Hey Lennart dit ziet er met deze combinatie zeker goed uit.
Scherpte en meetrekken is je goed afgegaan.
Lastig om genoeg variatie aan te brengen in de manier van vastleggen.
De 4e is niet erg spannend, maar valt me toch op, omdat hij afwijkt, dat zou ik wel proberen bij meer foto's.
Ik herken dat beiden niet snel zijn met autofocus, de 55-300 heb ik en de Kr heb ik en K20D had ik (dus enigszins vergelijkbaar).
Ben zelf van Kr naar K30 gegaan en daarin merk ik een heel groot verschil in autofocus snelheid met bv de Tamron 90mm.
Dus dat je daarin stappen maakt, kan bijna niet anders. Zal ook de 55-300 eens op de K30 en Kr vergelijken....
Dank je wel.. Ik had al eerder een keer motorsport gefotografeerd.. Dus had al een beetje geoefend..
Ik vind de scherpte zelf niet helemaal optimaal.. Op mijn beeldscherm.. Maar die is niet gekalibreerd..
Het is zeker lastig om verschillende posities aan te nemen.. We hebben op 2 tribunes gezeten.. En die waren net een beetje te ver van de baan.. Heb nog een heleboel moeten croppen.. Er zijn een heleboel foto's zoals 4 helemaal mislukt.. Of ik zou ze zo moeten croppen..
Ja denk als ik van de K10D naar de K5 of K5 II zou gaan dat het een stuk sneller allemaal zal gaan.. (Of er betere foto's uitkomen weet ik niet.. Misschien meer gelukte foto's..) Nu ongeveer van de 3000 foto's zijn er 60 echt goed gelukt..
Ik neem ook aan dat de DA* 300 f/4.0 betere foto's gaat maken dan de 55-300
Ik ben ook altijd fervent TT bezoeker geweest, was er altijd 5 dagen op camping. Laatste jaren komt het er niet meer van, alle kosten zijn de pan uit gerezen. Kaartje op de GT tribune kostte al 90 euri's en zal inmiddels wel duurder zijn. Ik heb ook wel eens foto' s gemaakt maar niet zo close als deze. Ze zien er best goed uit, zeker als ik in ogenschouw neem waarmee ze gemaakt zijn. Je hebt de uiteindelijke winnaar er in ieder geval ook op staan, daar ben ik al heel lang fan van, zelfs onze hond heet Rossi 
Wij zijn de woensdagmiddag aangekomen en zijn zondag weer op het gemakje terug gereden.. Ja de kosten om op de tribune te zitten is volgens mij 98 euro.. Maar je hebt wel mooi zicht op de mooiste bocht.. Waar toch heel veel gebeurd.. Ik zou toch nog wel eens in Assen langs de baan willen staan.. Als vrienden van mij op het circuit gaan rijden ga ik in ieder geval mee voor de foto's..
Ik ben ook zeer tevreden over de foto's.. Ja.. Daar heb ik gelukkig wel foto's van.. Ben er zelf ook al jaren fan van.. Denk dat Crutchlow dit jaar nog wel een race gaat winnen..
Ook al mist er wat scherpte, ze kunnen me toch goed smaken 
Ik kan de exif niet zien maar ik vermoed dat er met wat nabewerking nog meer uit te halen is.
Dank je.. Volgens mij als je doorklikt kom je op mijn flickr.. En daar kan je als het goed is wel de exif helemaal zien..
Ik heb de foto's wel een beetje lichter gemaakt.. Ik ben nog niet zo goed in het nabewerken.. Dat wil ik nog wel leren..
Je hebt een mooie serie gemaakt met deze combi.....beiden zijn geen snelheidsmonsters in AF ;-)
Dank je.. Nee dat klopt..
Met welke camera en lens maak jij je foto's op het circuit..?
Mooie serie hoor, zeker 1.2 en 5.
Dank je.. De foto's zijn wel heel erg gecropt.. Met 300 mm heb je soms toch nog te weinig..
Vanavond eens vergeleken wat de 55-300 doet op de Kr in vergelijking met de K30.
Opvallend is dat de K30 in 1 keer de focus pakt, eigenlijk elke keer, en dat de Kr soms in 2 keer de focus pakt.
Dat in 2 stappen focus pakken wordt erger als het verschil in afstand tov het laatste focuspunt, met het nieuwe focuspunt groter is.
Dus sta ik scherp op 2 meter en moet ik naar oneindig, dan is de Kr bij snelle objecten heel vaak te laat.
Als de het verschil in afstand voor de focus niet groot is, doen ze weinig voor elkaar onder.
Had geen tijd om echt goed te testen met bewegende objecten, bijvoorbeeld auto's.
Ik durf wel te stellen dat de K30 het een pak beter doet met de autofocus hits...
Ik heb ook wel veel missers gehad met de autofocus..
Bedankt voor het snelle testen.. heb er van geleerd..
Denk dat ik van de winter ga kijken voor een nieuwe body of nieuwe lens.. (of beide..).. Moet alleen wel eerst mijn motor verkocht zijn..