muur met meer dan 33.000 (!) namen van soldaten die nooit gevonden zijn.
- Soldatenfriedhof Langemark in Langemark, België, met meer dan 55.000 soldaten, waarvan het merendeel in een massagraf (nooit geïdentificeerd).
- Saint-Charles de Potyze, een Franse oorlogsbegraafplaats, uniek zo dicht bij de Franse grens, in het gelijknamige dorp Saint-Charles de Potyze.
Hier wat foto's die ik op die dag gemaakt heb.
Meer foto's zijn te vinden op jAlbum >
http://jalbum.net/nl/browse/user/album/15696851. 100 jaar Grote Oorlog, de wereld in vlammen. Een wellicht voor sommigen wel érg heftige bewerking...... :angel:
Tyne Cot War Cemetry, Passendale, Belgium by
Edzo Boven Photography, on Flickr
2. Tyne Cot War Cemetry, Passendale, België.
3. Tyne Cot War Cemetry, Passendale, België
4. Soldatenfriedhof Langemark, Langemark, België
Soldatenfriedhof Langemark, Belgium by
5. Shadow over the graves, Saint-Charles de Potyze, Franse oorlogsbegraafplaats, België
Saint-Charles de Potyze, Belgium, French Ware Cemetry by