Auteur Topic: Pentax gerucht  (gelezen 1590 keer)

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: Pentax gerucht
« Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2014, 19:12:13 »
Oeps. Ik heb het misschien een beetje raar gezegd. Ik ga er niet van uit dat iedereen die met een Pentax crop camera fotografeert nu op stel en sprong een ff camera wil hebben. Ik wilde alleen aangeven dat er in dit forum wellicht een aantal mensen zijn die lange tjd hebben gewacht op een ff camera van Pentax en toen dat uit bleef toch een crop camera hebben gekocht. Of naar een ander merk zijn overgestapt. Die doelgroep bedoelde ik. Mijn excuses voor de verwarring. :schaam:

ach het houd een discussie levendig  :afro:  ;)
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2014, 19:12:13 »

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2014, 09:54:52 »
Het is je vergeven Cliff  :)

Er gaan al zolang geruchten rond over een FF, er zijn hier fanatieke mensen die er graag een zouden willen en ook zullen kopen.
Maar ik denk dat de komende jaren het totaal verkochte FF´s misschien maar 10-20 % zal zijn van de spiegelreflexmarkt die Pentax bedient.
Ik heb een aantal lenze die voor cropfactor zijn en die bevallen mij prima, een FF camera is niet echt iets wat ik nodig heb, dus blijf lekker bij de geweldige crops van Pentax.  :) :)

Ieder zijn ding en iedereen het zijne gegund van mijn kant.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Cliff-SP3

• Senior Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2014, 07:35:08 »
Oeps. Ik heb het misschien een beetje raar gezegd. Ik ga er niet van uit dat iedereen die met een Pentax crop camera fotografeert nu op stel en sprong een ff camera wil hebben. Ik wilde alleen aangeven dat er in dit forum wellicht een aantal mensen zijn die lange tjd hebben gewacht op een ff camera van Pentax en toen dat uit bleef toch een crop camera hebben gekocht. Of naar een ander merk zijn overgestapt. Die doelgroep bedoelde ik. Mijn excuses voor de verwarring. :schaam:
digitaal Pentax K-x, analoog MX, Super A, SP 1000 en Super Takumar en SMC Pentax en andere Pentax-K en M42 objectieven voor deze camera's

http://www.flickr.com/photos/dnf_spedition

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2014, 21:52:26 »
voor nu ben ik gesetteld met mijn K5 & K3 ...  Ik ben voorbereid op fullframe met de lensen die ik nu bezit (wensen zijn er nog altijd )  .. maar ga pas over als ik tegen grenzen ga aanlopen .. zolang ik die niet ervaar vind ik het allemaal prima ...   
Er is 1 mits.....   als de K5 of K3 het begeeft ..  en er is een ff beschikbaar .. zal ik daar eens driftig naar gaan omzien.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2014, 21:32:09 »
Beetje rare en bange gedachten bij sommige geloof ik  ???
Als Pentax fulframe op de markt brengt blijven ze toch ook gewoon "crop" camera´s maken, doen de 2 grote jongens toch ook.

Ik denk dat je een line-up krijgt met mischien een paar fulframe camera´s en daaronder een breed stel mooie crops.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2014, 20:23:55 »
Als het allemaal waar is, is dat een beetje zuur voor degenen die net een K3 hebben aangeschaft. Zeker als je veel dure aps-c  prime lenzen hebt. Ik weet dat een aantal van de forumleden iedere keer een stapje hoger zijn gegaan. Maar het lijkt mij niet voor iedereen weggelegd om met de komst van een full frame Pentax de hele uitrusting te verkopen of in te ruilen. Ricoh Pentax zal ook ff lenzen op de markt moeten brengen. Of anders als je je manuele lenen nog hebt deze eerst gaan gebruiken en dan kijken wat er op de markt komt. Zelf houd ik het bij de K-x en rommel verder met mijn legacy lenzenen de kitlens.  ;D

waarom zuur ik heb een k3 een hele fijne camera en ik hoef helemaal geen full frame ik zal de crop factor alleen maar gaan missen ik zal met een full frame ook geen betere foto's maken,
dat zal voor heel veel mensen gelden, en dan hebben we het nog niet eens over de prijs gehad.
maar goed zal ook niet zeggen dat ie bij mij nooit zal komen  ;D
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Cliff-SP3

• Senior Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2014, 19:52:24 »
Als het allemaal waar is, is dat een beetje zuur voor degenen die net een K3 hebben aangeschaft. Zeker als je veel dure aps-c  prime lenzen hebt. Ik weet dat een aantal van de forumleden iedere keer een stapje hoger zijn gegaan. Maar het lijkt mij niet voor iedereen weggelegd om met de komst van een full frame Pentax de hele uitrusting te verkopen of in te ruilen. Ricoh Pentax zal ook ff lenzen op de markt moeten brengen. Of anders als je je manuele lenen nog hebt deze eerst gaan gebruiken en dan kijken wat er op de markt komt. Zelf houd ik het bij de K-x en rommel verder met mijn legacy lenzenen de kitlens.  ;D
digitaal Pentax K-x, analoog MX, Super A, SP 1000 en Super Takumar en SMC Pentax en andere Pentax-K en M42 objectieven voor deze camera's

http://www.flickr.com/photos/dnf_spedition

Offline Jaccopladet

• Pentaxian
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2014, 17:29:11 »
Als er binnenkort een ff komt van pentax , wat zal dan de K3 gaan kosten, ik ben namelijk aan het sparen maar ben er nog niet ennnn vind 1200 teveel voor een camera hoe mooi en goed hij ook is.
Aankoop rond maart -mei.
canon 1d mark iii, canon FE 300L 2.8 IS USM, extender EF 2X ii, ef 50mm 1.4 USM, canon 1100 d, canon 18-55.

http://www.flickr.com/photos/91447801@N03/sets/

Serpiente

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2014, 23:02:47 »
Dat zou kunnen aansluiten op de toezegging die Carel kreeg tijdens de lunchvergadering aangaande de komst van de FF. Interessant. Maar de K5II is er nog niet heel lang en dat zou het gat tussen de K50 en K3 wel groot maken mits dit tijdelijk is natuurlijk, of ik moet ergens een afslag missen  :D

De K5II en IIs hebben nog wel een voorraad en rond de zomer verwacht ik de K3 ook wel onder de €1000. Ik had destijds mijn K5 voor ongeveer €950 gekocht in juni (eerste voorjaar na de release).

Qua full frame ben ik wel benieuwd. Het zal hopelijk geen Canon 6D of Nikon D610 kloon worden. Weather sealed is wel noodzakelijk.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2014, 22:22:13 »
Ik heb mij laten vertellen dat Ricoh 1 van de...... zo niet het rijkste bedrijf van Japan is. Als die er voor gaan .. gaan ze er ook echt voor is mijn idee.

Dat klopt inderdaad.
Qua eigen vermogen / solvabiliteit is het één van de uitschieters.

Daarnaast hebben ze al hele tijd geleden aangegeven zich meer vanuit de kantoormachine markt te gaan richten op "image processing" in ruimste zin.
Met name de Pentax 645D past in dat plaatje.

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2014, 22:13:32 »
Dan bestaat de kans ook dat ze de K50 wellicht een upgrade geven als het schrappen van de K5II(s) definitief wordt. Hier zal toch ook invulling aan gegeven worden lijkt me.Ben benieuwd wat er naast een FF en lenzen hiervoor op stapel staat.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2014, 21:39:28 »
Zie de laatste regel van dit interview met iemand van Pentax over mijn idee dat Tokina best wel eens alleen voor Pentax kan gaan werken/leveren:
http://www.pentaxforums.com/forums/16-pentax-news-rumors/246044-interview-chief-sales-marketing-officer-ricoh-imaging-japan.html

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2014, 21:35:55 »
Ik heb mij laten vertellen dat Ricoh 1 van de...... zo niet het rijkste bedrijf van Japan is. Als die er voor gaan .. gaan ze er ook echt voor is mijn idee.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2014, 21:30:18 »
Persoonlijk leek mij de K-5II(s) slechts een tussenoplossing tussen de K-5 en de K-3, omdat de ontwikkeling van de K-3 iets te lang op zich liet wachten.
Dat zie je nu ook met de FluCard, die komt pas in maart in plaats van direct met de K-3.
Voor mijn gevoel is het bij Rcoh Pentax op het moment "alle hens aan dek" om nu meters te gaan maken.

Het lijkt erop dat productiecapaciteit vrijgemaakt wordt voor de productie van nieuwe zaken en dat zou best wel eens een FF camera kunnen zijn.
Als die al met de CP+ wordt gelanceerd dan maakt Ricoh er echt werk van. Het zou mij niet eens verbazen eigenlijk. K-3 en FF in kort tijdsbestek, gevolgd door mediacampagne.
Als de deal met Tokina echt is zoals de geruchten gaan, dan kunnen ze vrij snel ook FF lenzen voor de FF-camera gaan leveren, wellicht zelfs onder de Pentax naam (zoals destijds de 50-135 en de 16-50).

Het zou opzienbarend zijn als een "klein" merk als Ricoh Pentax dat in zo korte tijd voor elkaar kan krijgen.
Op gebied van compact camera's is het in ieder geval rustig.
Ook het Ricoh GXR systeem is uit productie, zodat het lijkt dat ze zich productie technisch op iets groots aan het voorbereiden zijn (http://photorumors.com/2014/01/10/ricoh-gxr-camera-system-discontinued-in-the-uk/).

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2014, 21:26:39 »
dan zullen de prijzen van de II en IIs binnenkort ook wel gaan dalen...

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2014, 21:23:38 »
Dat klinkt interessant. Zal mij benieuwen de komende CP+

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2014, 21:12:32 »
Dat zou kunnen aansluiten op de toezegging die Carel kreeg tijdens de lunchvergadering aangaande de komst van de FF. Interessant. Maar de K5II is er nog niet heel lang en dat zou het gat tussen de K50 en K3 wel groot maken mits dit tijdelijk is natuurlijk, of ik moet ergens een afslag missen  :D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Pentax gerucht
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2014, 21:03:54 »
Van het andere forum geleend:

K-5II & K-5IIs are out of production for a couple of month.
Near the K-3 are in production,converter and telezoom for fullframe.

Deels wordt dit hier bevestigd: http://www.bhphotovideo.com/c/search?N=0&Top+Nav-Search=&Ntt=k5ii&sts=ma&InitialSearch=yes

De K-5II gaat er dus uit om productieruimte vrij te maken lijkt het (voor de FF?).

Binnenkort de CP+ (13 t/m 16-2), zou daar meer te verwachten zijn?
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2014, 21:09:12 door Edzo »