Auteur Topic: Werk in uitvoering (Eerste tests Tamron 70-200)  (gelezen 1248 keer)

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
    • pics by Kultfunk
Re: Werk in uitvoering (Eerste tests Tamron 70-200)
« Reactie #9 Gepost op: 2 april 2013, 20:12:37 »
Thx J@@P !

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 2 april 2013, 20:12:37 »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #8 Gepost op: 2 april 2013, 08:00:08 »
@Danny: De AF is hoorbaar, maar niet luidruchtig. Een paar keer gewoon thuis binnen gebruikt, maar dat valt alleszins mee, ik heb luidruchtiger lenzen, zoals de DA 16-45. Hij is alleen luidruchtig in vergelijking met echt stille (HSM) lenzen. Althans, dat is mijn mening. De Sigma is inderdaad stiller, afgaande op filmpjes op youtube. Maar het is ook weer niet zo dat je 'm niet binnen zou kunnen gebruiken. Zeker niet. Misschien is de Sigma daar wel wat beter voor, maar dat betekent niet dat de Tamron niet geschikt zou zijn. En de slag die gemaakt wordt bij het focussen is ook niet heel groot, dus als je het al storend vind dat is het ook niet heel lang. Ik vind de AF juist erg trefzeker, al hangt dat misschien ook wel van de camera af, want de K5 vind ik echt merkbaar beter dan mijn vorige, de K7. Van hunten heb ik tot nu toe nog totaal geen last gehad, bij hunten zou het vervelend kunnen zijn ja, maar dat is met iedere lens zo. Als je 'm in het theater wilt gebruiken zie ik de Tamron zelfs als de betere, wijdopen nog een tikje scherper en afgaande op testen die ik gezien heb in omgevingen met weinig licht is de Tamron de betere.

@ouwedeur: Nee dat is niet mijn statief, vond het zelf ook een vreemd plekje om een statief neer te zetten. :D Maar inderdaad mooi werk, met mooie machinerie. De damwanden gingen er erg gemakkelijk in. Een mooie locatie om verder te werken met deze lens. Hij zit nu bijna standaard op m'n camera. Ik ben er echt weg van.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2013, 18:45:46 »

hoe zit het eigenlijk met het lawaai van het focussen? Heb je'm al binnen gebruikt?

Ik overweeg me er ook een aan te schaffen namelijk en dan zal hij ook in het theater gebruikt worden vandaar.

Grtz,

Danny

heb ze beide kunnen proberen maar de sigma is stiller maar goed het is wel persoonlijk of je het dan "lawaai" vind of niet  :afro:

en jaap ik vind het mooie heldere platen,het geeft de machinerie goed weer ,en is dat nu jouw statief daar bij foto 2  ;)
tja sterk is sterk in dat werk
« Laatst bewerkt op: 1 april 2013, 18:51:35 door ouwedeur »
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
    • pics by Kultfunk
« Reactie #6 Gepost op: 1 april 2013, 13:06:21 »
Ziet er goed uit !

hoe zit het eigenlijk met het lawaai van het focussen? Heb je'm al binnen gebruikt?

Ik overweeg me er ook een aan te schaffen namelijk en dan zal hij ook in het theater gebruikt worden vandaar.

Grtz,

Danny

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2013, 17:21:04 »
Je ziet er de kwaliteit goed van af, als ik weer geld mag uitgeven, zou het een kandidaat zijn....
Ik snap best dat je hier veel mooie platen mee denkt te schieten.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2013, 15:44:08 »
Nee, het was niet de bedoeling, dus Kees bedankt voor de tip, al neem ik mezelf een beetje kwalijk dat ik dat zelf niet had bedacht :)

Maar van de brug heb ik ook nog wel wat plaatjes hoor, alleen niet met deze lens. Komen nog wel in een apart topic.
Wat betreft de lens, die bevalt tot nu toe geweldig. Scherpte is top, AF snel en accuraat, meer dan voldoende voor de dingen die ik er tot nu toe mee gedaan heb. Geen enkele misser. Klein minpuntje is natuurlijk het formaat, hier loop je niet zomaar een hele dag meer rond, maar dat weet je van tevoren als je zo'n lens koopt, dat is geen verrassing. Het zou met niets verbazen als dit uiteindelijk één van mijn meestgebruikte lenzen gaat worden.

Groeten,
J@@P

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2013, 15:23:34 »
Misschien was dit Jaap zijn bedoeling wel Kees? ;)

Ik denk dat je van de brug in aanbouw aan de overkant (Graafsebaan) mooiere plaatjes kan maken.
Daar zit ik op te loeren eigenlijk.
Maar hoe bevalt het objectief jou?, want dat is het belangrijkste.
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

kdj4

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2013, 14:27:47 »
Tja leuke plaatjes, maar gebruik dan ook de 2.8 nu hij er toch op zit.
Voorbeeld foto 4 op 2.8 had je de werkers lekker kunnen isoleren, nu speelt de achtergrond voor mij te veel mee,

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
Werk in uitvoering (Eerste tests Tamron 70-200)
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2013, 14:21:13 »
Vanmiddag mijn nieuwe aanwinst uitgeprobeerd op het werk: het aanbrengen van de eerste damwanden voor de nieuw te bouwen sluis Hintham, bij Rosmalen:

1.

2.

3.

4.

5.

Groeten,
J@@P