Auteur Topic: Graag feedback op mijn wordpress-site  (gelezen 3056 keer)

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Graag feedback op mijn wordpress-site
« Reactie #29 Gepost op: 5 maart 2013, 21:22:42 »
Let er ook op dat bij dat soort wijzigingen je thema soms niet meer responsive is.
Kwestie van weten wat je doet en goed testen.  8) ;D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #29 Gepost op: 5 maart 2013, 21:22:42 »

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #28 Gepost op: 2 maart 2013, 09:41:43 »
Ga ik even uittesten, was net met deze bezig: http://wordpress.org/extend/plugins/nextgen-gallery/
Is wel oke maar maakt een zooitje van de thumbs.
Dat hoeft niet, ik gebruik hem ook.
Het is zoals met alle themes en plugins vaak een kwestie van de css aanpassen.
Ik ga zelfs zover dat ik ook de php scripts aanpas om bijvoorbeeld een menu van links naar rechts of onder naar boven te verplaatsen.
Het enige nadeel van dat alles is dan weer, dat je al die aanpassingen moet backuppen omdat ze ingeval van een update vaak worden overschreven.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #27 Gepost op: 1 maart 2013, 20:12:13 »
Ga ik even uittesten, was net met deze bezig: http://wordpress.org/extend/plugins/nextgen-gallery/
Is wel oke maar maakt een zooitje van de thumbs.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #26 Gepost op: 1 maart 2013, 18:30:34 »
Verschillende thema's combineren is erg lastig. Je moet hiervoor precies de goede code's over kopieren etc. Erg lastig voor een (self called) n00b.

Maar als je hulp nodig hebt kan ik wel helpen;) Ben nu toch werkloos.
Helemaal n00b ben ik ook weer niet, vroeger nog een blauwe maandag met HTML gestoeid en heb ook nog wat ervaring als forum-bouwer/beheerder. Het is allemaal wat weggezakt maar het is wel leuk om mee te spelen en uit te zoeken. WordPress is vrij makkelijk om mee te werken, mss dat ik Joomla ook nog uitprobeer. Maar iig bedankt, ik hou het even in gedachten voor als het echt niet wil lukken. :)

Eergisteren had ik wel iets gemaakt met een combi, 1 theme voor de layout en navigatie en het andere als gallery voor de albums met foto`s. Op zich werkte dat best aardig al was het niet helemaal naar m`n zin. Die gallery kwam wat opties te kort dus als iemand een goede weet (liefst fullscreen slideshow en instelbare thumbnails)? 

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #25 Gepost op: 28 februari 2013, 20:59:47 »
Hallo Erik,

Ik vind het een leuke site en goed gericht op je foto´s, voor mij persoonlijk had er wat meer contrast in de pagina´s mogen zitten, maar het blijft altijd een kwestie van smaak.
Ook ik heb gekozen voor een sobere opzet van de site, veel poppenkast en kunstjes gaat volgens mij snel vervelen.
Onze site is meer gericht op familie en algemene zaken, ik moet mijn foto´s nog verder integreren.
www.albertvdberg.nl Pas een paar weken in de lucht en ik heb er nog niet veel tijd in kunnen steken.

Citaat
Met het gratis "mantra-thema" http://www.cryoutcreations.eu/mantra
Daarin kun je zelf een hoop aanpassen met allerlei opties en instellingen en ik heb zelf nog wat aanpassingen gedaan in het css van het thema.
Ik gebruik dit thema ook sinds een week en het bevalt mij erg goed. Had eerst mijn site in een ander thema gebouwd maar kon niet maken wat ik wilde, het overschakelen naar Mantra verliep vrijwel perfect en het is inderdaad goed in te stellen met veel opties.

Rob (Robbierut) heeft mij met wat tips een heel eind op weg geholpen, ook met plugins en kleur, maar verder moet je eigen stijl kiezen.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2013, 18:12:12 »
Hoe heb je dit gemaakt? Werk je met een gratis of betaald theme? Pas je dat zelf nog aan of gebruik je alleen de opties binnen het theme of combineer je verschillende?
Sorry, ben nog erg n00b en probeer het allemaal een beetje uit te vinden :)

Met het gratis "mantra-thema" http://www.cryoutcreations.eu/mantra
Daarin kun je zelf een hoop aanpassen met allerlei opties en instellingen en ik heb zelf nog wat aanpassingen gedaan in het css van het thema.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2013, 18:07:42 »
Hoe heb je dit gemaakt? Werk je met een gratis of betaald theme? Pas je dat zelf nog aan of gebruik je alleen de opties binnen het theme of combineer je verschillende?
Sorry, ben nog erg n00b en probeer het allemaal een beetje uit te vinden :)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2013, 17:52:32 »
Mooie site, Erik.
De homepage is wat kalig..hoe zal ik het zeggen... Hetzelfde kleine plaatje in 4 andere kleuren wekt (bij mij) de suggestie van rustige grafische en abstracte vormen in sephia of B&W. Het wekt niet het vermoeden dat er behoorlijk spectaculaire foto`s in andere disciplines te vinden zijn.[...]

Tnx! Ik wil idd een wat sobere homepage....hdr is toch een dingetje van mij en dat wil ik met de homepage tot uitdrukking brengen met de vier foto's (-1Ev, +1Ev, + 0EV, hdr). Bedankt voor je feedback over hoe het bij jou overkomt.

Het navigeert zeer goed (erg functioneel). De vormgeving is niet uitnodigend (saai). Het is niet eenvoudig om het een niet ten koste van het andere te laten gaan.
Als ik jou was zou ik de reacties verbergen (weg ermee). Dat kun je vervangen met een Facebook plugin (Facebook comments for wordpress en Facebook for wordpress). Dat scheelt een hoop spam op je site. Beveilig ook meteen met Captcha,Askismet,  wordfence security en secure wordpress. Social Sharing Toolkit is wel handig. Kun je de blogs meteen delen of laten delen door anderen.
Google XML Sitemaps is ook handig.  Dit kun je allemaal vinden bij plugins. Daar kun je ook zoeken.

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
http://ronaldzimmerman.nl/?p=699

Ik heb rechtsboven dan 'follow me' staan (Social Sharing Toolkit). Daaronder kun je nog veel meer sites zetten om naar te linken.
Dan kun je dat 'links' weghalen. Volgens mij kun je ook custom sites toevoegen.
Tnx voor je uitgebreide feedback!
Ik heb bewust gekozen voor een sober ontwerp dat makkelijk navigeert. Het is idd mss wat saai, maar ik - en dat is smaakgebonden - houd er niet van als elke pagina een andere layout krijgt, menu's op andere plekken etc. Uiteindelijk zullen de foto's het werk moeten doen en de site aantrekkelijk maken ( in de nog aan te passen en verder te vullen portfolio en albums, al dan niet tezamen).
Social Sharing Toolkit zal ik naar kijken, want een integratie met facebook en twitter wil wel maken. Was er al mee bezig, maar het is nog niet zoals ik het wil.

Serpiente

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2013, 01:00:24 »
Het navigeert zeer goed (erg functioneel). De vormgeving is niet uitnodigend (saai). Het is niet eenvoudig om het een niet ten koste van het andere te laten gaan.
Als ik jou was zou ik de reacties verbergen (weg ermee). Dat kun je vervangen met een Facebook plugin (Facebook comments for wordpress en Facebook for wordpress). Dat scheelt een hoop spam op je site. Beveilig ook meteen met Captcha,Askismet,  wordfence security en secure wordpress.
Social Sharing Toolkit is wel handig. Kun je de blogs meteen delen of laten delen door anderen.
Google XML Sitemaps is ook handig.

Dit kun je allemaal vinden bij plugins. Daar kun je ook zoeken.

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
http://ronaldzimmerman.nl/?p=699

Ik heb rechtsboven dan 'follow me' staan (Social Sharing Toolkit). Daaronder kun je nog veel meer sites zetten om naar te linken.
Dan kun je dat 'links' weghalen. Volgens mij kun je ook custom sites toevoegen.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2013, 01:15:02 door Serpiente »

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2013, 22:07:10 »
Mooie site, Erik.
De homepage is wat kalig..hoe zal ik het zeggen... Hetzelfde kleine plaatje in 4 andere kleuren wekt (bij mij) de suggestie van rustige grafische en abstracte vormen in sephia of B&W. Het wekt niet het vermoeden dat er behoorlijk spectaculaire foto`s in andere disciplines te vinden zijn.
Ik huur idd webspace. Nu nog via De Heeg, maar ik overweeg een overstap naar Antagonist.
Grappig, ik heb gisteren daar een pakket gehuurd. Tot zover niets dan lof.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2013, 19:59:30 »
Tnx!

Dat van die "rechtopstaande balkjes" in mijn porfolio komt alleen voor bij IE. Kan nog niet vinden wat er aan gedaan kan worden.........

Offline christophe

• Senior Member
  • **
  • I Love YaBB 2!
    • fotosite
« Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2013, 08:31:25 »
Net ook even snel gekeken:

heel netjes, overzichtelijk en uitnodigend, ja.

wat mij wel op het eerste zicht wat stoorde:
je portfolio fotos worden eerst weergegeven als rechtopstaande balkjes. mss is dat enkel bij mij...weet niet. maar een icoontje moet mij uitnodigen om erop te klikken. nu zag ik enkel balkjes & had geen zin om die allemaal open te klikken.

in mindere mate: waarom staan er op de 1ste pagina niet 4 gewone fotos waar je trots op bent?...
chr

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2013, 08:03:13 »
Het aanpassen van de grootte van de thumbnails in het portfolio heb ik nog niet uitgevogeld. Ik dacht dat NextGenGallery makkelijk aangepast kon worden, maar ik heb het nog niet gevonden  :P :-X
Dat is een kwestie van de CSS aanpassen, of beter een eigen CSS maken en die activeren....

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2013, 20:08:40 »
Inmiddels een contact-formulier toegevoegd. Het was wat uitzoekwerk maar als het goed is werkt het  :police:
Vooralsnog alleen onder de pagina "over mij" maar ik denk dat ik ook een aparte "contact" pagina ga maken....

Het aanpassen van de grootte van de thumbnails in het portfolio heb ik nog niet uitgevogeld. Ik dacht dat NextGenGallery makkelijk aangepast kon worden, maar ik heb het nog niet gevonden  :P :-X

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #15 Gepost op: 28 december 2012, 15:26:12 »
Ik zie het! De bedoeling is dat de kleuren gelijk zijn...........
Ik heb nu in elk geval wel een idee waar ik het moet zoeken.  :dankk2:

Offline mikekiwi

• Full Member
  • *
    • Low Spark
« Reactie #14 Gepost op: 28 december 2012, 15:21:58 »
En naar het kleurverschil ga ik nog eens kijken...want het toont bij mij (en op werk) als dezelfde kleuren.
Het kleurverschil zie ik ook  niet op alle systemen. Op mijn iMac wel (in zowel chrome als firefox), op mijn windows-machine niet of minder. Zie onderstaande screenshot, ik hoop dat je het daarop kunt zien:

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #13 Gepost op: 28 december 2012, 14:58:24 »
Bedankt allemaal voor de feedback!  :dankk2: :dankk2:

In de opzet om een rustige en goed navigeerbare site te maken, lijk ik geslaagd te zijn  :angel:

In de opzet van de foto-presentatie, heb ik nog wat te doen.
Mijn opzet was om een portfolio-pagina te maken met daarin ongeveer 25 van - wat ik zelf vind - mijn beste foto's. Een album-pagina (met subpagina's) met daarin foto's die ik zelf ook mooi vind om te laten zien (beetje zoals de sets en collections op flickr) en in het blog verslag te doen van mijn foto-uitjes etc.
Ik ga nog eens nadenken over een andere opzet.

Het is idd de bedoeling om in het blog foto's te laten zien maar er moet ook wat meer tekst bij. Was nu ff een kwestie van het blog vullen (antidateren  :-\ ).

Contactgevens ontbreken nog. Staat nu een beetje versluierd in "over mij". Contactformulier toevoegen staat vanaf nu op het lijstje.
En naar het kleurverschil ga ik nog eens kijken...want het toont bij mij (en op werk) als dezelfde kleuren.

[....]Nog een vraagje van mijn kant: koop/huur je hiervoor nou webspace om dit te kunnen hosten ? Doe je dat via je internet provider of zo ? ik heb echt geen idee namelijk, maar wel interesse om op termijn ook eens een eigen site te lanceren.[...]
Ik huur idd webspace. Nu nog via De Heeg, maar ik overweeg een overstap naar Antagonist.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 27 december 2012, 21:12:57 »
Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.

Offline mikekiwi

• Full Member
  • *
    • Low Spark
« Reactie #11 Gepost op: 27 december 2012, 20:43:42 »
Het ziet er goed Erik.
Het enige wat me stoort is dat de thumbnails op de overzichtpagina samengedrukt staan zodat je een soort van kolommetjes ziet. (Misschien is dat alleen maar bij mij?)
Wanneer ik op portfolio klik, dan krijg ik hetvolgende te zien: klik voor schermafbeelding
Dat zie ik niet...hier gewoon keurige vierkante thumbs...

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #10 Gepost op: 27 december 2012, 20:35:47 »
Het ziet er goed Erik.
Het enige wat me stoort is dat de thumbnails op de overzichtpagina samengedrukt staan zodat je een soort van kolommetjes ziet. (Misschien is dat alleen maar bij mij?)
Wanneer ik op portfolio klik, dan krijg ik hetvolgende te zien: klik voor schermafbeelding

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #9 Gepost op: 27 december 2012, 18:31:40 »
Mooie site Erik.
Hij heeft veel overeenkomsten met die van mij, veel herkenbare wordpress zaken.

Ik ga overigens jou HDR stijl steeds meer bewonderen...

Cees

Offline mikekiwi

• Full Member
  • *
    • Low Spark
« Reactie #8 Gepost op: 27 december 2012, 15:15:35 »
Even mijn duit in het zakje:

- wat al eerder is gezegd: denk nog eens na over de structuur op je website. portfolio en albums en blog op deze manier is dubbelop. 1 portfolio met daarin je foto's in categorieën is duidelijker. Gebruik dan Blog voor de actuele tussendoor dingen zoals je nu doet

- check de volgorde van je menu-items nog eens (ik zou doen: Home - Blog - portfolio - over mij - links - contact

- Contact dus...die mis je nog en dat lijkt me niet handig. of je moet niet willen dat mensen contact opnemen natuurlijk

- er zit een kleurverschil tussen de website-achtergrond (#4b4b4b) en de header en contentblokken (#4a4849)

- thumbnailgrootte mag inderdaad wel wat groter, er zit veel te veel grijsruimte tussen de thumbs voor een fotosite (imho)

Maar verder: mooie foto's; lekker bladeren met de pijltjestoetsen is altijd fijn, rustige site om te bekijken.

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #7 Gepost op: 27 december 2012, 14:29:21 »
Dat ziet er goed hoor! Kleurstelling overal prima en fris.
Paar kleine puntjes van mijn kant:

- Tekst font (maar dat is smaak waarschijnlijk) vind ik minder bij het strakke design. (Verdana of Cailibri misschien?)
- Tekst grijs op grijs vind ik niet zo fijn lezen.
- Thumbnails vind ik net te klein, mogen best wat groter om mensen te "lokken".
- Thumbnails misschien wat meer met schaduw en dergelijk weergeven?
- Ik zou 1 topic "Foto's" maken er daaronder dan je verdeling naar subcategorieën maken.
(ipv portfolio- Albums)

Maar verder erg leuk en succes met de verdere uitwerking!  :good:

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2012, 09:58:10 »
Eric, 
Ziet er voor mij helemaal prima uit zo, overzichtelijk en duidelijk, en de kleuren zijn ook lekker rustig, tekst goed leesbaar. Nog een vraagje van mijn kant: koop/huur je hiervoor nou webspace om dit te kunnen hosten ? Doe je dat via je internet provider of zo ? ik heb echt geen idee namelijk, maar wel interesse om op termijn ook eens een eigen site te lanceren.

Groetjes Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2012, 23:45:50 »
Ziet er goed uit Erik, mooi overzichtelijk en mooie foto's.