Auteur Topic: Flickr veranderd, beter?  (gelezen 2558 keer)

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Flickr veranderd, beter?
« Reactie #35 Gepost op: 29 mei 2013, 17:55:45 »
Beste Forummers,

Beter? Tja, dat vind ik nu al moeilijk te zeggen. Eerst maar eens wat langer er mee werken. De homepage is inderdaad vertrokken, dat is wel even wennen. Was altijd een handig vertrekpunt voor de site. De brij aan foto's vind ik juist erg fraai. Ik vond de wijze waarop de foto's op de 'oude' site werden getoond rond uit truttig. Zelfs mijn slechtste foto's (zijn er heel wat  ;) ) zien er nu ineens heel profi uit!! De diavoorstelling in de sets lijkt eveneens vertrokken, maar die gebruikte ik nauwelijks. Interessant wordt wel de afweging of ik nog betaald lid ga blijven. De 'free' optie biedt zo te zien voor mij voldoende. En een eventueel advertentietje, ach, dat vind ik niet erg: 't geld moet tenslotte ergens vandaan komen.

Groet,

Wytze

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #35 Gepost op: 29 mei 2013, 17:55:45 »

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #34 Gepost op: 29 mei 2013, 16:30:37 »
Dus als ik het goed begrijp is er geen limiet meer van die vervelende 200 foto's.
Heb ik nu voor niets foto's afgehaald om nieuwe foto's op het forum te plaatsen!
Of is er nog altijd een limiet van 200 stuks dat je kan zien op Flickr?
Ja. Ja. Nee.
Verliefd op de K-1

Offline VanMar

• Pentaxian
  • **
« Reactie #33 Gepost op: 29 mei 2013, 16:26:00 »
Dus als ik het goed begrijp is er geen limiet meer van die vervelende 200 foto's.
Heb ik nu voor niets foto's afgehaald om nieuwe foto's op het forum te plaatsen!
Of is er nog altijd een limiet van 200 stuks dat je kan zien op Flickr?
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2013, 21:03:46 »
wat ik echt mis .. is de "homepage" zoals voorheen .. klik op flickr logo en je komt op Recent Activity page ... nie meer dus ....

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline ivotjuh

• Senior Member
  • **
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
« Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2013, 20:51:19 »
Ik vind de nieuwe lay-out erg mooi! Het is even wennen waar alles zit natuurlijk, maar dat is met alle nieuwe 'dingen'. Over een maandje of anderhalf zullen de kinderziektes wel verholpen zijn, en eventuele update's aan de hand van klachten/reactie's geďmplementeerd zijn.

...
Ik vind de nieuwe layout ronduit waardeloos..
Je krijgt meteen een hele brei met foto's over je heen....

Hierdoor krijgen foto's niet de 'persoonlijke' aandacht die ze verdienen..
...
Het punt van Harry Wubbels daar kan ik me wel in vinden, maar zo had ik er nog niet aan gedacht. Je kunt natuurlijk ook op de photostream op de eerste foto klikken, en er vervolgens als slideshow doorheen gaan? Dan krijgen ze wel persoonlijke aandacht, en op de photostream krijg je een goede impressie van het werk van de fotograaf.

...
Er was begin 20e eeuw een onderzoek naar de productiviteit van - ik meen - typisten. Er werd gezocht naar een verband tussen de hoeveel licht en de productiviteit. Meer licht en er werd harder getypt, minder licht en er werd harder getypt. Wat blijkt? Het feit dat er aandacht aan de werknemer werd besteed deed ze al harder werken.

Ik denk elke verandering bij Flickr een verbetering is; er gebeurt eindelijk wat!
...
Wat een mooie informatie, kan ik echt van genieten  ;D En zo werkt het zeker wel!

Ivo
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2013, 20:55:51 door ivotjuh »

Offline Harry Wubbels

• Senior Member
  • **
    • Harry Wubbels Foto
« Reactie #30 Gepost op: 23 mei 2013, 23:41:20 »
Er zijn op de flickr website duizenden NEGATIEVE reacties geplaatst en wat mij betreft terecht...
K3, K10D , Pentax DA 1:4 -5.8 55-300mm ED, Pentax DA 18-55 kitlens, Sigma DC 17-70mm 1:2.8-4 macro HSM

Offline Harry Wubbels

• Senior Member
  • **
    • Harry Wubbels Foto
« Reactie #29 Gepost op: 23 mei 2013, 20:04:42 »
Ik vind de nieuwe layout ronduit waardeloos..
Je krijgt meteen een hele brei met foto's over je heen....

Hierdoor krijgen foto's niet de 'persoonlijke' aandacht die ze verdienen..

En waar is de 'slideshow' gebleven.... Altijd heerlijk om een onderwerp in te typen en alles voorbij laten komen.

Kan dit nog ???

Groet Harry
K3, K10D , Pentax DA 1:4 -5.8 55-300mm ED, Pentax DA 18-55 kitlens, Sigma DC 17-70mm 1:2.8-4 macro HSM

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #28 Gepost op: 23 mei 2013, 17:26:38 »
het is dus duidelijk (mijn theorie) dat ze meer geld kunnen verdienen met reclame dan met pro accounts daarom zijn de addfree accounts het dubbele van de pro accounts  maar dat is hun goede recht,maar zijn er dan ook nog goede alternatieven en dan bedoel ik niet een eigen site en picasa
en nog even over de sets ja met een pro account ongelimiteerd maar voor de nieuwe opzet inderdaad niks te vinden dan maar een mail sturen  kijken wat dat oplevert
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2013, 23:53:06 »
Dank je ouwedeur !  Dat had ik (uiteraard) al gelezen .
Hier schrijft men niets over het aantal sets. Vandaar mijn vraag.
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #26 Gepost op: 22 mei 2013, 23:45:42 »
Depending on your Flickr account, you have a different amount of available space:

With a free Flickr account you have 1 Terabyte of space for photos and videos.
With a Doublr account you have 2 Terabytes of space for photos and videos.
With a Flickr Pro account you may use an unlimited amount of space.  :evil:

Recurring Pro members currently ( Hoelang nog is de vraag )  have the ability to continue renewing at the same price.

Ik betaal nu $24.99 per jaar dat klinkt HEEL veel beter dan $499.99 per jaar ......... en tzt meer dan 2 terabite ruimte kunnen hebben ... ( in theorie )

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #25 Gepost op: 22 mei 2013, 19:15:31 »
Sinds een paar weken heb ik een pro account voor 3 maanden, vooral om daarmee wčl gebruik te kunnen maken van de extra opties :
Zoveel sets aanmaken als je wilt;
De originele foto's kunnen uploaden .
Wat ik niet duidelijk krijg :
Kun je met de vernieuwde Flickr FREE  nu óók zoveel sets maken als je wilt ?

Zo ja, dan kan kan ik net zo goed terug naar Free ? Aan de reclame stoor ik me niet echt.
Maar dan kan ik het beste terug gaan naar "Free" aan het einde van de 3 mnd pro - account ?

kijk hier eens http://www.flickr.com/help/limits/ dan word er een hoop duidelijk  :afro:
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2013, 19:21:39 door ouwedeur »
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: 22 mei 2013, 15:58:48 »
Sinds een paar weken heb ik een pro account voor 3 maanden, vooral om daarmee wčl gebruik te kunnen maken van de extra opties :
Zoveel sets aanmaken als je wilt;
De originele foto's kunnen uploaden .
Wat ik niet duidelijk krijg :
Kun je met de vernieuwde Flickr FREE  nu óók zoveel sets maken als je wilt ?

Zo ja, dan kan kan ik net zo goed terug naar Free ? Aan de reclame stoor ik me niet echt.
Maar dan kan ik het beste terug gaan naar "Free" aan het einde van de 3 mnd pro - account ?
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2013, 16:04:39 door franck »

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #23 Gepost op: 22 mei 2013, 07:38:50 »
Reeds genoemd, maar toch nog maar even onder de aandacht:  de reclame, lijkt me een storende factor, misschien ook een reden om Pro te blijven , wellicht dan weer niet om Pro te 'gaan' .. :-\ 
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 21 mei 2013, 23:52:50 »
Net 2 maanden geleden mijn pro-account verlengd(en dus betaald), doen ze dit. Dan had ik net zo goed niet pro gebruiker hoeven te blijven...
Maar als niet pro gebruiker kun je toch maar een beperkt aantal sets aanmaken ? Dan heeft PRO toch een pro. :)

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #21 Gepost op: 21 mei 2013, 22:09:29 »
Ook ik heb geen pro-account en kan nu weer lekker mee op de 1e rang zonder te betalen begrijp ik ... ;D
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Jaccopladet

• Pentaxian
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2013, 21:48:23 »
Blij dat ik geen pro ben geworden maar een tweede account had geopend.
canon 1d mark iii, canon FE 300L 2.8 IS USM, extender EF 2X ii, ef 50mm 1.4 USM, canon 1100 d, canon 18-55.

http://www.flickr.com/photos/91447801@N03/sets/

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2013, 20:11:23 »
Net 2 maanden geleden mijn pro-account verlengd(en dus betaald), doen ze dit. Dan had ik net zo goed niet pro gebruiker hoeven te blijven...
Erg spijtig dat dit niet gecommuniceerd is! Zou mijn geld wel terug willen eigenlijk, maar dat zal waarschijnlijk niet gaan?!?!

Vind het er voor de rest wel aardig uitzien, zal even wennen zijn.

Geen idee, maar er wordt wel aangegeven dat je eventueel voor 20 augustus nog kunt overstappen naar gratis account (met reclame) misschien dat je dan nog iets gerestitueerd krijgt ? even kijken nog hoe of wat denk ik voor mezelf, m'n abo loopt nog tot juni 2014...
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2013, 19:34:39 »
'k blijf 'pro'...geen reclame... stel je voor dat iemand je -integraal met Pentax geschoten- page ziet met daarnaast een knoert van een Nikon reclame  :D
een betere reclame voor Pentax kun je je niet voorstellen  ;)

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
    • pics by Kultfunk
« Reactie #17 Gepost op: 21 mei 2013, 19:08:24 »
'k blijf 'pro'...geen reclame... stel je voor dat iemand je -integraal met Pentax geschoten- page ziet met daarnaast een knoert van een Nikon reclame  :D

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #16 Gepost op: 21 mei 2013, 18:55:59 »
Erg spijtig dat dit niet gecommuniceerd is! Zou mijn geld wel terug willen eigenlijk, maar dat zal waarschijnlijk niet gaan?!?!

Vind het er voor de rest wel aardig uitzien, zal even wennen zijn.
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

newmikey2

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 21 mei 2013, 15:32:40 »
Ik heb een PRO account en werkt hier prima  :)
+1 aan deze kant. Geef het wat tijd, alle verandering kost wat moeite. Database nog niet geconverteerd, links nog niet geupdate...wie zal het zeggen? Stuur anders een supportmailtje?

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2013, 15:29:49 »
Hier hetzelfde verhaal.......... ERROR on Page. Of je dus een pro abonnement hebt of een gratis account het maakt dus niks uit. Hopelijk zijn het opstartproblemen
Ik heb een PRO account en werkt hier prima  :)

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Alien

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
« Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2013, 15:17:03 »
Een verbetering !?  ??? Nou niet echt. Bij photostream is geen foto te zien. Alleen de melding Error On Page. Ga ik naar sets dan zie ik wel de sets maar doorklikken levert geen foto's op. Nu ook weer Error On Page.
Mooi is dat, je betaalt voor een pro abonnement en je kan je eigen foto's niet meer zien.  >:(

Hier hetzelfde verhaal.......... ERROR on Page. Of je dus een pro abonnement hebt of een gratis account het maakt dus niks uit. Hopelijk zijn het opstartproblemen
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline DickL

• Pentaxian
  • **
    • Mijn Flickr albums
« Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2013, 10:46:05 »
Een verbetering !?  ??? Nou niet echt. Bij photostream is geen foto te zien. Alleen de melding Error On Page. Ga ik naar sets dan zie ik wel de sets maar doorklikken levert geen foto's op. Nu ook weer Error On Page.
Mooi is dat, je betaalt voor een pro abonnement en je kan je eigen foto's niet meer zien.  >:(
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2013, 10:31:54 »
Een prettigere uitstraling en even wennen aan de plaats van de knopjes en de menu's. Na een week weet je waarschijnlijk niet beter!