Je vergeet dat Sony wel reclame maakt en al jaren een groot concern is. Hoya heeft de boel laten doodbloeden, ricoh moet eerst aan de weg timmeren. De 3th party lensmakers gaan nu niet uit zichzelf K-mounts monteren, daar is een eerst een financiele stimulans voor nodig. PRIC zal eerst zelf een grote batch moeten bestellen om ze vervolgens zelf door te verkopen.
Dat bedoel ik ook. Eerste aanzet is gegeven met de 18-270 van Tamron naar mijn idee.
Bij Sigma zal het een financiële injectie zijn.
Maar met reclame budget vind ik het zelf ook nogal tegenvallen tot nu toe.
OK, ze hebben goede plekken "gekocht" bij de Walmart en de Saturn en daar worden nu ook Pentax camera's verkocht.
Kennis verkopers is nihil en als je daar al kopers met een Pentax naar buiten ziet lopen is dat op zich goed.
In de vakhandel is het besef nog steeds niet doorgedrongen dat de K5 de beste APS-C camera is. In die zin, dat ze liever die paar Canon en Nikon camera's die ze op voorraad hebben liggen verkopen in plaats van een klant met een Pentax naar buiten sturen die ze nog moeten gaan bestellen omdat ze deze niet op voorraad hebben. Ik zit nu ook al twee weken op mijn K5IIs te wachten.........
Dus naar mijn idee is het handig om de vakhandel van voorraad te voorzien, waarbij ze Pentax pas hoeven te betalen als ze de voorraad verkocht hebben.
Moet jij eens zien hoe snel ze Pentax camera's gaan verkopen.......

Maar het is nog steeds niet echt dat je zegt een "media offensief" met Ricoh aan het stuur.