Sorry: Absoluut -1 Precies: Je moet er een beetje moeite voor doen... Bij het plaatsen van je foto's dus!Ik vind het belachelijk om te moeten doorklikken. Graag exif HIER plaatsen... Is al vaak genoeg gevraagd.
het is ook niet veel moeite om even op flickr te kijken, kijkt men mischien ook naar andere foto's. Doe ik ook altijd is de link van flickr, ga ik ook daar even kijken wat er mischien nog meer is gemaakt in dezelfde serie.Om te leren moet5 je ook een beetje moeite voordoen, alles steeds voorkauwen, leer je ook niks van
Als je veel moeite doet om een foto zo te krijgen zoals je wilt is de moeite voor de exif niet zo groot meer en het voegt veel toe! (Geldt trouwens ook voor foto's die minder moeite gekost hebben).Dus waarom niet gewoon er ALTIJD bijvoegen?
Moet zeggen dat ik best veel werk had aan foto 1, ISO3200 en K7 is niet altijd de beste combo. Maar hij is uiteindelijk wel zo geworden als ik wilde.
Dit is een fotografieforum, ik vind dat de info over hoe een foto gemaakt is hier op het forum zelf vermeld moet worden en niet dat je naar elders op het www moet gaan.Anders hoef ik in de Fotohoek niet meer te kijken, maar kan ik als ik wil leren over hoe foto's gemaakt zijn beter direct naar Flickr gaan.Eerlijk gezegd zie ik steeds vaker dat er geen exif info in of bij de foto's staat. En hoe mooi een foto dan ook is, leren doe ik er niet van.
Nr 1 is een topper.Als de foto's via Flickr gelinked zijn kan jeals je dat echt wilt via Flickr de exif vinden.Voor #1 dus K7, F5.6, 1/160, ISO 3200, 200mm en de gebruikte lens is de Pentax F 80-200 F4,7-5.6
Wel jammer dat er totaal geen technische info (exif) bij of in staat, dat vind ik altijd echt een groot gemis op een fotografieforum.