Persoonlijk leek mij de K-5II(s) slechts een tussenoplossing tussen de K-5 en de K-3, omdat de ontwikkeling van de K-3 iets te lang op zich liet wachten.
Dat zie je nu ook met de FluCard, die komt pas in maart in plaats van direct met de K-3.
Voor mijn gevoel is het bij Rcoh Pentax op het moment "alle hens aan dek" om nu meters te gaan maken.
Het lijkt erop dat productiecapaciteit vrijgemaakt wordt voor de productie van nieuwe zaken en dat zou best wel eens een FF camera kunnen zijn.
Als die al met de CP+ wordt gelanceerd dan maakt Ricoh er echt werk van. Het zou mij niet eens verbazen eigenlijk. K-3 en FF in kort tijdsbestek, gevolgd door mediacampagne.
Als de deal met Tokina echt is zoals de geruchten gaan, dan kunnen ze vrij snel ook FF lenzen voor de FF-camera gaan leveren, wellicht zelfs onder de Pentax naam (zoals destijds de 50-135 en de 16-50).
Het zou opzienbarend zijn als een "klein" merk als Ricoh Pentax dat in zo korte tijd voor elkaar kan krijgen.
Op gebied van compact camera's is het in ieder geval rustig.
Ook het Ricoh GXR systeem is uit productie, zodat het lijkt dat ze zich productie technisch op iets groots aan het voorbereiden zijn (
http://photorumors.com/2014/01/10/ricoh-gxr-camera-system-discontinued-in-the-uk/).