Even het volgende, ik geef ook vaak aan dat mensen vrolijker moet kijken als ze op de foto komen omdat ze jaren naar de foto's moeten kijken

sommige veranderen dan nog niet

Mharda ziet het heel goed , we praten hier over bruidsfotografie en geen studiowerk.
Met studio werk ben je ook veel meer bezig met details en de persoon zelf.
Hoe de mensen in de kleren staan heb ik geen invloed op, oke het pak is misschien niet zoals jullie het zouden dragen, deze mensen zijn er wel heel tevreden mee en kijken daar zelf vast anders tegen aan. het pak in foto 4 staan misschien niet zoals het hoort, juist deze foto hebben ze gekozen om in de huiskamer te hangen en bij mij de bestelling gedaan op canvas 120x90.
En wat ik dus al eerder zij je loopt een heledag mee en ziet op laatst ook niet alles en je kunt ook niet op alles letten. voorbeeld, hier moest ik rekenschap houden met de koetsier en zijn vrouw die er bij waren, er waren nog eens twee familie leden bij die af en toe ook op de foto met het bruidspaar gingen plus nog eens twee kinderen die mee liepen.
Het is wel zo dat alles wat hier gezegd wordt probeer ik iets van te leren en sommige dingen probeer ik te onthouden om het volgende keer beter te doen.
Zo werk ik hier bij de krant met nog een fotograaf samen en hij vertelde mij als eens dat hij jaren gelden wel eens op het canon forum foto;s plaatste, hij deed dat al lang niet meer want wat je ook plaatse er was altijd wel iets van commentaar en dat was hij zat.
Ik zelf heb hier geen problemen mee wat voor commentaar ik hier krijg, positief of negatief je pikt er toch dingen uit die voor je zelf belangrijk zijn om de volgende keer weer beter te kunnen zijn.
Het belangrijkste is dat de klant tevreden is, en de klant kijkt toch anders naar de foto's dan wij hier.