Beste Pentaxians,
Heb me al ee tijd niet meer actief laten zien, maar wel veel meegelezen. Ben nog steeds voornemens een dslr van pentax aan te gaan schaffen, maar wanneer? Vorige jaar een huis gekocht, mooie reis (oeganda) gemaakt dus ergens hield het op.... Qua financien dan, vooral het huis.
Maar wat had ik graag een WR pentax gehad tijdens onze reis.
Enfin, ik had mn zinnen gezet op de K5ii, toen zo'n eur900-1000, nu voor ongeveer eur550 te koop bij Klein.
Echter zie ik hier op het forum ook 2e hands K5 voor max eur300.
Wat zou nu verstandig zijn... 2e hands k5 en zien of ik overweg kan met pentax of even doorsparen en dan toch een nieuwe k5ii kopen. Wellicht toch meer 'bang for the buck'?
Het is nog niet zo dat ik nu 1,2,3 de camera ga kopen, maar toch kriebelt het weer. Oa omdat een van k5 bij mij om de hoek te koop wordt aangeboden...
Uiteraard krijg ik nu ook het advies om gewoon nog langer te sparen en voor de K3 te gaan, maar voor mij als huis tuin en keuken fotograaf lijkt me de k5ii toch al gevorderd genoeg.
Enfin... Keuzes keuzes keuzes..
En waarom ik voor pentax kies? Ik ben altijd wat dwars van de menigte, houd er van dat pentax niet iedere week een nieuw model uitbrengt itt canikon (is die va vorige week dan toch niet zo goed als ze doen laten geloven?) en pentax staat toch bekend als degelijk, fantastische sensor en ook de lenzen uit de jaren 70 passen op de huidige camera's dus tweedehands glas is geen probleem.