Auteur Topic: Kerst Circus Den Haag  (gelezen 2732 keer)

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: Kerst Circus Den Haag
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2015, 22:27:38 »
Goede avond, foto1 zeker favoriet inderdaad net een schilderijtje. Toch wil ik ook mijn persoonlijke mening even ventileren. Alle foto' s die ik hier op het forum voorbij zie komen bestudeer ik op de exif data. Ik zie de foto ( photoshop buiten beschouwing gelaten) en bedenk me welke instelling ik zou gebruiken. Hierna vergelijk ik mijn gedachte met de gegevens die bij de foto's staan. Zeker in stijlen waar ik minder ervaring mee heb, zegt dit wat over mijn ontwikkeling als ik praktisch dezelfde instelling gebruikt zou hebben. Zodra dit correspondeert (zeker bij (ex) forumleden die ik hoog heb zitten) is dit positief tav mijn leercurve. Ik kan na een tijdje zeggen dat ik het ben gaan snappen. Exif bij de foto is voor mij en wellicht andere forumleden handig. Ook ik ben van mening zonder in de verwijtende sfeer te willen belanden dat exif vermeld dient te worden. Vr gr sander

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2015, 22:27:38 »

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2015, 22:01:54 »
Sorry: Absoluut -1  :o  ??? Precies: Je moet er een beetje moeite voor doen... Bij het plaatsen van je foto's dus!
Ik vind het belachelijk om te moeten doorklikken. Graag exif HIER plaatsen... Is al vaak genoeg gevraagd.

en ik vind het belachelijk dat waneer iemand iets ECHT wilt leren, diegene niet even de moeite neemt om door te klikken, maar gaat klagen.
Dus nee, ik zal hier geen exif plaatsen. Ook al om de reden dat ik wil dat men naar mijn foto's kijkt, en niet gaat beoordelen op exif informatie.

Offline ArnoR

• Pentaxian
  • **
  • What you see is not always what you get...
« Reactie #14 Gepost op: 9 januari 2015, 21:32:18 »
het is ook niet veel moeite om even op flickr te kijken, kijkt men mischien ook naar andere foto's. Doe ik ook altijd is de link van flickr, ga ik ook daar even kijken wat er mischien nog meer is gemaakt in dezelfde serie.
Om te leren moet5 je ook een beetje moeite voordoen, alles steeds voorkauwen, leer je ook niks van
Sorry: Absoluut -1  :o  ??? Precies: Je moet er een beetje moeite voor doen... Bij het plaatsen van je foto's dus!
Ik vind het belachelijk om te moeten doorklikken. Graag exif HIER plaatsen... Is al vaak genoeg gevraagd.
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #13 Gepost op: 9 januari 2015, 20:58:14 »
Als je veel moeite doet om een foto zo te krijgen zoals je wilt is de moeite voor de exif niet zo groot meer en het voegt veel toe! (Geldt trouwens ook voor foto's die minder moeite gekost hebben).
Dus waarom niet gewoon er ALTIJD bijvoegen?

het is ook niet veel moeite om even op flickr te kijken, kijkt men mischien ook naar andere foto's. Doe ik ook altijd is de link van flickr, ga ik ook daar even kijken wat er mischien nog meer is gemaakt in dezelfde serie.
Om te leren moet5 je ook een beetje moeite voordoen, alles steeds voorkauwen, leer je ook niks van

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #12 Gepost op: 9 januari 2015, 11:17:10 »
Moet zeggen dat ik best veel werk had aan foto 1, ISO3200 en K7 is niet altijd de beste combo. Maar hij is uiteindelijk wel zo geworden als ik wilde.

Dit is een fotografieforum, ik vind dat de info over hoe een foto gemaakt is hier op het forum zelf vermeld moet worden en niet dat je naar elders op het www moet gaan.
Anders hoef ik in de Fotohoek niet meer te kijken, maar kan ik als ik wil leren over hoe foto's gemaakt zijn beter direct naar Flickr gaan.
Eerlijk gezegd zie ik steeds vaker dat er geen exif info in of bij de foto's staat. En hoe mooi een foto dan ook is, leren doe ik er niet van.  :(

Als je veel moeite doet om een foto zo te krijgen zoals je wilt is de moeite voor de exif niet zo groot meer en het voegt veel toe! (Geldt trouwens ook voor foto's die minder moeite gekost hebben).
Dus waarom niet gewoon er ALTIJD bijvoegen?

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2015, 10:54:18 »
Nr 1 is een topper.
Als de foto's via Flickr gelinked zijn kan jeals je dat echt wilt via Flickr de exif vinden.
Voor #1 dus K7, F5.6, 1/160, ISO 3200, 200mm en de gebruikte lens is de Pentax F 80-200 F4,7-5.6
Dit is een fotografieforum, ik vind dat de info over hoe een foto gemaakt is hier op het forum zelf vermeld moet worden en niet dat je naar elders op het www moet gaan.
Anders hoef ik in de Fotohoek niet meer te kijken, maar kan ik als ik wil leren over hoe foto's gemaakt zijn beter direct naar Flickr gaan.
Eerlijk gezegd zie ik steeds vaker dat er geen exif info in of bij de foto's staat. En hoe mooi een foto dan ook is, leren doe ik er niet van.  :(

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2015, 16:56:40 »
Moet zeggen dat ik best veel werk had aan foto 1, ISO3200 en K7 is niet altijd de beste combo. Maar hij is uiteindelijk wel zo geworden als ik wilde.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #9 Gepost op: 8 januari 2015, 16:30:11 »
Nr 1 is een topper.
Als de foto's via Flickr gelinked zijn kan jeals je dat echt wilt via Flickr de exif vinden.
Voor #1 dus K7, F5.6, 1/160, ISO 3200, 200mm en de gebruikte lens is de Pentax F 80-200 F4,7-5.6

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2015, 16:01:44 »
Wel jammer dat er totaal geen technische info (exif) bij of in staat, dat vind ik altijd echt een groot gemis op een fotografieforum.

Tja, daar hadden we een discussie over maar dat heeft niet zoveel veranderd.... :(

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2015, 15:09:25 »
nr 1 is echt een artistieke foto! mooi.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2015, 14:53:32 »
Erg mooi, vooral foto 1 en 3. Nr.1 heel mooie, mystieke sfeer en nr.3 zoals al eerder opgemerkt; mooie symmetrie. Veel ruis, maar het stoort eigenlijk niet.
Wel jammer dat er totaal geen technische info (exif) bij of in staat, dat vind ik altijd echt een groot gemis op een fotografieforum.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2015, 21:39:12 »
Mooie reeks.
Foto 1 is een specialleke.

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2015, 22:12:29 »
Ook mét ruis is foto 3 een mooie foto. Foto's 1 en 2 vind ik ook mooi.

Foto's 2 en 3 zijn geslaagd doordat er symmetrie in de foto zit vanwege de uitslaande armen (2) en benen (3). Doordat de figuur in foto 2 naar boven kijkt vanuit de middenas wordt deze middenas benadrukt, wat sereniteit oproept.

Foto 1 is geslaagd doordat de figuur naar het centrum van de foto wijst.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline ventaxian

• Pentaxian
  • **
  • Zie je wel!
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2015, 21:46:12 »
De eerste is inderdaad een bijzondere impressie, mooi effect.
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
    • pics by Kultfunk
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2015, 19:55:03 »
die eerste, da's een echt 'schilderijtje'

Offline mocca

• Super Pentaxian