@Danny: De AF is hoorbaar, maar niet luidruchtig. Een paar keer gewoon thuis binnen gebruikt, maar dat valt alleszins mee, ik heb luidruchtiger lenzen, zoals de DA 16-45. Hij is alleen luidruchtig in vergelijking met echt stille (HSM) lenzen. Althans, dat is mijn mening. De Sigma is inderdaad stiller, afgaande op filmpjes op youtube. Maar het is ook weer niet zo dat je 'm niet binnen zou kunnen gebruiken. Zeker niet. Misschien is de Sigma daar wel wat beter voor, maar dat betekent niet dat de Tamron niet geschikt zou zijn. En de slag die gemaakt wordt bij het focussen is ook niet heel groot, dus als je het al storend vind dat is het ook niet heel lang. Ik vind de AF juist erg trefzeker, al hangt dat misschien ook wel van de camera af, want de K5 vind ik echt merkbaar beter dan mijn vorige, de K7. Van hunten heb ik tot nu toe nog totaal geen last gehad, bij hunten zou het vervelend kunnen zijn ja, maar dat is met iedere lens zo. Als je 'm in het theater wilt gebruiken zie ik de Tamron zelfs als de betere, wijdopen nog een tikje scherper en afgaande op testen die ik gezien heb in omgevingen met weinig licht is de Tamron de betere.
@ouwedeur: Nee dat is niet mijn statief, vond het zelf ook een vreemd plekje om een statief neer te zetten.

Maar inderdaad mooi werk, met mooie machinerie. De damwanden gingen er erg gemakkelijk in. Een mooie locatie om verder te werken met deze lens. Hij zit nu bijna standaard op m'n camera. Ik ben er echt weg van.
Groeten,
J@@P