Ik ben ondertussen klaar met mijn huidige computer. Het lijkt nu wel probleem op probleem en oplossen van problemen kost geld.
In ieder geval een nieuwe E-schijf (iedere keer bij opstarten vraagt die om een checkdisk) en nieuwe video kaart omdat display port ingang kuren heeft, dus ik zit nu met een trillend/bibberend scherm.
Dan ook maar bijpluggen van extra 8 Gb RAM en een nieuwe SSD die redelijk vol zit. Al met al wellicht tijd om eens te gaan om zien naar een nieuwe PC waar alles weer aan de huidige eisen van de tijd voldoet.
De huidige PC stamt uit 2009, echter is moederboard en processor in 2011/2012 vervangen.
Huidige configuratie:
- Moederboard ASUS P8-P67 B3 revision
- Intel Core-i5-2500K CPU 3.30 GHz
- 8 Gb RAM
- SSD 120 Gb OCZ-Vertex 3
- AMD Radeon HD 6770 video kaart, 1Gb geheugen
- Windows 7, 64-bits
Nieuwe configuratie die ik zo als computer-leek bij elkaar heb bedacht (met vragen die ik er bij heb):
- Coolermaster CM 690III behuizing (zijn er betere verkrijgbaar?)
- Moederboard ASUS p9X79 LE-SI (of ASUS Sabertooth X79??)
- Intel Core i7-4820 CPU 3,70GHz (of zou een hexa-core processor zinvol zijn?? > ik heb veel programma's tegelijk open staan)
- RAM 16 Gb Kingston hyper X Blu 1.600 Mhz (is 32 Gb zinvol??)
- AMD Radeon R7 260, 1 Gb geheugen (iets anders beter?)
- 750 W koeling (Seasonic M12II)
- SSD 500 Gb Samsung 840 EVO
- Twee 7.200 rpm schijven, 3 TB (foto's) en 1 TB (data). Vraag mezelf af of het zinvol is in de computer nog een 3TB te zetten in RAID1 (NAS idee), of dit beter extern te houden.
- Windows 8.1 dan maar ......

(Of zou Windows 7, wat ik nu gewend ben betere tip zijn?)
Zo, een heleboel vragen, waar de computer deskundigen hier naar mijn idee best wel hun mening over hebben.
Ik hou me aanbevolen voor verder tips.
Wil nu direct iets aanschaffen waar ik ook weer een aantal jaren mee vooruit kan en niet nu al achter loop.
Leef jullie zelf uit

:angel:
Als de mening is dat het huidige systeem met vervangingen ook nog lang mee kan, hoor ik dat ook graag.
NB
Als er op voorhand al mensen zijn die mijn oude configuratie willen kopen. Doe een bod ;C
Anders gaart hij t.z.t. wel op Marktplaats.