Auteur Topic: TT Assen 2013  (gelezen 4870 keer)

Offline Lithium

• Junior Member
  • Geslacht: Man
Re: TT Assen 2013
« Reactie #25 Gepost op: 13 augustus 2013, 13:16:28 »
Geweldig staaltje meetrek-techniek. Echt een showcase wat mij betreft. Kan er alleen maar de hoed voor afnemen met een grote buiging (en met 1 en 2 als mijn favorieten)

Dank je wel.. Dit zijn voor mij ook de beste foto's die ik heb gemaakt..
1,2 en 5 vind ik zelf de mooiste..

Oeps, foutje van mij. Ik dacht dat je in de buurt van Assen woonde omdat je al 10 jaar naar de TT ging.  :-[
Misschien dat onze belgische leden een goede zaak weten in bijvoorbeeld Antwerpen.

grtz, Andre

Haha.. Geeft niet.. We gaan wel al 10 jaar.. Maar elke keer zitten we 4,5 uur in de auto.. Aan België had ik nog niet gedacht..
Ik kan ook in Utrecht gaan kijken als ik naar mijn broer toe ga..

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #25 Gepost op: 13 augustus 2013, 13:16:28 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2013, 11:23:57 »
Dat is voor mij 3,5 uur rijden.. Woon helemaal links onderin in zeeland tegen de Belgische grens..
Maar bedankt voor het meedenken..
Oeps, foutje van mij. Ik dacht dat je in de buurt van Assen woonde omdat je al 10 jaar naar de TT ging.  :-[
Misschien dat onze belgische leden een goede zaak weten in bijvoorbeeld Antwerpen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

newmikey2

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2013, 17:39:47 »
Geweldig staaltje meetrek-techniek. Echt een showcase wat mij betreft. Kan er alleen maar de hoed voor afnemen met een grote buiging (en met 1 en 2 als mijn favorieten)

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2013, 14:57:49 »
Dat is voor mij 3,5 uur rijden.. Woon helemaal links onderin in zeeland tegen de Belgische grens..
Maar bedankt voor het meedenken..

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:01:44 »
Dat er een K5 of een K5 II gaat komen is zeker.. Wanneer is eerder de vraag.. Op de K5 II zit een tracking optie dacht ik..? Werkt dat goed of kan je dat beter niet gebruiken..? Urk is voor mij 3 uur rijden.. Dat is net te ver.. Als ik eens in de buurt moet zijn even gaan kijken..
Ik weet niet waar je woont maar ik denk dat "de Winkel" in Beilen (http://www.dewinkel.nl/172-pentax-k5) een goed alternatief is voor Urk.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2013, 16:26:46 »
zit meestal nooit op een tribune maar loop vaak het circuit rond voor de beste plekjes dit jaar de strubben van af een container en door het hek in de padock,ruskenhoek en stekkenwal,de bult en mandeveen
volgend jaar de ossenbroeken maar eens proberen
vorig jaar ook het meeuwenmeer en ramshoek gedaan,

de k5 is qua ruis een geweldige camera dat zullen wel meer hier beamen k5II weet ik niet zal nooit minder zijn dan de k5 maar er zijn vast wel mensen die dat kunnen vertellen hier  ;)

Volgende keer dat ik op het circuit ben toch maar eens gaan rondlopen.. Wij kwamen niet verder dan de strubben tribune en de Geert Timmer tribune.. Op de andere plekken van het circuit kan je ook mooie foto's maken zoals ik zie..

Gelukkig want bij de K10D is dat echt dramatisch.. Als het een beetje regent kan je niet echt snelle sluitertijden gebruiken..

Je wereld gaat echt wel open als je van de K10D naar de K-5 (IIs) gaat. Alle K-5'jes (dus ook de II en IIs) zijn van beeld identiek. Zelfde sensor en beeldchip erin. Leuk, waar hebben ze de lenzen op voorraad (Urk)? Grote portemonnee mee en gewoon leegkopen de winkel ;)

Dat er een K5 of een K5 II gaat komen is zeker.. Wanneer is eerder de vraag.. Op de K5 II zit een tracking optie dacht ik..? Werkt dat goed of kan je dat beter niet gebruiken..? Urk is voor mij 3 uur rijden.. Dat is net te ver.. Als ik eens in de buurt moet zijn even gaan kijken..

RonHendriks

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:38:41 »
Je wereld gaat echt wel open als je van de K10D naar de K-5 (IIs) gaat. Alle K-5'jes (dus ook de II en IIs) zijn van beeld identiek. Zelfde sensor en beeldchip erin. Leuk, waar hebben ze de lenzen op voorraad (Urk)? Grote portemonnee mee en gewoon leegkopen de winkel ;)

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2013, 11:47:27 »
Dank je.. Ja er is nog heel veel ruimte voor verbetering.. Maar op dit moment ben ik met deze serie tevreden. (hoe dat over een jaar is.. dat weet ik niet..)
Ik ga nog naar een winkel waar alle lenzen zijn voor pentax.. Helaas is dat niet in de buurt.. Zal de foto's een bekijken van vorig jaar..
Hebben jullie alleen op de bult tribune gezeten of zijn jullie ook nog op andere plekken geweest..?
Dank je wel..
Hoe zit het met de K5 en K5-II (s) de ruisprestaties. Op de K10d is dat boven de iso 200 al zichtbaar..

zit meestal nooit op een tribune maar loop vaak het circuit rond voor de beste plekjes dit jaar de strubben van af een container en door het hek in de padock,ruskenhoek en stekkenwal,de bult en mandeveen
volgend jaar de ossenbroeken maar eens proberen
vorig jaar ook het meeuwenmeer en ramshoek gedaan,

de k5 is qua ruis een geweldige camera dat zullen wel meer hier beamen k5II weet ik niet zal nooit minder zijn dan de k5 maar er zijn vast wel mensen die dat kunnen vertellen hier  ;)
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2013, 10:05:00 »
ten eerste een mooie serie!! natuurlijk zijn er verbeteringen maar die blijf je altijd houden  :afro:
heb beide lenzen de sigma 70-200 en de 150-500 met os de 70-200 is 100 euro duurder geloof ik dan de 150-500
moet zeggen dat ik vorig jaar op de gamma racingday alleen de 70-200 had en dat dat prima ging (staan wel foto's op mijn flickr) had hem dit jaar niet mee en dat miste ik eigenlijk wel vooral bij de bult
succes met je keuzes qua lens en camera

Dank je.. Ja er is nog heel veel ruimte voor verbetering.. Maar op dit moment ben ik met deze serie tevreden. (hoe dat over een jaar is.. dat weet ik niet..)
Ik ga nog naar een winkel waar alle lenzen zijn voor pentax.. Helaas is dat niet in de buurt.. Zal de foto's een bekijken van vorig jaar..
Hebben jullie alleen op de bult tribune gezeten of zijn jullie ook nog op andere plekken geweest..?
Dank je wel..
Hoe zit het met de K5 en K5-II (s) de ruisprestaties. Op de K10d is dat boven de iso 200 al zichtbaar..

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:37:21 »
Ik zal binnenkort eens bij een winkel langsgaan om te kijken naar de verschillende lenzen en eventueel een nieuwe camera..
Zal zoiezo deze 3 lenzen bekijken en miss ook de 70-200 2.8.. Maar denk dat ie net te kort gaat zijn.. Of nog even wachten totdat de 1.4 converter er is en dan kijken wat het met de AF doet..
Iig bedankt voor de tips..

ten eerste een mooie serie!! natuurlijk zijn er verbeteringen maar die blijf je altijd houden  :afro:
heb beide lenzen de sigma 70-200 en de 150-500 met os de 70-200 is 100 euro duurder geloof ik dan de 150-500
moet zeggen dat ik vorig jaar op de gamma racingday alleen de 70-200 had en dat dat prima ging (staan wel foto's op mijn flickr) had hem dit jaar niet mee en dat miste ik eigenlijk wel vooral bij de bult
succes met je keuzes qua lens en camera 
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #15 Gepost op: 18 juli 2013, 11:28:35 »
Als de prijs doorslaggevend is dan kun je niet om de 150-500 OS heen
Je hebt ook nog de 50-500 OS die is optisch beter dan de 150-500 maar is wel de duurste van de drie. (bijna 500 euro meer dan 150-500).
Met wat geduld kun je ook nog wachten op de 1.4x SDM Pentax converter, die zal vast prima werken op de DA* 300.
Reken wel dat zo'n ding 400 á 500 euro gaat kosten.....de AF wordt er wel weer een slagje trager van dus ik denk niet dat dit juiste combi zal zijn voor jou.

Ik zal binnenkort eens bij een winkel langsgaan om te kijken naar de verschillende lenzen en eventueel een nieuwe camera..
Zal zoiezo deze 3 lenzen bekijken en miss ook de 70-200 2.8.. Maar denk dat ie net te kort gaat zijn.. Of nog even wachten totdat de 1.4 converter er is en dan kijken wat het met de AF doet..
Iig bedankt voor de tips..

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 16 juli 2013, 23:54:43 »
AF is sneller bij de Sigma 150-500 en beeldkwaliteit is beter bij de DA*300.. pfff.. Gaat nog een leuke keuze worden..

Als de prijs doorslaggevend is dan kun je niet om de 150-500 OS heen
Je hebt ook nog de 50-500 OS die is optisch beter dan de 150-500 maar is wel de duurste van de drie. (bijna 500 euro meer dan 150-500).
Met wat geduld kun je ook nog wachten op de 1.4x SDM Pentax converter, die zal vast prima werken op de DA* 300.
Reken wel dat zo'n ding 400 á 500 euro gaat kosten.....de AF wordt er wel weer een slagje trager van dus ik denk niet dat dit juiste combi zal zijn voor jou.

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #13 Gepost op: 16 juli 2013, 22:19:37 »
Idd, met elke camera werd de AF beter.

Ik heb de DA*300 een enkele keer op de K-5 gehad (ff uitproberen van een ander) maar vond de AF nou niet zo heel snel.......
Beeldkwaliteit is wel beter dan van de 150-500.....maar dat zal geen verassing zijn.

AF is sneller bij de Sigma 150-500 en beeldkwaliteit is beter bij de DA*300.. pfff.. Gaat nog een leuke keuze worden..

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #12 Gepost op: 15 juli 2013, 20:15:32 »
Neem aan dat er met de K7 en de K5 een steeds betere autofocus was..?
Zit te twijfelen tussen de DA*300 mm of de Sigma 150-500.. Met de Sigma heb je meer bereik..
[...]
Idd, met elke camera werd de AF beter.

Ik heb de DA*300 een enkele keer op de K-5 gehad (ff uitproberen van een ander) maar vond de AF nou niet zo heel snel.......
Beeldkwaliteit is wel beter dan van de 150-500.....maar dat zal geen verassing zijn.

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #11 Gepost op: 15 juli 2013, 12:21:04 »
Ik ben ook begonnen met K10d en 55-300 (nee, zelfs met K10d en Sigma 75-300 DL Zoom) en later met K-7 en K-5 en dan met de Sigma's 70-200 en 150-500.
Ik vond de combi K-5 en Sigma 70-200 het fijnste werken maar als ik de mm nodig had, deed de 150-500 het ook prima.

Neem aan dat er met de K7 en de K5 een steeds betere autofocus was..?
Zit te twijfelen tussen de DA*300 mm of de Sigma 150-500.. Met de Sigma heb je meer bereik..

Leuke serie om te zien, ik ben er 3 keer op rij geweest maar deze editie heb ik overgeslagen vanwege het weer.
De baan was zo te zien wel aardig nat, zijn deze foto's op vrijdag gemaakt?

Er zitten wel wat foto's tussen die nog gered kunnen worden in de nabewerking.
Over de hele linie genomen valt het harde contrast op, dat zou naar mijn smaak wel wat minder mogen.

Foto 1 en 5 zou ik nog wat meer verscherpen want die zijn goed gelukt.
Bij foto 3 vind ik de reflectie wel leuk en foto 4 is verder niets mis mee.
De tweede foto zou ik als mislukt bestempelen vanwege de onscherpte.

Een andere lens zou je foto's kunnen verbeteren, ik had hiervoor een K-5 met DA* 60-250 F/4.0 maar die was te langzaam met scherpstellen.
Ik weet niet of de scherpstelschaal korter is op de DA* 300 F/4.0 maar over het algemeen genomen is de HSM van Sigma sneller dan de SDM van Pentax.

De Sigma 70-200 2.8 is al genoemd maar ik denk dat je dan te weinig bereik hebt, uit eigen ervaring is een 600mm (aps-c 400mm) het fijnst om te gebruiken.
Ik zou het dus gaan zoeken bij een 150-500mm OS of 50-500mm OS waarbij de laatstgenoemde mijn voorkeur zou hebben vanwege de betere scherpte en het zoombereik.

Dank je.. Een beetje regen.. Met een goed regenpak kan het de hele dag regenen.. haha..
De foto's zijn op donderdag gemaakt.. Het was droog tot in de middag.. Toen begon het te regenen..

Ik heb er vrij weinig aan gedaan met nabewerking.. Ik ben daar nog geen kei in.. Als je wil mag je het proberen..
Ik had helemaal geen verscherping gedaan.. Maar dat heb ik nu gedaan en dan ziet het er wel een stuk beter uit..
Bij foto's 3 vond ik die reflectie ook mooi.. Foto 4 zit het mooie wedstrijd element in (voor zover dat kan in de trainingen..)

Neem aan dat een nieuwe camera ook wel meehelpt aan de snelheid van de autofocus.. Ik weet ook niet hoe snel de DA* 300 scherpstelt.. Ik heb alle foto's op 300 mm geschoten en dan moest ik nog heel veel croppen.. Dus minder dan 300 mm zal het niet zo snel worden..

Misschien kan Ron vertellen wat zijn bevindingen zijn over de K5 met DA*300 en met de K5 met Da*300..

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2013, 21:21:26 »
Leuke serie om te zien, ik ben er 3 keer op rij geweest maar deze editie heb ik overgeslagen vanwege het weer.
De baan was zo te zien wel aardig nat, zijn deze foto's op vrijdag gemaakt?

Er zitten wel wat foto's tussen die nog gered kunnen worden in de nabewerking.
Over de hele linie genomen valt het harde contrast op, dat zou naar mijn smaak wel wat minder mogen.

Foto 1 en 5 zou ik nog wat meer verscherpen want die zijn goed gelukt.
Bij foto 3 vind ik de reflectie wel leuk en foto 4 is verder niets mis mee.
De tweede foto zou ik als mislukt bestempelen vanwege de onscherpte.

Een andere lens zou je foto's kunnen verbeteren, ik had hiervoor een K-5 met DA* 60-250 F/4.0 maar die was te langzaam met scherpstellen.
Ik weet niet of de scherpstelschaal korter is op de DA* 300 F/4.0 maar over het algemeen genomen is de HSM van Sigma sneller dan de SDM van Pentax.

De Sigma 70-200 2.8 is al genoemd maar ik denk dat je dan te weinig bereik hebt, uit eigen ervaring is een 600mm (aps-c 400mm) het fijnst om te gebruiken.
Ik zou het dus gaan zoeken bij een 150-500mm OS of 50-500mm OS waarbij de laatstgenoemde mijn voorkeur zou hebben vanwege de betere scherpte en het zoombereik.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2013, 23:00:44 door Berend »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2013, 18:10:19 »
[...]Dank je.. Nee dat klopt..
Met welke camera en lens maak jij je foto's op het circuit..? [...]
Ik ben ook begonnen met K10d en 55-300 (nee, zelfs met K10d en Sigma 75-300 DL Zoom) en later met K-7 en K-5 en dan met de Sigma's 70-200 en 150-500.
Ik vond de combi K-5 en Sigma 70-200 het fijnste werken maar als ik de mm nodig had, deed de 150-500 het ook prima.

Offline Lithium

• Junior Member
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2013, 13:17:52 »
Hey Lennart dit ziet er met deze combinatie zeker goed uit.
Scherpte en meetrekken is je goed afgegaan.
Lastig om genoeg variatie aan te brengen in de manier van vastleggen.
De 4e is niet erg spannend, maar valt me toch op, omdat hij afwijkt, dat zou ik wel proberen bij meer foto's.

Ik herken dat beiden niet snel zijn met autofocus, de 55-300 heb ik en de Kr heb ik en K20D had ik (dus enigszins vergelijkbaar).
Ben zelf van Kr naar K30 gegaan en daarin merk ik een heel groot verschil in autofocus snelheid met bv de Tamron 90mm.
Dus dat je daarin stappen maakt, kan bijna niet anders. Zal ook de 55-300 eens op de K30 en Kr vergelijken....

Dank je wel.. Ik had al eerder een keer motorsport gefotografeerd.. Dus had al een beetje geoefend..
Ik vind de scherpte zelf niet helemaal optimaal.. Op mijn beeldscherm.. Maar die is niet gekalibreerd..
Het is zeker lastig om verschillende posities aan te nemen.. We hebben op 2 tribunes gezeten.. En die waren net een beetje te ver van de baan.. Heb nog een heleboel moeten croppen.. Er zijn een heleboel foto's zoals 4 helemaal mislukt.. Of ik zou ze zo moeten croppen..
Ja denk als ik van de K10D naar de K5 of K5 II zou gaan dat het een stuk sneller allemaal zal gaan.. (Of er betere foto's uitkomen weet ik niet.. Misschien meer gelukte foto's..) Nu ongeveer van de 3000 foto's zijn er 60 echt goed gelukt..
Ik neem ook aan dat de DA* 300 f/4.0 betere foto's gaat maken dan de 55-300

Ik ben ook altijd fervent TT bezoeker geweest, was er altijd 5 dagen op camping. Laatste jaren komt het er niet meer van, alle kosten zijn de pan uit gerezen. Kaartje op de GT tribune kostte al 90 euri's en zal inmiddels wel duurder zijn. Ik heb ook wel eens foto' s gemaakt maar niet zo close als deze. Ze zien er best goed uit, zeker als ik in ogenschouw neem waarmee ze gemaakt zijn. Je hebt de uiteindelijke winnaar er in ieder geval ook op staan, daar ben ik al heel lang fan van, zelfs onze hond heet Rossi :D

Wij zijn de woensdagmiddag aangekomen en zijn zondag weer op het gemakje terug gereden.. Ja de kosten om op de tribune te zitten is volgens mij 98 euro.. Maar je hebt wel mooi zicht op de mooiste bocht.. Waar toch heel veel gebeurd.. Ik zou toch nog wel eens in Assen langs de baan willen staan.. Als vrienden van mij op het circuit gaan rijden ga ik in ieder geval mee voor de foto's..
Ik ben ook zeer tevreden over de foto's.. Ja.. Daar heb ik gelukkig wel foto's van.. Ben er zelf ook al jaren fan van.. Denk dat Crutchlow dit jaar nog wel een race gaat winnen..

Ook al mist er wat scherpte, ze kunnen me toch goed smaken :)

Ik kan de exif niet zien maar ik vermoed dat er met wat nabewerking nog meer uit te halen is.

Dank je.. Volgens mij als je doorklikt kom je op mijn flickr.. En daar kan je als het goed is wel de exif helemaal zien..
Ik heb de foto's wel een beetje lichter gemaakt.. Ik ben nog niet zo goed in het nabewerken.. Dat wil ik nog wel leren..

Je hebt een mooie serie gemaakt met deze combi.....beiden zijn geen snelheidsmonsters in AF ;-)

Dank je.. Nee dat klopt..
Met welke camera en lens maak jij je foto's op het circuit..?

Mooie serie hoor, zeker 1.2 en 5.

Dank je.. De foto's zijn wel heel erg gecropt.. Met 300 mm heb je soms toch nog te weinig..

Vanavond eens vergeleken wat de 55-300 doet op de Kr in vergelijking met de K30.
Opvallend is dat de K30 in 1 keer de focus pakt, eigenlijk elke keer, en dat de Kr soms in 2 keer de focus pakt.
Dat in 2 stappen focus pakken wordt erger als het verschil in afstand tov het laatste focuspunt, met het nieuwe focuspunt groter is.
Dus sta ik scherp op 2 meter en moet ik naar oneindig, dan is de Kr bij snelle objecten heel vaak te laat.
Als de het verschil in afstand voor de focus niet groot is, doen ze weinig voor elkaar onder.
Had geen tijd om echt goed te testen met bewegende objecten, bijvoorbeeld auto's.
Ik durf wel te stellen dat de K30 het een pak beter doet met de autofocus hits...

Ik heb ook wel veel missers gehad met de autofocus..
Bedankt voor het snelle testen.. heb er van geleerd..  :-*
Denk dat ik van de winter ga kijken voor een nieuwe body of nieuwe lens.. (of beide..).. Moet alleen wel eerst mijn motor verkocht zijn..

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2013, 01:48:16 »
De 4e is niet erg spannend, maar valt me toch op, omdat hij afwijkt, dat zou ik wel proberen bij meer foto's.

Ik herken dat beiden niet snel zijn met autofocus, de 55-300 heb ik en de Kr heb ik en K20D had ik (dus enigszins vergelijkbaar).
Ben zelf van Kr naar K30 gegaan en daarin merk ik een heel groot verschil in autofocus snelheid met bv de Tamron 90mm.
Dus dat je daarin stappen maakt, kan bijna niet anders. Zal ook de 55-300 eens op de K30 en Kr vergelijken....

Vanavond eens vergeleken wat de 55-300 doet op de Kr in vergelijking met de K30.
Opvallend is dat de K30 in 1 keer de focus pakt, eigenlijk elke keer, en dat de Kr soms in 2 keer de focus pakt.
Dat in 2 stappen focus pakken wordt erger als het verschil in afstand tov het laatste focuspunt, met het nieuwe focuspunt groter is.
Dus sta ik scherp op 2 meter en moet ik naar oneindig, dan is de Kr bij snelle objecten heel vaak te laat.
Als de het verschil in afstand voor de focus niet groot is, doen ze weinig voor elkaar onder.
Had geen tijd om echt goed te testen met bewegende objecten, bijvoorbeeld auto's.
Ik durf wel te stellen dat de K30 het een pak beter doet met de autofocus hits...
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2013, 00:01:47 »
Mooie serie hoor, zeker 1.2 en 5.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2013, 00:00:16 »
Je hebt een mooie serie gemaakt met deze combi.....beiden zijn geen snelheidsmonsters in AF ;-)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2013, 19:23:54 »
Ook al mist er wat scherpte, ze kunnen me toch goed smaken :)

Ik kan de exif niet zien maar ik vermoed dat er met wat nabewerking nog meer uit te halen is.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2013, 17:34:01 »
Ik ben ook altijd fervent TT bezoeker geweest, was er altijd 5 dagen op camping. Laatste jaren komt het er niet meer van, alle kosten zijn de pan uit gerezen. Kaartje op de GT tribune kostte al 90 euri's en zal inmiddels wel duurder zijn. Ik heb ook wel eens foto' s gemaakt maar niet zo close als deze. Ze zien er best goed uit, zeker als ik in ogenschouw neem waarmee ze gemaakt zijn. Je hebt de uiteindelijke winnaar er in ieder geval ook op staan, daar ben ik al heel lang fan van, zelfs onze hond heet Rossi :D
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2013, 20:27:40 door elshout1958 »

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2013, 17:31:16 »

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Lithium

• Junior Member
TT Assen 2013
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2013, 16:46:52 »
Het laatste weekend van juni is het steevast de TT in Assen. Daar ga ik nu al bijna 10 jaar naar toe.. Dit jaar heb ik voor het eerst geprobeerd om foto’s te maken. Ik ben er 3 dagen geweest, maar alleen de donderdag en vrijdag foto’s gemaakt en op de wedstrijddag echt genoten van de races.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en hoop op commentaar.

Alles is geschoten met een K10D met de DA 55-300 f/4-5.8.
De autofocus is niet echt snel van beide. Ben benieuwd of dit is verbeterd met de K5 of de K5 II. En hoe is de snelheid van de DA * 300 tov van de DA 55-300 f/4-5.8.

1.
300mm, 1/180 f/11 ISO 100

20130627_1560.jpg by Lithium313, on Flickr

2.
300mm, 1/180 f/13 ISO 100

20130627_0952.jpg by Lithium313, on Flickr

3.
300mm, 1/180 f/8,0 ISO 100

20130627_0579.jpg by Lithium313, on Flickr
4.
300mm, 1/250 f/11 ISO 100

20130627_0376.jpg by Lithium313, on Flickr