Ik heb bedacht dat ik eens een fotoboekje op blurb ga maken. Een plan dat ik anderhalf jaar geleden al eens had, maar nu ook het juiste erbij passende onderwerp. Leuk om mee aan de slag te gaan en daarna ermee de boer op te gaan. Niet perse voor grote verkoop aantallen.
Foto's afgelopen vrijdag gemaakt met Jackie Groenen, een Belgisch/Nederlandse voetbalster die in de Bundesliga speelt in Duisburg.
Ik zit nu foto's uit te zoeken. Al een heel karwei en elke foto in de juiste sfeer te maken. Ik zit ook wel even te piepen met de belangrijkste foto die ik over twee pagina's wil printen. Ik zit nog te wippen tussen 30x30 of 33x28cm formaat en dan mag je toch wel flink wat pixels hebben. Ineens zie je hoe lastig al die kleine stofjes zijn die in beeld zijn geslopen, omdat er een niet schoon raam in de achtergrond zit van de doorkijk. Pixels poetsen dus.
Niet een heel dik fotoboek. Minimum is 20 bladzijdes, maar een upgrade naar 24 of 28 zou heel goed kunnen. De fotoset van gisteren is heel divers. Van portret in soft zwart/wit, dark&edgy, sportief, Duisburg kleding, stoer&sexy. Ook zijn er wat geinfoto's gemaakt bij de lichtmeettesten (gelukkig heb ik geen lichtmeter, dus mooie geinige gekke gezichten platen). Van eerder dit jaar zijn er een paar mooie voetbalfoto's gemaakt in Duisburg tijdens de competitie.
Iemand iets aan kennis over de papiersoorten. De prijs van het boek is minder van belang, aangezien het niet om de oplage gaat, maar het display ervan.
Upgrade opties:
- Standaardpapier
- Kwaliteitspapier
- Proline uncoated
- Proline Pearl Photo
Alle kennis, ervaringen en input zijn meer dan welkom.
Er moet ook wat tekst in komen. Niet heel veel en het interview moet nog gebeuren aangezien we daar nog niet aan toe zijn gekomen. Afgelopen vrijdag gewerkt met Jackie van 14.00-19.30u en toen was de tijd op, maar de fotoset ook compleet. De tekstblokjes in 3 of 4 talen. Jackie is een jonge dame met ambities, dus er komen nog wel meer internationale competities aan in de toekomst. Tekst dus in ieder geval in Nederlands, Duits en Engels. Echter ook Frans zou wel een goede taal zijn in het geval ze naar een Franse club zou gaan volgend jaar. Aangezien ze binnenkort ook uit gaat komen voor de Rode Duivelinnen is Frans ook wel belangrijk. Iemand met kennis van goede spelling is altijd welkom!