Auteur Topic: De toekomst van Pentax.....  (gelezen 5304 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: De toekomst van Pentax.....
« Reactie #46 Gepost op: 3 februari 2013, 11:34:17 »
Vandaag is de 560mm leverbaar geworden in het thuisland. USA en de rest komt erg snel.

Ik las: DA... Ik kan dat niet rijmen met de geruchten over een FF...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #46 Gepost op: 3 februari 2013, 11:34:17 »

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #44 Gepost op: 2 februari 2013, 22:42:27 »
Dat is heel mooi nieuws. Ik hoop dat er snel een testexemplaar naar Europa komt.

Hoop het ook. Niet een lens voor mij (te duur en een prime op zo'n afstand) maar wel erg indrukwekkend.
De resultaten zullen me benieuwen.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

RonHendriks

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 2 februari 2013, 22:32:27 »
Vandaag is de 560mm leverbaar geworden in het thuisland. USA en de rest komt erg snel.

Dat is heel mooi nieuws. Ik hoop dat er snel een testexemplaar naar Europa komt.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #42 Gepost op: 2 februari 2013, 22:31:02 »

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • PENTAXTIC
« Reactie #41 Gepost op: 2 februari 2013, 14:22:46 »
Forummers,

Datgene wat Pentax - en de andere merken - in de markt gooit, is naar mijn mening lang niet zo revolutionair dan een aantal jaren terug. Dit heeft niet alleen te maken met een redelijk uitontwikkeld product, maar ook met de crisis (waarom lees ik dit woord zo weinig in dit topic?). Een nog geavanceerdere camera op de markt brengen, brengt hoge ontwikkelkosten met zich mee en daar hangt een prijskaartje aan. En wie is er vervolgens dan nog werkelijk geïnteresseerd in dat nieuwe geavanceerde kostbare product als men aan de ene kant de bodem van de portemonnee ziet, en aan de andere kant een fantastische camera als bijv. de K5 in handen heeft. Alleen de smalle, al aan andere merken vergeven, professionele markt? Lastige dillema's voor de bedrijven, minder lastig voor mij: ik blijf voorlopig wel fotograferen met m'n huidige camera! En ik moet het nog zien wie er nu werkelijk de stap naar de FF Pentax gaat maken als deze camera een paar duizend euro blijkt te gaan kosten (over het glaswerk maar niet gesproken). Natuurlijk heb ik interesse, maar voorlopig kort het ABP op mijn pensioen. 

Groet,

Wytze
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2013, 15:29:42 door Wytze »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2 februari 2013, 13:59:40 »
Mij persoonlijk boeit het niet zo dat er nog geen echte nieuwe DSLR van Pentax is, ik kan namelijk nog lang genoeg vooruit met mijn K-5. Ik ben ook niet iemand die gelijk het nieuwste model moet hebben, wanneer die uitkomt, terwijl ik een goed werkende camera heb. Op de langere termijn zou het uiteraard wel jammer zijn, want hij zal een keer versleten zijn, en dan zit je met een berg K-mount lenzen...

Ik denk ook dat we nu een fase ingaan waarin we weer gemiddeld langer zullen doen met onze spiegelreflex camera's. De vooruitgang op technologisch gebied voor wat betrefd beeldkwaliteit is zo duur dat de stapjes om te zetten nauwelijks renderen. Pentax kan nog wel een generatie vooruit met of de huidige 16mp sensor of de nieuwere 24mp aps-c sensor. Canon heeft jaren gedaan met de 18mp sensor en er zijn geruchten over een nieuwe 20mp sensor (die als die komt ook wel 5 jaar mee zal moeten gaan).

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #39 Gepost op: 2 februari 2013, 11:32:11 »

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #38 Gepost op: 2 februari 2013, 09:44:33 »
ben ook niet zo van de commercie,ben ook heel blij met de k5 maar een beetje meer naambekendheid/toekomst plannen zou wel wat meer vertrouwen geven, met name voor de toekomstige lensen die ik nog wil hebben en wat als de k5 aan vervanging toe is, ach er zijn ook nog zo iets als omzet ringen van kmount naar andere merken dus mocht het met pentax niks worden  >:( gelukkig kan ik nog steeds vooruit met mijn k5 en ben ook nog steeds zeer tevreden  :afro:
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #37 Gepost op: 2 februari 2013, 07:33:50 »
Durf je het eigenlijk niet hardop te zeggen?  :-X

Tuurlijk wel .. maar ben bang dat ik dan heel veel wannebee kenners aantrek ....  ;C

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #36 Gepost op: 2 februari 2013, 07:17:22 »
Mij persoonlijk boeit het niet zo dat er nog geen echte nieuwe DSLR van Pentax is, ik kan namelijk nog lang genoeg vooruit met mijn K-5. Ik ben ook niet iemand die gelijk het nieuwste model moet hebben, wanneer die uitkomt, terwijl ik een goed werkende camera heb. Op de langere termijn zou het uiteraard wel jammer zijn, want hij zal een keer versleten zijn, en dan zit je met een berg K-mount lenzen...
Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen teleurgesteld zijn over bepaalde zaken. Ik denk echter wel dat er vast nog wel iets gaat komen, maar dat geduld een schone zaak is!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #35 Gepost op: 2 februari 2013, 01:31:30 »
Nikon en Canon zijn voor de massa .... Pentax is voor de kenner ...
Durf je het eigenlijk niet hardop te zeggen?  :-X
Pentax is voor de kenner...  [/size]Hmm, wel veel Pentaxkenners [/size]hier...[/size]
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #34 Gepost op: 1 februari 2013, 23:17:12 »

:D :D

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #33 Gepost op: 1 februari 2013, 23:09:32 »

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #32 Gepost op: 1 februari 2013, 23:06:25 »
Als Pentax net zo groot als Nikon of Canon gaat worden stap ik over naar .. 

hummm  een ander merk ....

Sony?
Of toch maar nie?  :P

Weet je, Pentax hoeft wat mij betreft ook zeker niet even groot te zijn als Canon of Nikon, liever niet zelfs. Als maar wel meer bekend is dat het een serieus merk is.
Dan staan ze je niet steeds aan te kijken wat jij voor idioot bent die met een "onbekend merk" rondloopt.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #31 Gepost op: 1 februari 2013, 23:03:24 »
Als Pentax net zo groot als Nikon of Canon gaat worden stap ik over naar .. 

hummm  een ander merk ....

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #30 Gepost op: 1 februari 2013, 23:01:11 »
Nee, dat zeker niet maar ik heb toch wel laatst een A4 grote reclame in een vakblad voorbij zien komen.
En de kennis van verkopers bij dat soort elektronika-pakhuizen is over het algemeen bedroevend, zelfs bij een Foka of een KE ben ik al niet onder de indruk.

PRIC is aan het aftasten en zal eerst de grootste markten op orde brengen. Hier zijn we (vooralsnog) afhankelijk van de Beuk die niet kan of wil adverteren en de benelux-markt is niet bepaald een van de grotere.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #29 Gepost op: 1 februari 2013, 22:51:43 »
Je vergeet dat Sony wel reclame maakt en al jaren een groot concern is. Hoya heeft de boel laten doodbloeden, ricoh moet eerst aan de weg timmeren. De 3th party lensmakers gaan nu niet uit zichzelf K-mounts monteren, daar is een eerst een financiele stimulans voor nodig. PRIC zal eerst zelf een grote batch moeten bestellen om ze vervolgens zelf door te verkopen.

Dat bedoel ik ook. Eerste aanzet is gegeven met de 18-270 van Tamron naar mijn idee.
Bij Sigma zal het een financiële injectie zijn.

Maar met reclame budget vind ik het zelf ook nogal tegenvallen tot nu toe.
OK, ze hebben goede plekken "gekocht" bij de Walmart en de Saturn en daar worden nu ook Pentax camera's verkocht.
Kennis verkopers is nihil en als je daar al kopers met een Pentax naar buiten ziet lopen is dat op zich goed.

In de vakhandel is het besef nog steeds niet doorgedrongen dat de K5 de beste APS-C camera is. In die zin, dat ze liever die paar Canon en Nikon camera's die ze op voorraad hebben liggen verkopen in plaats van een klant met een Pentax naar buiten sturen die ze nog moeten gaan bestellen omdat ze deze niet op voorraad hebben. Ik zit nu ook al twee weken op mijn K5IIs te wachten.........
Dus naar mijn idee is het handig om de vakhandel van voorraad te voorzien, waarbij ze Pentax pas hoeven te betalen als ze de voorraad verkocht hebben.
Moet jij eens zien hoe snel ze Pentax camera's gaan verkopen....... ;)

Maar het is nog steeds niet echt dat je zegt een "media offensief" met Ricoh aan het stuur.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #28 Gepost op: 1 februari 2013, 22:21:21 »
Je vergeet dat Sony wel reclame maakt en al jaren een groot concern is. Hoya heeft de boel laten doodbloeden, ricoh moet eerst aan de weg timmeren. De 3th party lensmakers gaan nu niet uit zichzelf K-mounts monteren, daar is een eerst een financiele stimulans voor nodig. PRIC zal eerst zelf een grote batch moeten bestellen om ze vervolgens zelf door te verkopen.
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2013, 22:25:00 door C20v »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #27 Gepost op: 1 februari 2013, 22:15:05 »
Hoe moeilijk zou het zijn om bepaald glaswerk van een K-mount en een ander merkje te voorzien? Als Pentax er genoeg in 1x wil kopen, zullen de diverse makers best een productielijntje willen om/opzetten.

Al zouden ze maar gewoon een lens met K-mount uitrusten.
Voor Sony mount doen ze dat ook en je kan me niet vertellen dat ze meer Sony mount lenzen verkopen dan K-mount lenzen.
Het is maar wat Sony er voor over heeft........

Naar mijn idee laat Ricoh / Pentax hier toch echt een grote steek vallen.
Als ze dan als merk Pentax zelf "weinig" lenzen hebben (wat bij aankoop beslissingen vaak mee weegt) zou ik als producent dan maar zorgen dat derde partijen het wel kunnen leveren.

Dat is ook mijn grootste issue voor het aanmaken van dit topic.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #26 Gepost op: 1 februari 2013, 22:06:33 »
Hoe moeilijk zou het zijn om bepaald glaswerk van een K-mount te voorzien?

Lijkt mij ook nauwelijks werk. Lijkt me allemaal vrij het zelfde te werken alleen een iets andere vorm.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #25 Gepost op: 1 februari 2013, 22:05:29 »
Hoe moeilijk zou het zijn om bepaald glaswerk van een K-mount en een ander merkje te voorzien? Als Pentax er genoeg in 1x wil kopen, zullen de diverse makers best een productielijntje willen om/opzetten.
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2013, 22:08:37 door C20v »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #24 Gepost op: 1 februari 2013, 21:37:29 »
Die lenzen zijn er al lang, ga maar naar B&H en selecteer lenses>slr lenses>K-mount en als laatste FF...en je krijgt 51 stuks te zien ;)

En als Tokina ook K-mount op hun lenzen gaat zetten. Zou overigens wel mooi zijn.

Ik had eigenlijk van Ricoh Pentax verwacht dat ze meer derde partijen bereid hadden gevonden om meer lenzen met K-mount uit te rusten.
Nu hebben Sigma en Tamron nog lenzen alleen voor Canon, Nikon en Sony. Dat is jammer.
Zo zit ik zelf nog op de Sigma 180mm F2.8 EX DG OS HSM Macro of de Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM APO Macro te wachten...............
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2013, 21:42:22 door Edzo »

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #23 Gepost op: 1 februari 2013, 21:33:28 »
Die lenzen zijn er al lang, ga maar naar B&H en selecteer lenses>slr lenses>K-mount en als laatste FF...en je krijgt 51 stuks te zien ;)

Offline jeffrl

• Senior Member
  • **
    • flickr
« Reactie #22 Gepost op: 1 februari 2013, 20:46:49 »
Het gebrek aan FF lenzen op de roadmap.

(geen enkel probleem voor mij trouwens. Zou de cropfactor niet willen missen.)
Waarom zouden ze FF lenzen op een roadmap zetten als ze nog geen FF camera hebben?